Omboekingsbeleid is verlengd t/m 31 maart 2022

Discussie in 'Nieuws' gestart door Carel1, 25 aug 2021.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Reizigers die al een ticket hebben of die nog een vlucht gaan boeken met vertrek tot en met 31 maart 2022 kunnen zonder wijzigingskosten een andere datum kiezen. Wel moet een eventueel prijsverschil worden bijbetaald.

    Het volledige ticketbedrag kan ook worden gebruikt om een vlucht naar een andere bestemming te boeken, zolang die wordt uitgevoerd door KLM of partners Air France, Delta Air Lines of Virgin Atlantic.
     
    ErwinLansing, Amsterdam, Christian en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Wel jammer dat ik voor 2022 pas in april weer met KLM vlieg. Hopelijk verlengt KLM tot 1/7
     
  3. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Mijn KLM ticket naar Otp volgende maand is ineens 35€ goedkoper op dit moment dan toen ik het vorige week boekte. Een voucher aanvragen en opnieuw boeken? Of bestaat er een minimaal bedrag voor een voucher, dus dat 35€ bv onder een of andere ondergrens ligt?
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Er is zeker geen minimum bedrag voor een voucher, ik heb vouchers gekregen met een restwaarde van € 1,34, en dat heb ik heel bewust zo gedaan, want als je met een voucher boekt betaal je namelijk geen boekingskosten van € 10.
    Ik weet dat je via de Belgische KLM site die boekingskosten ook niet betaald, maar in verband met lastige belastingcontructies moet de boeking die ik maak via de KLM site zijn van het land waar ik in vertrek.

    En dit is dus een goed voorbeeld waar ik ook wel eens gebruik van heb gemaakt, niet persé omdat het ticket goedkoper was, maar wel dat opeens een veel betere aansluiting beschikbaar was, omboeken kost geld, maar zelf opnieuw boeken met een voucher was uiteindelijk dus iets goedkoper omdat de boekingskosten weg vielen, mijn voordeel is, ik vraag de voucher aan via PA, en 30 minuten later ben ik de trotse bezitter van een voucher, dat helpt ook mee.
     
  5. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    844
    Leuk Bevonden:
    389
    Trofeepunten:
    63
    Had vandaag contact met de KLM persafdeling hierover. Het grappige is dat t/m 31 maart 2021 wijzigingen en voucher mogelijk is. Maar vanaf 1 april blijven wijzigingen nog steeds kosteloos. Je krijgt dan nog steeds een voucher, maar die is niet meer terugbetaalbaar. Althans, zo werd mij verteld.
     
    Carel1 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  6. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    344
    Trofeepunten:
    63
    Viel mij ook al op tijdens het boeken van een ticket. De ticketvoorwaarden laten hetzelfde zien.
     
    Christian vindt dit leuk.
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Sigaar uit eigen doos. Dat zijn wel je eigen 10 euros, of 25, 50, 100 in geval van boeking via PA. Voucherwaarde is namelijk ticket-only zonder boekingskosten.
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Maar laat ik door de bonte verzameling vouchers die ik had alle nieuwe vluchten met een voucher geboekt hebben waardoor ik was vrijgesteld van boekingskosten, of nou in ieder geval van de vluchten die ik later weer moest wijzigen.

    De tactiek was in mijn geval om niet de hele vlucht met vouchers te betalen, maar een gedeelte van de vlucht, of wel de hele vlucht met vouchers zodat ik een restwaarde had wat een nieuwe voucher werd.
    Al moet worden gezegd, dat werkt natuurlijk alleen als je veel vluchten moet maken en vooral binnen of net buiten Europa vliegt. Pas vanaf vorige maand heb ik weer wat boekingskosten betaald want de voucherput is opgedroogd inmiddels.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  9. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    483
    Trofeepunten:
    63
    Fijn dat KLM/AF het flexibele beleid heeft verlengd, kan ook niet anders met alle beperkingen en onzekerheden die de pandemie met zich meebrengt. Verwacht dat zij begin 2022 ook weer extra coulant zullen zijn met de statussen van de FB leden.
     
  10. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253
    Nou dat mag nu wel een keer afgelopen zijn :rolleyes:
     
    lloydje33, Timo, Bosbewoner en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Ik verwacht op Azië en Australië na dat volgend jaar alles wel weer back to normal is.
     
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Australië en Nieuw Zeeland blijven beperkt, ik zie echter wel ontwikkeling in landen zoals Thailand, Maleisië en IndoNEEsie dat de zero covid is opgegeven en er meer vrijheden komen, Thailand wil open, en dan zal Indonesië willen volgen en Maleisië doet het weer goed met vaccineren dat die dan ook open kan.
     
  13. Flyer

    Flyer Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Wanneer gaat de VS eindelijk weer toeristen toelaten?
    Een vriend van me is naar de VS gereisd voor werk, en deed dat via Barbados 14 dagen vooraf.
    Nu is Barbados geen straf maar daar moet je ten eerste de tijd voor hebben en ten tweede voor de VS een noodzakelijke bestemming hebben.
     
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    De EU heeft nu wat druk gezet door passagiers uit de vs niet meer zonder meer toegang te geven tot Europa na het uitblijven van versoepelingen aan VS zijde voor Europese passagiers.

    Uiteraard hapt de VS niet gelijk toe, maar reken maar dat vanuit het bedrijfsleven verl druk wordt uitgeoefend omdat ook voor Amerikaanse bedrijven met Europese dochterondernemingen beperkingen zijn naast hierdoor wegvallende capaciteit op de cargomarkt (minder passagiersvliegtuigen tussen vs en europa) wat voor mij persoonlijk een goede ontwikkeling is, bij schaarste kan je tenminste wat verdienen, maar de cargo prijzen liggen nog steeds hoger, niet zoals in maart - mei 2020 maar wel aanzienlijk tov 2019 wat toch wel voor wat problemen oplevert voor veel bedrijven omdat het te duur is.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Voor werk hoef je niet via Barbados, de inreisvergunning is eenvoudig aan te vragen bij de ambassade in Den Haag.
     

Deel Deze Pagina