Ik zoek een ticket naar spanje en goedkoopste is over CDG met KL. Alleen goedkoopste vlucht heeft lange overstap. In Amerika heb ik vaak gemerkt als je eerder aankwam en was plek op eerder vlucht werd je kosteloos op de luchthaven op de eerdere vlucht gezet. Er gaan immers vee; vluchten naar AMS van CDG. Hebben jullie kennis/ervaring dat je dat kan regelen? Of is 4 uur overstaptijd gewoon 4 uur overstaptijd?
Ik zie bv naar Madrid dat er 3 vluchten zijn die gelijk zijn in prijs, maar overstaptijden van 1.10u, 2.05u en 2.55u. Welke data en eindbestemming wil je vliegen, dat vergemakkelijkt het een beetje. Voor wat betreft het omboeken heb ik verder geen idee...
Ook al heb je een lange overstap, de kans dat je op een eerdere vlucht wordt gezet is zeer klein, ze rekenen dan eigenlijk altijd tariefverschil en wijzigingskosten. Proberen kan natuurlijk geen kwaad, soms wil het nog wel eens werken als jouw vlucht bijvoorbeeld overboekt is en je aanbied om op een eerdere te gaan.
Heb je hier ervaring mee? Op LHR ben ik geweigerd op een eerdere vlucht als FB Platinum ivm tariefverschil.
En wat ik heb gemerkt is dat ik ook wel eens de optie kreeg om het tariefsverschil in Flying Blue Miles te betalen.
Ha! Zo te lezen vraagt iedereen ernaar maar doen ze het nooit. Heb het zelf ook aantal keer gevraagd, maar inderdaad nooit gelukt. Ze gaan zelfs voor je bellen en soms in het systeem kijken maar zeggen altijd: "non, monsieur". In Heathrow heb ik wel 75% succes, latere vluchten zijn vaak overboekt en dan vragen ze zelfs bij inchecken of je anders niet eerdere vlucht wilt. Beste tactiek is direct bij de gate te vragen. Daar hebben ze eigenlijk nooit rede om nee te zeggen. Wel laatste keer zei men: Sorry, we only do this for platinum card holders. Waarop ik zei: Oh, I might have one of those somewhere. Daarna geen enkel probleem.
Toch apart he dat het bijbde hubs niet lukt. Bij Aeromexico is het meestal geen enkel probleem voor vluchten die meerdere keren op een dag gaan als FB Gold.
AF KLM verkoopt dit als product onder flexible tickets. Wil je er gebruik van maken, dan moet je dit kopen. Door het gratis aan te bieden snijden ze zichzelf in de vingers, althans dat is hun gedachtegang. Is eigenlijk het zelfde idee met upgrades.