Nieuwe tarieven Thalys

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Stormbreaker, 26 aug 2017.

  1. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Is het handig wat betreft Thalys te wachten met boeken tot na 12 september 2017? Want ik wil eigenlijk nog een fotodagje Antwerpen doen en zie bijv. voor zaterdag 30 september (semi flex) comfort 1 tarieven van 43 euro per enkele reis. Wordt dat met de nieuwe tariefindeling en klassen niet duurder om iets vergelijkbaars als comfort 1 te krijgen?
    Standard wordt toch comfort 2 en wat wordt dan het huidige comfort 1? Premium? Of is dat beter dan comfort 1? Want ik heb een paar keer met comfort 1 gereisd maar vind het allemaal weinig voorstellen, van en naar Antwerpen vanaf Rotterdam krijg je toch incidenteel eten/drinken, dat doen ze niet altijd. Bij langere ritten wel. Maar de beenruimte vind ik ook matig.
     
  2. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Het verschil in beenruimte tussen comfort 1 en 2 in beenruimte vind ik zelf vrij groot, comfort 1 zijn de stoelen vooral ook veel breder. Misschien is comfort 1 niet super royaal bemeten, comfort 2 is vooral erg krap.

    Ik heb gehoord dat er inderdaad het een en ander gaat veranderen bij Thalys wat betreft tarieven. (doel je daar op?) Tussen het huidige comfort 1 en 2 komt een soort comfort 1 light, wél een comfort 1 stoel, zonder verdere extra service als eten en drinken. Wanneer dat in gaat weet ik niet; aan jouw post te lezen heb je meer kennis? 12 september?

    Vorige week retour Amsterdam Parijs gedaan in comfort 1. Tussen Rotterdam en Antwerpen werd een redelijk uitgebreid ontbijt geserveerd, tussen Brussel en Parijs volgde nog een snack (crepe) daarnaast, 2x koffie, 2x vruchtensap en een glas water. Terugweg was de lunch tussen Parijs en Brussel en de snack tussen Antwerpen en Nederland. Ook 2x koffie en een keer of 3 drinken. Er waren ook mensen die een stuk of 4 kleine flesjes wijn extra vroegen p.p en dat was geen punt.
     
  3. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb die ervaring niet met comfort 1. Het is nl. zo dat als je rit korter is dan 50 minuten je geen recht hebt op eten/drinken in comfort 1. Het is dan een gunst als er iets over is, maar geen recht. Rotterdam - Antwerpen is 32 minuten. 1 keer van Nederlandse crew iets gehad maar bij de Franse crew kan je dat wel vergeten.
     
  4. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Laatst heb ik toch maar die dag de comfort 1 ticket geboekt, 43 euro heen en 43 terug maakt 86 euro en 86 punten die ik mag bijschrijven. Zo vaak reis ik niet met Thalys (dit zijn de 4de en 5de keer dit jaar). Wat voor een tips qua punten sparen hebben jullie? Wordt bij iedere rit de geldigheid van punten zoals bij FB met een tijdje verlengd of vallen er op den duur punten weg? Heb nu 140 punten + de 86 straks maakt 226. Vanaf 1000 kan je pas gratis ritjes krijgen. Vanaf 100 kan je spullen kopen.
     

Deel Deze Pagina