Overstappen via JFK terminal 4

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door OilFlyer, 19 apr 2023.

  1. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Hallo allemaal,

    Ik overweeg in december met KL naar JFK te vliegen. Deze komt aan op terminal 4. Daar stap ik over op een internationale vlucht van DL, die dus ook vertrekt vanaf die terminal 4. De DL website geeft een overstaptijd van 1 uur en 25 minuten aan. Het lijkt erop dat je dus dan niet langs de Amerikaanse douane moet (met je bagage en al). Klopt dat ? Een alternatief voor mij zou zijn een doorvlucht met een andere maatschappij vanaf terminal 8 maar dan moet je langs de Amerikaanse douane, bagage opnieuw afgeven enz. Volgens mij moet je dan zeker 2,5 uur overstaptijd hebben, nietwaar ?
     
  2. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    In de VS kun je niet van een internationale vlucht gelijk overstappen op een domestic vlucht. Zelfs niet als dit fysiek in hetzelfde gebouw zit. Eerst langs immigratie en CBP. Daarna opnieuw inchecken met je bagage.

    *edit*

    Zie dat het om internationaal naar internationaal gaat. Iets te snel gelezen, maar ook dan zul je volgens de informatie door immigratie en CBP moeten alvorens opnieuw je bagage te droppen.
    https://www.jfkt4.nyc/faq/connecting-flights/
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2023
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  3. ASM

    ASM Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    13
    Zonder Global Entry is 2,5 uur ook nog krap. Ik was vorige week in NY en daar stond een rij van zo'n 2 uur voor immigratie.
     
  4. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
    Ik moest vorige week ook bijna 2 uur wachten voor immigratie op JFK/T4, als je landt net achter een paar A380's uit het Midden Oosten dan ben je de klos.
     
  5. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Dit geeft een redelijke indicatie:

    https://awt.cbp.gov/

    Ik zie van 8 tot 130 minuten wachttijd op een normale woensdag op terminal 4.
    Al zijn op piekmomenten ook nog steeds grote groepen met 0 tot 15 minuten wachttijd.
     
  6. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Daar heb je Global Entry voor
     
  7. THino

    THino Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Bij een krappe overstap kun je een quick connect kaart krijgen. Enige is dat je nog moet wachten op bagage en weer moet afgeven. Overstap Korter dan twee uur gaat krap zijn, omdat delta 45 minuten voor departure bag drop sluit
     
  8. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    DL heeft mij nu omgeboekt en heb nu 2 uur en 5 minuten voor een overstap van T4 naar T8. Dat lijkt mij nog steeds erg krap, rekening houdend met het feit dat ik vlak voor de Kerstdagen vlieg.

    Moet je trouwens ook langs US Customs als je vanuit AMS met DL op Terminal 4 aankomt en vanaf Terminal 4 met DL vertrekt naar bijv. GRU of EZE ?
     
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.606
    Leuk Bevonden:
    2.443
    Trofeepunten:
    583
    Voor US transfers altijd langs US CBP en bagage van claim halen en opnieuw afgeven.
     
  10. Ali

    Ali Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Zelfs met Global Entry ben je niet gigasnel door Security heen. Mijn observaties na een aantal keer met een gigantische glimlach snel door GE heen te kunnen gaan:
    - Global Entry om USA binnen te komen: super, gaat ongelovelijk snel
    - Global Entry om USA uit te vliegen: op drukke dagen is het ook bij GE erg erg druk. GE is vaak maar 1 of 2 security banden. Ik vloog terug op 1 mei vanaf JFK, en heb gemakkelijk 20 tot 30 minuten moeten wachten voor security (handbagage check).

    En idd. Voor checkin luggage zul je voor een overstap bij binnenkomst altijd langs CBP moeten om je koffer "van de band te halen" om deze vervolgens weer "op de band te zetten". @OilFlyer is het mogelijk voor je om evt alleen met handbagage de trip te maken?
     
  11. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Global entry doet niks voor security. TSA precheck wellicht?
     
  12. Ali

    Ali Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Neem me niet kwalijk, met GE komt inderdaad ook TSA precheck. En zelfs @ TSA precheck is het dus vol.
     
  13. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Ja ik kijk altijd gewoon even, soms is de rij bij de normale security minder dan bij tsa pre omdat er maar 2 tsa pre en 8 gewone securitylijnen open zijn. Maar het is fijn om keuze te hebben
     
    Ali vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina