Nieuwe TSA maatregel

Discussie in 'Nieuws' gestart door Lionell, 7 jul 2014.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Voor iedereen die binnenkort naar Amerika reist is dit nieuws van belang. De TSA (Transport Security Administration) heeft gisteren een nieuwe maatregel aangekondigd. Deze houdt in dat vanaf gisteren het niet meer is toegestaan om electronische toestellen aan boord te nemen waarvan de batterij niet is opgeladen.

    Meestal doen ze checks en vragen ze om laptop, tablet of mobiele telefoon aan te zetten bij de security checks. Indien dit niet gaat, dan mag het toestel dus niet meer mee aan boord. Het wordt steeds gekker...

    "Powerless devices will not be permitted onboard the aircraft. The traveler may also undergo additional screening."

    Nieuws is te lezen op hun site http://www.tsa.gov/press/releases/2014/07/06/enhanced-security-measures-certain-airports-overseas
     
  2. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ik neem aan dat met de scanapparatuur op te merken is als iemand z'n lege mobieltje ergens onderin de tas heeft laten zitten. Anders heeft het allemaal niet zoveel zin...
     
  3. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Zouden we andersom eens moeten doen voor alle Amerikanen die naar Europa willen reizen ... dat alle EU landen opeens met speciale regels komen speciaal voor mensen die vanuit USA naar EU reizen...
     
  4. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Voordat deze regel is ingegaan heb ik ook al meerdere keren bij de TSA mijn apparatuur zoals macbook, iPad en dergelijke aan moeten zetten om te laten zien dat het werkt.
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Waarschijnlijk dus een handmatige jetway check? Net als je bijvoorbeeld vanaf Azië naar de VS vliegt want die landen hebben bij de centrale security checkpoints(gelukkig) nog niet gehoord van de WarOnWater(R).
    Over de overduidelijke nutteloosheid van deze maatregel ga ik me verder maar niet uitlaten. :rolleyes:
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Als je een toestel vergeet in je handbagage, dan halen ze je na de scanner toch apart, al meermaals gehad. Probleem is dat die lui ook geen gevoel voor humor hebben. In Manchester bvb kan het security personeel wel tegen een grap.
    Zo werd ik laatst gevraagd om m'n schoenen uit te doen, waarop ik de persoon vroeg of ie tegen zweetvoeten kon? :D
     
  7. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Schoenen uit doen is tegenwoordig standaard in de VS.
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Inderdaad is al jaren zo, in andere landen zoals bvb UK is het blijkbaar afhankelijk van het soort schoenen je aan hebt.
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Voortaan ook bodyscanners voor Schengen vluchten vanaf AMS. o_O
     
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja wie weet... In Manchester heb ik dit al gehad, dit was in Terminal 3, vlucht MAN - BRU, schiet meestal niet op daar aan security. Ben blij dat de SN vluchten tegenwoordig vanaf T1 gebeuren, geen body scanner meer hehe
     
  11. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Vrijdag doorheen gegaan. Het apparaat zag iets op mijn pols, terwijl ik geen horloge oid droeg en een shirt met korte mouwen aan had! weird... :confused:

    De priority lane is ook aangepast, en verbeterd, vind ik. Je scant nu zelf je BP, en hoeft 'm niet meer aan zo'n chagerijnige security type te laten zien.
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Priority lane voor Skypriority? Dan neem ik aan dat je BP ook SP moet tonen? Jammer want ik gebruik niet altijd mijn E+ in mijn reservering voor de punten, wel voor de voordelen. ;)
    En is er dan een soort turnstyle? Want anders kan alsnog iedereen zonder SP met iemand mét SP mee.
     
  13. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Priority lane voor de security bedoel ik (net voor de bodyscanners). Het scannen gaat automatisch, dus je BP moet wel je status weergeven. Turnstyle ja.

    Op Zurich had ik trouwen wel een self service scanner voor het boarden, ook een voor de Skyp rij. Al stond daar uit service overweging nog wel een GA bij.
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Dus er is alleen nog maar een geautomatiseerde ingang voor de priority lane en gaan 'security dragon'? Dat wordt dus niet meer meesmokkelen als het heel druk is bij het normale checkpoint. :(
    In Genève zijn er ook automatische poorten bij het boarden en ook Lufthansa maakt hier veel gebruik van op haar Duitse hubs.
     
  15. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Er is naast de automatische gates nog wel een hekje met een security type ervoor, maar als je zo'n type treft als die er was toen ik er langs ging, dan lukt het meesmokkelen ws. niet meer.
    Ik wou een foto maken van de situatie, dat gastje liet vrij bot weten dat hij dat niet wou hebben. Ik heb het er maar bij gelaten, ik wilde de discussie niet aangaan. Vervolgens heb ik van de airside kant een foto gemaakt.
     
  16. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    IME waren de meeste security staff op Schiphol altijd aardig, en als het niet druk was mocht mijn reisgenote ook mee door de priority lane, maar bad apples heb je overal.
     
  17. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, dat blijkt :)
     
  18. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    en nu dus ook: Canada

    Naast vluchten richting de Verenigde Staten worden nu ook op vluchten van Schiphol naar Canada strengere gecontroleerd op handbagage wegens een verhoogde terreurdreiging.

    Sinds begin juli worden zaken als laptops, tablets en mobiele telefoons extra gecontroleerd voor het instappen. Reizigers moeten hun apparaten aan kunnen zetten om te tonen dat ze werken. Als dat niet kan, dan moeten de apparaten achterblijven.

    De maatregel, bedoeld om geavanceerde bommen van terreurbewegingen geen kans te geven aan boord te komen, geldt nu ook voor reizen naar Canada. De extra controle wordt aan de gate uitgevoerd.

    Vanaf Schiphol voeren zowel KLM als Air Transat rechtstreekse vluchten uit naar diverse Canadese bestemmingen.
     
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Jammer dat de VS weer partners vinden die deze idioterie ook doorvoeren.
     

Deel Deze Pagina