Omboekbeleid en problemen Qatar

Discussie in 'Nieuws' gestart door EBakker, 19 mei 2020.

  1. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Vorig jaar een businessclass vlucht met Lufthansa naar kuwait aangeschaft met het idee om van daaruit verder te vliegen. Toen kwam de corona en werd de keuze van eindbestemming uitgesteld.. wanneer kunnen we weer vliegen en waarheen. Toen kwam Qatar met een mooie aanbieding, boek een vlucht en wijzig kostenloos datum en bestemming. Alle voorwaarden gelezen, gebeld met Qatar (1 uur wachten) en vervolgens dit weekend geboekt. Blijkt dat zondagavond de voorwaarden zijn gewijzigd naar 14 dagen wachten (geen probleem) maar hebben ze maandag ook nog alle klasses verwijderd. Dit betekend dat kostenloos wijzigen en een andere bestemming niet meer lukken. Alle A klasses zijn verwijderd. Ik weer bellen en zelfs mijn rechtstreekse vlucht naar doha(geen fift freedom) was nu in 1x uitgesloten. Alleen als mijn vlucht geannuleerd wordt is er recht op een refund. Maar ik wil gewoon op reis en vliegen. Ik heb al een stapel vouchers liggen dus heb ook geen belang bij nog een voucher of extra mijlen. Heeft iemand ervaring hiermee en kan een maatschappij (5 sterren zegt men) dit maken door met misleiding geld te generen.
     
  2. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Een vergelijkbare situatie meegemaakt met een andere airline.. via AMEX m'n geld terug. Spelregels veranderen tijdens het spel vonden ze (net zoals ik) geen optie.
     
  3. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Het wordt langzamerhand een “spel” om te overleven.. betalen gaat in 1 seconde.. annuleren,herboeken of geld refund.. het vergt engelengeduld, geluk om iemand te spreken en om zelfs een voucher te ontvangen laat staan je geld...
     
    petert vindt dit leuk.
  4. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Update: net kunnen herboeken naar december. Qatar top! Super blij..
     
    petert vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina