Nieuwe kleuren Transavia

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door high_class, 18 jan 2015.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Transavia heeft vrijdag bekendgemaakt op 26 januari een nieuwe huisstijl te zullen onthullen. Afgaande op de uitnodiging zal het nieuwe kleurenschema bestaan uit groen, blauw en roze. Ook de suffix .com gaat verdwijnen.

    De kleuren gelden voor zowel voor de Nederlandse als de Franse tak. Plannen voor een nieuwe ‘look en feel’ van de airline waren eind vorig jaar al door topman Mattijs ten Brink aangekondigd.

    Het nieuwe uiterlijk valt samen met een strategie voor verdere uitbreiding van Transavia, een dochteronderneming van Air France-KLM. De Frans-Nederlandse onderneming lanceerde in de herfst van 2014 het ambitieuze plan om van Transavia een echte prijsvechter te maken die vanaf verschillende bases in Europa de strijd met de concurrenten moest aangaan. Maar de piloten van Air France waren mordicus tegen en wisten met een tweeweekse staking het plan van tafel te krijgen.

    De leiding van Air France-KLM koerst er sindsdien op om Transavia France sterk uit te breiden. Bram Gräber, executive vice president Strategy-Passenger Business binnen Air France-KLM zei vrijdag tijdens een bijeenkomst voor de pers op het hoofdkantoor in Amstelveen dat Transavia over de gehele linie wel degelijk verder zal worden uitgebouwd.

    Het gecombineerde Transavia gaat 8 procent meer capaciteit inzetten in 2015, zei Gräber. Vooral Transavia France zal groeien, met 31 procent meer ten opzichte van de capaciteit van de Franse poot in 2014.

    bron: zakenreis.nl
    -------------------

    Ik vond de huisstijl van Transavia juist wel redelijk geslaagd. Als ik het kleuren schema van de het bijgevoegde plaatje moet geloven wordt het een ramp. Beetje ryanair achtig ...
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • trans.png
      trans.png
      Bestandsgrootte:
      8 KB
      Weergaven:
      0
    DutchFrequentFlyer vindt dit leuk.
  2. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    OMG, het lijkt net of het het in paint in elkaar is gezet. Hopelijk valt het uiteindelijk mee. De nieuwe uniformen stralen wel meer maturiteit uit.
     
  4. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Schermafbeelding 2015-01-25 om 15.46.15.png
    Zie hier voor nieuwe livery; het is een stuk simpeler dan eerst maar of het mooi is?
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  5. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Het ziet er niet uit imo...
     
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Het t-logo vind ik echt vreselijk.
     
  7. tgrhuis12

    tgrhuis12 Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Bleh...

    Ik vind deze nog steeds het mooist:
    Transavia_Boeing_737.jpg
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  8. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    666
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Inderdaad geen vooruitgang, ronduit saai. Snap dat niet: juist als prijsvechter zorg je toch dat je uiterlijk opvalt (op het interieur hoef je het niet te winnen van je concurrent) en ga je toch helemaal los met het design van die vliegtuigen?
     
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    lelijk
     
  10. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ik moest ook wennen aan de vorige livery, dus waarschijnlijk deze ook wel weer wennen, maar mooi zal ik hem in ieder geval nooit vinden!
     
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Esthetisch onverantwoord maar het doet het budget-imago in ieder geval veel goeds! Ik zou zeggen missie geslaagd.
     
  12. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    Wat een lelijke euro-white livery zeg! Snap niet dat ze iets nemen wat er echt uitspringt zoals volledig appeltjes groen met witte letters Transavia maarja wij beslissen dat soort dingen niet ;)
     
  13. schipr

    schipr Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
  14. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik vind de livery op de onderkant van het vliegtuig wel leuk bedacht, maar voor de rest.. Doe mij maar een lichtblauwe vogel:p
     
  15. Chek Lap Kok

    Chek Lap Kok Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
    'Zero' uitstraling, goedkoop, jaren 90, saai! Ongelooflijk dat dit bedacht is door mensen die daarvoor 'gestudeerd' hebben.
     
    high_class en Flying doc vinden dit leuk.
  16. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    zullen wel weer miljoenen verdient hebben met dit oogbloedende ontwerp
     
  17. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    het ligt niet aan mij toch? Maar de T op de tail van Trans doet me denken aan TUI's smilelogo op Arke kisten
     
  18. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik vond de vorige livery ook niet fantastisch, deze zal ook wel weer wennen?

    ik hou op zich wel van understated/minimalistisch, nu nog even bepalen of deze livery in die categorie past ;)
     
  19. Tuvalu

    Tuvalu Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    Precies hetzelfde dacht ik dus ook . ;)

    Maar... aan de andere kant, de livery is maar een onderdeel van de nieuwe algemene huisstijl van Transavia. En die huisstijl vind ik helemaal niet slecht, simpel, straight, maar niet goedkoop. Het draagt op een goede manier uit dat om een low-cost carrier gaat.

    Jammer dus, dat het juist bij het belangrijkste, de livery, mis gaat.
    Een beetje alsof de tickets en het fanmagazine van Ajax helemaal top zouden zijn, maar de tenues niet om aan te zien.
     
  20. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Die onderkant straalt ook precies niets uit... Really? Een logo van een strandbed + parasol en een koffer? Zal vast een gedachte achter hebben gezeten (iets van: Transavia, voor (zon)vakanties en zakenreizen), maar het ziet er echt niet uit en heeft totaal geen toegevoegde waarde...
     

Deel Deze Pagina