Transavia heeft vrijdag bekendgemaakt op 26 januari een nieuwe huisstijl te zullen onthullen. Afgaande op de uitnodiging zal het nieuwe kleurenschema bestaan uit groen, blauw en roze. Ook de suffix .com gaat verdwijnen.
De kleuren gelden voor zowel voor de Nederlandse als de Franse tak. Plannen voor een nieuwe ‘look en feel’ van de airline waren eind vorig jaar al door topman Mattijs ten Brink aangekondigd.
Het nieuwe uiterlijk valt samen met een strategie voor verdere uitbreiding van Transavia, een dochteronderneming van Air France-KLM. De Frans-Nederlandse onderneming lanceerde in de herfst van 2014 het ambitieuze plan om van Transavia een echte prijsvechter te maken die vanaf verschillende bases in Europa de strijd met de concurrenten moest aangaan. Maar de piloten van Air France waren mordicus tegen en wisten met een tweeweekse staking het plan van tafel te krijgen.
De leiding van Air France-KLM koerst er sindsdien op om Transavia France sterk uit te breiden. Bram Gräber, executive vice president Strategy-Passenger Business binnen Air France-KLM zei vrijdag tijdens een bijeenkomst voor de pers op het hoofdkantoor in Amstelveen dat Transavia over de gehele linie wel degelijk verder zal worden uitgebouwd.
Het gecombineerde Transavia gaat 8 procent meer capaciteit inzetten in 2015, zei Gräber. Vooral Transavia France zal groeien, met 31 procent meer ten opzichte van de capaciteit van de Franse poot in 2014.
bron: zakenreis.nl
-------------------
Ik vond de huisstijl van Transavia juist wel redelijk geslaagd. Als ik het kleuren schema van de het bijgevoegde plaatje moet geloven wordt het een ramp. Beetje ryanair achtig ...