Overstap CDG KL/AF

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door silvernaarPFL, 2 okt 2018.

  1. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Ik zoek een ticket naar spanje en goedkoopste is over CDG met KL. Alleen goedkoopste vlucht heeft lange overstap. In Amerika heb ik vaak gemerkt als je eerder aankwam en was plek op eerder vlucht werd je kosteloos op de luchthaven op de eerdere vlucht gezet. Er gaan immers vee; vluchten naar AMS van CDG. Hebben jullie kennis/ervaring dat je dat kan regelen? Of is 4 uur overstaptijd gewoon 4 uur overstaptijd?
     
  2. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Ik zie bv naar Madrid dat er 3 vluchten zijn die gelijk zijn in prijs, maar overstaptijden van 1.10u, 2.05u en 2.55u. Welke data en eindbestemming wil je vliegen, dat vergemakkelijkt het een beetje.

    Voor wat betreft het omboeken heb ik verder geen idee...
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  3. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ook al heb je een lange overstap, de kans dat je op een eerdere vlucht wordt gezet is zeer klein, ze rekenen dan eigenlijk altijd tariefverschil en wijzigingskosten. Proberen kan natuurlijk geen kwaad, soms wil het nog wel eens werken als jouw vlucht bijvoorbeeld overboekt is en je aanbied om op een eerdere te gaan.
     
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Bij AF doen ze daar niet aan. Ook al eens geprobeerd maar helaas :(.
     
  5. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Tenzij je FB platinum status hebt, dan weer wel.
     
  6. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Heb je hier ervaring mee? Op LHR ben ik geweigerd op een eerdere vlucht als FB Platinum ivm tariefverschil.
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Laatst gevraagd op CDG voor vlucht naar AMS. Was (kosteloos) niet mogelijk.
     
  8. MichielRP

    MichielRP Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    dat is mijn ervaring ook. altijd bijbetalen.
     
  9. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Alleen als je oorspronkelijke vlucht overboekt is, willen ze wel een coulant zijn.
     
  10. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    En wat ik heb gemerkt is dat ik ook wel eens de optie kreeg om het tariefsverschil in Flying Blue Miles te betalen.
     
  11. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ook menigmaal gevraagd bij zowel AF als KLM op CDG maar is mij helaas nooit gelukt.
     
  12. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Idem, CDG naar AMS, is mij nooit gelukt.
     
  13. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Ha! Zo te lezen vraagt iedereen ernaar maar doen ze het nooit. Heb het zelf ook aantal keer gevraagd, maar inderdaad nooit gelukt. Ze gaan zelfs voor je bellen en soms in het systeem kijken maar zeggen altijd: "non, monsieur".

    In Heathrow heb ik wel 75% succes, latere vluchten zijn vaak overboekt en dan vragen ze zelfs bij inchecken of je anders niet eerdere vlucht wilt. Beste tactiek is direct bij de gate te vragen. Daar hebben ze eigenlijk nooit rede om nee te zeggen. Wel laatste keer zei men: Sorry, we only do this for platinum card holders. Waarop ik zei: Oh, I might have one of those somewhere. Daarna geen enkel probleem.
     
    Flying doc, lloydje33, Tim82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Toch apart he dat het bijbde hubs niet lukt. Bij Aeromexico is het meestal geen enkel probleem voor vluchten die meerdere keren op een dag gaan als FB Gold.
     
  15. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    AF KLM verkoopt dit als product onder flexible tickets. Wil je er gebruik van maken, dan moet je dit kopen. Door het gratis aan te bieden snijden ze zichzelf in de vingers, althans dat is hun gedachtegang. Is eigenlijk het zelfde idee met upgrades.
     

Deel Deze Pagina