Er gaan geruchten dat Philipines airlines aanstalten maakt. Graag zou ik een M3 zien overstappen naar Skyteam. SV is geen echte optie, een droge maatschappij; wie bedenkt het.
M(E)3 = Middle East 3; de 3 grootste maatschappijen uit het Midden-Oosten i.e. Emirates, Etihad en Qatar Airways. SV is Saudian.
Maar SV is al onderdeel van Skyteam (vlieg binnenkort met ze naar Jeddah). Zou mooi zijn inderdaad als een van M3 onderdeel wordt van Skyteam
De grote drie uit het midden oosten; Emirates, Etihad en Qatar. Qatar zit inmiddels bij oneworld dus die kans is klein. SV is de IATA code voor Saudia, de nationale maatschappij uit Saudi Arabië. Het zou me niet verbazen als GOL, de Braziliaanse nummer twee, ook bij skyteam komt. GOL heeft al heel veel codeshared vluchten met skyteamleden plus dat Brazilië en India als target staan gekenmerkt op de Skyteam website.
PR is toch geen optie voor Skyteam? Zuidoost Azie is al goed bezet. Volgens mij is het voor hun slimmer om in Oneworld te stappen. Ik meen gelezen te hebben dat de CEO van CX PR help om lid te worden van Oneworld. Ik las van de week een artikel dat de CEO van Skyteam dat er geen nieuwe leden zullen zijn. Virgin stond op die lijst. G3 (GOL uit Brazilië) lijkt me een goede voor Skyteam aangezien alleen AR wordt vertegenwoordigd in Zuid-Amerika. Of misschien een andere Indiase maatschappij zoals, 9W (Jet Airways)? Ik had ook een tijdje geleden gelezen dat Air Madagaskar (MD), Air Mauritius (MK), Uzbekistan Airways (HY) en Hunnu Air (MR) ook in verband werden gebracht met Skyteam.
GOL is de facto lid van skyteam. Je kan al Miles verdienen en award tickets krijgen. Vlieg zelf gol van Gig naar gru en dan delta gru jfk op 1 ticket
Vorig jaar waren we met IVV voor de FTU bij het skyteam HQ in Amsterdam. Ik vond persoonlijk dat ze toen best duidelijk hebben gemaakt dat de focus totaal niet meer lag op nieuwe leden maar meer op het verbeteren van het huidige netwerk.
De roddels dat Oman Air gesponsord door KLM bij Skyteam komt om zo de indiaanse markt te versterken worden steeds sterker. Ik vraag me wel af waarom Air France dit zo tegen werkt.
De reden dat AF moeilijk doet is (denk ik ) omdat ze zelf in gesprek zijn met EY. Blijkbaar ziet AF een betere samenwerking in EY dan met WY.