Nieuwe leden skyteam

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door MartinR, 26 aug 2015.

  1. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Heeft iemand nog nieuws over eventuele nieuwe leden van Skyteam?
     
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Er gaan geruchten dat Philipines airlines aanstalten maakt. Graag zou ik een M3 zien overstappen naar Skyteam. SV is geen echte optie, een droge maatschappij; wie bedenkt het.
     
  3. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Wat bedoel je met M3 en SV?
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    M(E)3 = Middle East 3; de 3 grootste maatschappijen uit het Midden-Oosten i.e. Emirates, Etihad en Qatar Airways.
    SV is Saudian.
     
  5. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Maar SV is al onderdeel van Skyteam (vlieg binnenkort met ze naar Jeddah). Zou mooi zijn inderdaad als een van M3 onderdeel wordt van Skyteam
     
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    De grote drie uit het midden oosten; Emirates, Etihad en Qatar. Qatar zit inmiddels bij oneworld dus die kans is klein. SV is de IATA code voor Saudia, de nationale maatschappij uit Saudi Arabië. Het zou me niet verbazen als GOL, de Braziliaanse nummer twee, ook bij skyteam komt. GOL heeft al heel veel codeshared vluchten met skyteamleden plus dat Brazilië en India als target staan gekenmerkt op de Skyteam website.
     
  7. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Etihad koopt haar eigen alliantie dus die heeft SkyTeam niet nodig ;)
     
  8. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    PR is toch geen optie voor Skyteam? Zuidoost Azie is al goed bezet. Volgens mij is het voor hun slimmer om in Oneworld te stappen. Ik meen gelezen te hebben dat de CEO van CX PR help om lid te worden van Oneworld.

    Ik las van de week een artikel dat de CEO van Skyteam dat er geen nieuwe leden zullen zijn. Virgin stond op die lijst. G3 (GOL uit Brazilië) lijkt me een goede voor Skyteam aangezien alleen AR wordt vertegenwoordigd in Zuid-Amerika. Of misschien een andere Indiase maatschappij zoals, 9W (Jet Airways)? Ik had ook een tijdje geleden gelezen dat Air Madagaskar (MD), Air Mauritius (MK), Uzbekistan Airways (HY) en Hunnu Air (MR) ook in verband werden gebracht met Skyteam.
     
  9. Maan

    Maan Guest

    GOL is de facto lid van skyteam. Je kan al Miles verdienen en award tickets krijgen. Vlieg zelf gol van Gig naar gru en dan delta gru jfk op 1 ticket
     
  10. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Vorig jaar waren we met IVV voor de FTU bij het skyteam HQ in Amsterdam. Ik vond persoonlijk dat ze toen best duidelijk hebben gemaakt dat de focus totaal niet meer lag op nieuwe leden maar meer op het verbeteren van het huidige netwerk.
     
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    De roddels dat Oman Air gesponsord door KLM bij Skyteam komt om zo de indiaanse markt te versterken worden steeds sterker. Ik vraag me wel af waarom Air France dit zo tegen werkt.
     
    MartinR vindt dit leuk.
  12. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    De reden dat AF moeilijk doet is (denk ik ) omdat ze zelf in gesprek zijn met EY. Blijkbaar ziet AF een betere samenwerking in EY dan met WY.
     

Deel Deze Pagina