overstappen van AA naar BA

Discussie in 'oneworld' gestart door jordy, 11 mrt 2018.

  1. jordy

    jordy Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Goedemiddag ,
    Op dit moment ben ik helaas gedowngraded naar gold bij AA.
    Vanwege het feit dat het steeds lastiger is om bij AA mijn platinum status te behouden ivm met de nieuwe regel EQD heb ik besloten om naar BA over te stappen.

    Zodoende heb ik net een account aangemaakt bij BA.
    Maar dan komt nu de grote vraag....

    Ik ga vandaag een ticket boeken naar LA. hoe zit het mijn mijn status op dat moment bij BA ben ik een beginneling en bij AA heb ik mijn gold.

    Aangezien ik nu mijn punten op mijn BA account laat zetten kan ik dan nog wel gebruik maken van mijn gold benefits zoals kosteloos een main cabine extra seat uitkiezen bij het boeken?

    kan iemand mij vertellen hoe dit precies zit aangezien ik voor het eerst overstap naar een andere (partner)airline
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Als ik me niet vergis dan kan je die trip boeken vanuit je AA account en zodoende gratis stoelen kiezen. Nadien kan je via manage booking het frequent flyer nummer aanpassen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Die MCE stoelen kun je als AA Gold pas een aantal dagen van te voren kiezen, tenzij je wilt betalen.

    Het wijzigen van een FF nummer is niet altijd zo eenvoudig. Gelukkig kun je via Finnair of Royal Jordanian zelf je FF nummer wijzigen. Zie ook dit artikel: https://insideflyer.nl/frequent-flyer-nummer-oneworld-award/

    Mocht het nu allemaal niet lukken dan kun je altijd nog bij de check in balie vragen het nummer te wijzigen.
     
    Lionell en lloydje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina