Het is al enigszins oud nieuws en voor de schiphol-parkeerders onder jullie niet zo relevent, maar desalniettemin een leuk weetje: NS is een proef gestart met Schiphol-garantie. Voor 5 euro krijg je een reisadvies. Als de trein om een of andere reden uitvalt of vertraagd is: "Mochten zich onderweg storingen voordoen dan zorgen wij er voor dat je je vlucht alsnog haalt, of in het uiterste geval de kosten van een omboeking of zelfs de kosten van het ticket vergoed krijgt door NS." Grote probleem wat mij betreft is dat ze ervan uitgaan dat je 2 uur (of 3 uur voor intercontinentale vluchten) voor je vlucht op het vliegveld moet zijn. Hoewel dat sowieso flink overdreven is, is dat voor iedereen die van priority lanes gebruik kan maken helemaal overdreven. Maarja, blijft een interessant concept. Helemaal voor de niet zo frequente reiziger. http://www.ns.nl/over-ns/nieuwscent...-met-schiphol-garantie-service-van-start.html http://www.spoordeelwinkel.nl/product/juli/garantie
De NS is al even erg als de Belgische spoorwegen, die by default gewoon 10-15 minuten vertraging op het rijschema erbij tellen om zo toch de tijdstabellen te laten kloppen... en te beweren dat hun treinen op tijd rijden.
lol dat is dan wel heeeeeeeel strategisch gedaan door de NS. Gok dat ze zullen zeggen: Er is geen gebruik van gemaakt en daarom komt er geen vervolg