Nog 1 vlucht te gaan (silver) -- strategie?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door StefanS, 5 nov 2017.

  1. StefanS

    StefanS Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hallo allemaal,

    Ik ben vrij nieuw bij Flying Blue, maar zag op mijn profiel dat ik voor dit jaar op 14 vluchten zit. Nog 1 te gaan voor Silver (lekker slim natuurlijk, een oneven aantal).

    Wat is de goedkoopste manier om dit te doen? Ik vond een retourtje Barcelona voor 99 euro, incl boekingskosten 109...maar is er misschien nog een slimmere truc?
     
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Het goedkoopst en meest makkelijke is waarschijnlijk tóch een jaartje een FB Amex kaart nemen. En anders wordt 't zo goedkoop mogelijk een enkeltje of een retourtje boeken (als het slechts te doen is om het ene segment). Overigens zijn 30 en 60 dan weer even.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2017
  3. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Als je echt de vluchten wilt maken komt dit toch wel tegen de goedkoopste oplossing aan Stefan.

    Wat Sandor aan geeft is een goedkoper alternatief. Sterker nog, De FB AMEX Gold card, waarbij je 4 segmenten krijgt, is momenteel via een referral gratis. Echter met deze optie moet je vlot zijn, het loopt nu immers wel tegen het einde van het jaar. Het duurt enige tijd voordat deze zijn bijgeschreven.
     
  4. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Gewoon even bellen? Volgens mij als je nog 1 vlucht moet willen ze wel coulant zijn
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  5. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Dat is inderdaad ook nog een optie. Ik heb wel eens verhalen gelezen dat een belletje kan helpen om toch Silver te krijgen met een tekort van een vlucht.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2017
  6. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Nee heb je, ja kun je krijgen ;) Omdat @StefanS aangeeft nieuw te zijn bij FB acht ik zijn kansen niet heel hoog, geen trackrecord en silver level zijn nog niet te klanten die heel veel binnenbrengen natuurlijk.

    De goedkoopste manier is in dit geval idd een v/d gratis amex fb kaarten. De snelste manier een vlucht boeken. Denk dat je met die 99 euro ook wel redelijk goed zit, zal niet veel goedkoper worden. Wellicht heb je wat airmiles (van de airmiles kaart in dit geval) en kun je die via vliegtickets.nl gebruiken om de prijs naar beneden te brengen.
     
  7. StefanS

    StefanS Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dank jongens, de AMEX kaart heb ik al dus dat is geen optie. Ik zal eens lief bellen en anders ga ik dat retourtje wel maken, altijd gezellig in Barcelona!
     
  8. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Dat is waar. Hoewel ik niet weet hoe gezellig het daar momenteel is.
     
    Daan vindt dit leuk.
  9. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Wat lees ik hier nu...? Een ticket geboekt met airmiles levert ook levelmiles / QF op?? Echt precies die airmiles van shell en AH enzo??
     
  10. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ben wel benieuwd Stefan, wat het gaat worden.. hou je ons op de hoogte?
     
  11. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Je boekt je ticket bij die ota, via hun kun je airmiles (idd shell/ah) gebruiken om de prijs te verlagen.
    Wat anders dus dan een award ticket van klm
     

Deel Deze Pagina