Noodlanding KL0446 op OTP route koeweit-Amsterdam

Discussie in 'Nieuws' gestart door MichaelNight, 18 jul 2017.

  1. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    @MichaelNight, superleuk te lezen hoe enthousiast je bent als new member! Het valt me op hoe vaak je schrijft over Tarom, Europese businessclass op de route AMS-OTP en Otopeni zelf. Ik ben heel benieuwd, uit persoonlijke interesse, wat je band is met deze route en hoe dit zo gekomen is.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  3. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik reis meerdere keren per jaar naar IAS (sinds 2006). Mijn vriendin en ik hebben in IAS een eigen woning. De gebruikelijke route is de route AMS-OTP-IAS en dan het liefst businessclass. OTP is daarmee dus mijn vaste "tussenstation". Gezien de overstaptijden breng ik soms vele uren door op OTP en dan vooral in de door velen "verguisde" Tarom lounge...
    Ik heb deze site ontdekt door naar informatie te googelen. Ik ben al jaren FB member -en heb ook al jaren amex flying blue- maar "verwaarloosde" het eigenlijk tot voor kort( vergeten fb nummer noteren bij boeken etc).
    Door deze site ben ik geënthousiasmeerd om meer uit mijn fb te halen en punten te sparen. Zo wist ik bijvoorbeeld niet dat ik door amex aan pay pal te koppelen ook punten kon sparen...Ik wist voorheen ook niet van het bestaan van fb favorite webshop...De award miles lopen nu heel snel hoog op. Ik ging ook wel AMS-VIE-IAS met Austrian maar dit doe ik nu niet meer om fb punten en segmenten te sparen...
    Ik heb hier het fenomeen "segment run" geleerd en denk er over de volgende keer AMS-CDG-OTP-IAS te boeken om segmenten te sparen..
     
    TheoS, Ready2Board, Goffe de Boer en 9 anderen vinden dit leuk.
  4. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    1.181
    Trofeepunten:
    428
    Vandaar al die berichten over Roemenië en TAROM:). Het land staat al jaren op mijn lijstje maar ben er nog steeds niet geweest. Binnen FB heb je met segmenten al snel status. Al zeker 4 met de FB Amex Gold, dan een paar tripjes per jaar naar IAS via CDG en OTP en je zit al snel op 30!
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    FF rekenen..Dit jaar red ik FB Gold niet meer, Maar als ik in 2018 4x de CDG route neem (=24 segmenten) en 1x gewone route (4 segmenten ) + amex silver (=+2) heb ik alleen daarmee dus al Gold binnen voor 2019...Nu nog mijn vriendin overtuigen dat als ze alleen reist van en naar IAS zij ook via CDG moet...dat wordt moeilijk..
     
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.606
    Leuk Bevonden:
    2.443
    Trofeepunten:
    583
    Is het niet iets om een segment run te doen op bijv een zaterdag? Hier vind je meer tips
     
    Goffe de Boer en MichaelNight vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina