Nieuwe versie Google Flights

Discussie in 'Nieuws' gestart door Turn, 11 dec 2019.

1. Turn

Turn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    (Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor dit topic)

Ik zoek praktisch elke dag naar vliegtickets via de verkenfunctie van Google Flights. Het liefst met meerdere vliegvelden als vertrekpunt.

Normaal gesproken kan je altijd meerdere vertrek vliegvelden invullen maar de laatste tijd krijg ik steeds vaker een andere versie van Google Flights waardoor ik maar 1 vertrek vliegveld kan invullen.

Is er een manier/link zodat je toch de oudere versie kan gebruiken?

2. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Kun je eens een screenshot laten zien van de oude versie als je die nog eens krijgt? Bij mij werkte Google Flights alleen als je een x aantal vertrekluchthavens + aankomstluchthavens invult. Bijv. AMS,BRU,DUS > JFK,LGA,EWR
    In jouw zoekfunctie heb je geen aankomstluchthaven maar ben je echt open aan het verkennen. Die functie heeft bij mij nooit gewerkt met meerdere vertrekluchthavens; die werden gecorrigeerd naar de eerste luchthaven.

Tim82 vindt dit leuk.
  3. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Echt open verkennen kon voorheen ook met meerdere luchthavens, sinds een paar dagen niet meer inderdaad. Jammer :(

4. Turn

Turn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Als de 'oude versie' terugkomt zal ik dit zeker doen.

Het frappante is dat ik deze 'nieuwe versie' al best vaak heb gekregen in het verleden. Maar na een paar keer opnieuw proberen met incognito modus kwam de 'oude versie' altijd wel weer terug.

5. dutchskies

dutchskies Blue Tier

Leuk Bevonden:
    182
    Trofeepunten:
    43
    Dit is een beetje eend trend van Google. Ik heb 't idee dat hun algoritmes te veel misbruikt worden door bots die goedkope tarieven zoeken. ITA Matrix (ook van Google) was hier het eerst slachtoffer van, waarna het zoeken van departure steden over verschillende landen geblokkeerd werd. Nu ook GF. Daarnaast is de URL gecodeerd, waardoor je in GF niet meer zo makkelijk trucjes kunt uithalen om heel precies naar een vlucht te zoeken. Kunnen alleen maar duimen dat ITA nog een lange tijd in de lucht gehouden wordt.

6. Turn

Turn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Hij doet het nu opeens wel weer in incognito mode. Misschien dat dit linkje ook voor andere werkt.

Bijgevoegde bestanden:

Thijsk vindt dit leuk.
  7. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Nee, het linkje geeft enkel vertrek vanaf Düsselfdorf aan. Ik ga het ook eens via incognito proberen.

Edit: de link die je post, werkt wél in het incognitovenster met meerdere steden, thanks!

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. Turn

Turn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Nice! Ik durfde mijn incognito browser al niet te sluiten :)

9. vkpeter

vkpeter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Soms is het ook een beetje fingerspitzengefühl en lukt makkelijker op pc dan op mobiel

10. Johan10

Johan10 Newbie

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Ik kan altijd meerdere vertrekhavens kiezen. Nooit incognito inde browser gekozen maar wel standaard achter vpn. Zou dat daardoor komen?

Bijgevoegde bestanden:

• Image2.jpg
      Image2.jpg
      Bestandsgrootte:
      701,8 KB
      Weergaven:
      27
  11. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
  12. Turn

Turn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Meerdere vertrekhavens kan je ook wel kiezen in het begin maar als je dan de wereld wilt "verkennen" blijft er nog maar één vertrekhaven over.

13. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Is echt jammer dat die feature niet meer werkt. Was zo fijn om mee te zoeken. Ben zelf op zoek naar een vluchtje voor morgen vertrekken en uiterlijk 31 december in de ochtend terug, maar is er niet gemakkelijker op geworden.

Als dus iemand tips heeft :) Liefst een beetje warm, enigszins cultuur en buiten Europa

14. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Wat is het doel van je trip en welke airlines? Je kan bijv. nog voor €450 in Biz naar Bucharest met Airfrance. Toulouse is nog redelijk te doen voor €186 met KL/AF.

15. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Doel: Paar dagen weg naar iets warmer zonder regen en met wat dingen te zien. Airline: Voorkeur Skyteam, maar Staralliance mag ook als alternatief :)

16. Johan10

Johan10 Newbie

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Ja...had het gezien idd....thx

17. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    GRootste nadeel is dat je in de header/link ook niet meer de prijs kan aanpassen. Voorheen kon je nog zoeken naar business class tickets (bijvoorbeeld) voor onder de €1000, maar nu is €1200 het laagste bedrag dat je kunt selecteren. Erg jammer dat Google dit doorgevoerd heeft, want het zijn enkel verslechteringen geworden.

Deel Deze Pagina