"No show" v.s. Canceled Flight v.s. ...

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door DouglasDc10, 21 mei 2015.

  1. DouglasDc10

    DouglasDc10 Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hallo Members,

    Ik heb een vraag:
    Een vlucht geboekt met Garuda vanaf AMS naar KNO - via CGK. Echter de tickets voor een tarief geboekt met als gevolg dat wijzingen en annuleringen niet mogelijk zijn. Nu wil ik graag vanaf CGK rechtstreeks naar KUL vliegen.
    Ik wilde dit als volgt oplossen:

    - Vliegen tot CGK met GA. Dan met een low-cost carrier naar KUL. Echter betekent dit een No-show op CGK. Wat zijn de gevolgen wat betreft bagage, boetes e.t.c.
    Het betreft natuurlijk een transit-flight.

    Bedankt voor de reacties!
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2015
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Het komt naar mijn weten maar zelden voor dat je voor een no-show een boete krijgt. Zeker als je niet incheckt voor je laatste segment. Echter, je bagage zal gelabeld worden naar KNO, en die kan je dus niet van de band halen in CKG, als er niets veranderd. Nu zou je bij check-in kunnen vragen of ze je bagage enkel willen labelen naar CGK, allen wordt hier vaak moeilijk op gereageerd (hangt af van de nukken van de ground staff, lengte van je transit etc.).
    Daarnaast weet ik niet of je een retour heb geboekt en of je dus ook nog KNO-CKG-AMS op hetzelfde ticket wil vliegen; wanneer je een no-show hebt staan achter je naam, dan worden alle volgende vluchtsegmenten op dat ticket gecanceld! Just so you know:p
     

Deel Deze Pagina