OTA's

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Elve, 19 jul 2014.

  1. Elve

    Elve Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    18
    Bij welke OTA's boeken jullie normaal gesproken jullie tickets? Of boeken jullie rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschapij?
     
  2. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ebookers is de meest transparante OTA die er in NL te vinden is.. met 100%: What you see if what you pay en geen pop ups en andere rare sales funnels om je meer te laten betalen..

    Ik heb eens hier wat bekende OTA's vergeleken
     
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ik boek meestal direct bij de airline.
     
  4. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Same here
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.917
    Trofeepunten:
    648
    Wel vergelijken bij OTA maar boeken bij de airline zelf.
     
  6. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    al kan je bij de airline heel vaak specifieke combinaties niet boeken ... de OTA komt toch vaker met ''interessantere'' opties
     
  7. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik gebruik vaak Swoodoo.com. Deze site vergelijkt een groot aantal Duitse prijsvergelijkers. Vaak al snel enkele tientjes goedkoper dan boeken bij de Airline zelf. Voordeel is dat ook meteen betalingskosten duidelijk worden weergegeven.
     
  8. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Zelf vergelijk ik vaak bij een OTA en boek vervolgens bij de airline zelf als dit het zelfde tarief is of niet teveel verschilt.
     
  9. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, dat kan wel handig zijn. Soms biedt de airline connecties niet waarvan je gewoon weet dat ze er wel zijn...
     
  10. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    precies
     
  11. menzo2003

    menzo2003 Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb mijn laatste ticket bij ebookers geboekt. Goede service.
    Als klm hun prijs garantie invoert zal ik zeker gebruik van maken. Alleen jammer dat voor de garantie het ticket bij de OTA meer dan 10 euro goedkoper moet zijn.
     
  12. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb zelf een tijd bij een OTA gewerkt, maar boek eigenlijk altijd bij de airline zelf... Was de slechtste ambassadeur voor het bedrijf, denk ik zo... LOL
     
  13. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Vervelende bij die prijs garantie is dat je er een tcv voucher voor krijgt. Voor kleine bedragen niet heel waardevol omdat je die ook nog eens aangetekend op moet sturen waardoor je 7-8 euro verliest.
     
  14. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Kun je die TCV's niet ook inleveren bij de KLM ticketing desk op Schiphol?
     
  15. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Misschien wel ja. Die optie wordt niet op de website genoemd, maar zou niet onredelijk zijn als het wel kon.

    Ander nadeel is overigens dat je er maar 1 per boeking kunt gebruiken. Je kunt dus niet lekker tcvs opsparen voor een gratis ticket....
     
  16. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Bron: http://www.klm.com/travel/gb_en/plan_and_book/booking/payment/travel_discount_certificate.htm

    Het is inderdaad wel erg jammer dat je maar 1 TCV of 2 TDCs of 1 TDC+1TCV per boeking mag gebruiken... :( Ik heb zelf nog 250 euro aan TDCs liggen (5 x 50 TDCs), maar mag dus maximaal 100 euro per keer aan TDCs gebruiken...

    Weet iemand overigens het antwoord op de volgende vraag: er staat in de T&Cs het volgende:

    Bron: http://www.klm.com/travel/gb_en/pla...ons/terms_conditions_TDC_and_TCV_vouchers.htm

    Betekent het bovenstaande dat ik in het volgende geval slechts voor 88 euro aan TDCs kan gebruiken en dat alle andere kosten niet met TDCs kan worden betaald? Of geldt dit alleen voor belastingen en kunnen de toeslagen gewoon deels met de TDC worden bekostigd?

    Screen Shot 2014-08-24 at 12.23.35.png
     
  17. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    We gaan een beetje off-topic, misschien een apart topic over klm vouchers (is veel over te zeggen) ;). Maar in antwoord op je vraag: Dat betekent het niet. Het is heel vaag omschreven, maar ik heb enkele malen tdc vouchers gebruikt om een volledig ticket te boeken. Zowel toeslagen als belastingen kunnen met tdcs betaald worden. Ik heb me door de helpdesk eens uit laten leggen dat het als volgt zit (ik illustreer met een voorbeeld):

    Je hebt 2x een tdc voucher van 100 euro

    Voorbeeld 1:
    Ticket prijs = 102 euro. Belasting is 98.
    In dit geval kun je je hele ticket met tdcs betalen. Het restbedrag van de voucher wordt in mindering gebracht op de te betalen belasting.

    Voorbeeld 2:
    Ticketprijs 98 euro. Belasting is 102. In dit geval kun je alleen de ticketprijs met tdc betalen en belasting niet, omdat je je tdc enkel en alleen gebruikt om belasting te betalen.

    Ik vind het een heel vreemd verhaal en twijfel of het klopt aangezien ik zelf tickets heb geboekt met tdcs waarbij deze regel overschreden werd. Weet niet meer precies welke tickets het zijn, dus ik kan het niet nakijken.

    Dan nog een sidenote: brandstoftoeslag is geen belasting, maar gewoon een prijscomponent dat door verschillende airlines als een aparte variabele in de prijscalculatie wordt gebruikt. Het is in wezen gewoon onderdeel van de ticketprijs. Het is eigenlijk heel vreemd. Het is net zoiets als wanneer KLM een aparte component 'Personeelstoeslag' en 'Voedsel en dranktoeslag zou rekenen'. Grappige is ook dat brandstoftoeslagen zelden of nooit omlaag gaan bij dalende brandstofprijzen.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2014
    STH1984 vindt dit leuk.
  18. Luda

    Luda Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Hangt er bij mij vanaf welke de goedkoopste is. Veel buitenlandse OTA's (ebookers.de,fr , budgetair.fr,de ) geven vaak betere aanbiedingen. Wel eens meegemaakt dat een KLM ticket bijna 150 euro goedkoper was bij een buitenlandse OTA en vaak zijn de administratie kosten al inclusief.. Daarnaast gebruik ik veel OTA's en ITA om FD-ing uit te proberen. Als de prijzen verder gelijk zijn (geen FD-ing!) boek ik altijd bij de airline zelf.
     

Deel Deze Pagina