Nieuwe scanner vertrek 1

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Carel1, 7 jun 2018.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Vanmorgen in de Privium/SP line in vertrek 1 door een nieuwe bodyscanner. Scanner draait niet meer en je moet de armen naar beneden doe. Het resultaat is overigens hetzelfde, een pat down:(. Ondanks niets in zakken, riem af etc.
     
    beuse242, Grouchy en MVA20 vinden dit leuk.
  2. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Raarrrrr.. Voor mij was het juist de eerste keer dat ik door mocht. Had altijd wel ergens een geel vlekje.
    Dus zo zie je maar.
    Volgens personeel is dat omdat ze nu minder scherp staan afgesteld.
    Schiphol was de enige airport waar ik in 100% van de gevallen gefouillerd werd; dus nu blij.
     
  3. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ja heb ze ook al gezien. Ik snap niet waarom bij ons een gewone metaaldetector niet voldoet, zoals in de rest van Europa. Wij moeten weer per se aan die peperdure Amerikaanse bodyscanners die alleen maar valse positieven geven. Ik heb ook serieus echt NOOIT wat in mijn zakken en ook 9 van de 10 keer een melding op die waardeloze apparaten.
     
  4. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Amsterdam heeft nou niet bepaald een goede naam op het gebied van veiligheid, gezien het incident waar een passagier uit Afrika een explosief aan boord wist te krijgen op een vlucht naar de US een jaar of 10 geleden?
     
  5. Schiphol behoort tot 1 van de veiligste luchthavens van de wereld!
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ja, nu? Want waar baseer je dit statement op? Het aantal incidenten?
     
  7. Door niet teveel in detail te treden, weet ik uit betrouwbare bron, hoeveel incidenten worden voorkomen en hoeveel er wordt onderschept. Er staat goed getraind personeel op de luchthaven met moderne apparatuur. Sinds 9/11 is het echt een super veilige luchthaven geworden.
     
    MichaelNight en thomassmit vinden dit leuk.
  8. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik vermoed dat het incident met de Nigeriaan op NW253 daar ook aan heeft bijgedragen. Ik heb nooit gezegd dat Schiphol niet veilig is, wel dat het niet een hele goede naam had door door dit incident uit het verleden waarbij een transfer passagier dus niet goed gecheckt is.

    Daarna zijn er versneld bodyscanners besteld voor alle vluchten richting de VS. Ongetwijfeld met enige politieke druk van de VS.

    https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...allin-wil-bodyscan-op-nederlandse-luchthavens

    https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...erpere-bagagecontrole-vs-vluchten-op-schiphol
     
  9. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Het personeel wordt dagelijks geconfronteerd met steekproeven, de cijfers liggen beduidend hoger dan in omringende landen, (als er al steekproeven gehouden worden). Sterker nog, ik weet dat Nederlands personeel naar andere landen wordt gestuurd om de collega's daar te coachen
     
  10. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Ik collega van me is oud medewerken van het security personeel, de steekproeven zijn inderdaad soms extreem te noemen. Als voorbeeld, men legt een granaat in de plantenbak en dat moet je die snel door hebben, of er legt ineens een MP5 (Uzi) in een koffer van iemand, hoe ga je daarmee om? Natuurlijk geen geladen wapens maar zal echt we schrikken zijn.
     
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    In plaats van een nieuwe scanner moeten ze eens goed opgeleid personeel achter de monitor zetten. Net weer bij de privium/priority op 1 alles doorgestuurd voor een 2nd screening. Absurd gewoon! Ik had alles al zowat uit mijn handbagage, telefoonlader, laptoplader zelfs terwijl de agent zei dat dit in mijn tas moest blijven. En toch door! Er waren mensen die sneller door de security waren bij de non-priority.
     
    lloydje33 en MVA20 vinden dit leuk.
  12. malmostoso

    malmostoso Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb gelezen dat de mensen achter de monitor niet veel onafhankelijkheid hebben. Zodra "computer says no" gaat de tas naar secondary...
     
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Dat zou best kunnen, maar dan zou ik de afgelopen 6 weken iedere keer eruit gehaald moeten zijn voor een 2nd screening, want ik had hetzelfde in mijn tas. Maar dat gebeurt dus niet.
     

Deel Deze Pagina