Opnieuw aanvragen maar Flying Flue Punten

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door searcher, 22 aug 2016.

  1. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Binnenkort lopen onze Amex FB CC af.
    Het aanbod van Amex is wel mooi maar toch niet passend voor ons.

    Over een half jaar wil ik opnieuw instappen tenzij de actie dan nog geldig is van het eerste jaar gratis.
    Als ik dan opnieuw instap wordt dan vanaf dat moment mijn FB punten weer 20 maanden geldig?
    Of rekent men vanaf het moment van het beeindigen dan met 20 maanden verder?
     
  2. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Uitgaven bij AMEX tellen. Bij het afsluiten van je rekening van AMEX aan het einde van de maand krijg je je FB punten bijgeschreven. Wanneer je punten krijgt bijgeschreven verleng je de geldigheid van die punten. Mijn eigen laatste transactie wat betreft FB punten was op 5 augustus. Dat betekend dat mij FB punten vervallen op 30-4 als ik geen transacties uitvoer, geen vluchten maak en geen bonuspunten krijg.

    Soms krijg je bij AMEX een sign up bonus van 10.000 miles (voor de gold cc). Of je die op dat moment weer krijgt hangt af van de actie en of ze je aanmerken als nieuwe klant. Hoever ik me de voorwaarden van AMEX herinner kan je in het afgelopen half jaar geen kaart had ben je voor hun een "nieuwe klant" en krijg je dus die bonus. Ook de bonus verlengt de geldigheid van je FB punten.

    Wat je ook kan doen is AMEX bellen en zeggen dat je twijfelt. Soms kunnen ze van de klantenservice een leuk aanbod doen wat best leuk kan zijn. Extra punten als je lid blijft, gratis half jaar of jaar extra enzovoorts. AMEX klantenservice is altijd erg goed en klantvriendelijk wat dat betreft, het telefoontje zeker waard.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor je heldere uitleg.
    Stel ik stap volgend jaar April weer in wordt dan vanaf die datum bij een uitgaven 20 mnd verder gerekend?
     
  4. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Vanaf je laatste transactie via KLM of met je AMEX FB credit card, zijn je gespaarde FB-miles 20 maanden geldig.
     

Deel Deze Pagina