Nieuwe Air France staking

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door high_class, 22 jul 2016.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    CABIN CREW CALL FOR STRIKE FROM JULY 27 TO AUGUST 02, 2016

    Update on 22 July, 10:30 P.M. local time in Paris

    Further to the call for strike action issued by several airline cabin crew unions, for the period from July 27 to August 02, our flight schedule operated by Air France is disrupted as of Wednesday, July 27, 2016.
    Please note that Air France flights operated by an aircraft of other airlines, including HOP!, KLM and Delta, are not affected by this strike.

    What will be the possible consequences?
    As soon as we will have a more accurate estimate of the number of employees on strike and the impact on our operations, our flight schedule will be adapted accordingly and published the day before your departure.

    Flight cancellations may be expected. Beside, in order to maintain the maximum number of flights with a reduced crew, we may be constrained to limit the number of customers on board of some of our flights. We would then not be able to honour all the bookings.
    Customers impacted by the cancellation of their booking will be informed the day before their departure.

    meer via: https://www.airfrance.nl/NL/en/common/page_flottante/hp/news_air_traffic_air_france.htm
    ---------

    mijn vluchten zijn in deze periode, hoe kan ik hier het beste van maken? PTP-ORY CDG-AMS...
    Proberen om te boeken naar een PTP-SXM-AMS?
     
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ja dat is een beetje de vraag. Loop ik in de staking en ga ik voor een emd... Probeer ik via sint maarten met KLM te vliegen en pak een paar dagen eiland...
    Optie 2 lijkt me interessant maar geen idee of AF KLM een ticket willen boeken bij air caraibes of zo'n vage airline? :-D of kan ik een hele andere airline pakken en double dippen. Wat zou jij doen bijv
     
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    hmmmm air canada is een dag eerder vertrekken plus een alliantie zonder status plus een dag montreal. misschien maar gaan voor de emd's en met een beetje geluk helemaal geen cancelation
     
    DutchFrequentFlyer vindt dit leuk.
  4. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Als je niet per sé op je geplande aankomsttijd thuis of op kantoor hoeft te zijn, niet erg vindt om mogelijk wat 'gezeur' ter plekke te hebben en geen baat hebt bij double dippen zou ik ook zeggen: lekker je vlucht terugverdienen met EMDs.
     
    high_class en DutchFrequentFlyer vinden dit leuk.
  5. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    was een award ticket, dus op de mogelijke ongemakkelijkheid na zouden die emds prima zijn
     
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Zitten hier in het schuitje van de aankomende staking. Krijg de optie kosteloos om te boeken naar een dag eerder, maar dat komt privé slecht uit. En worden de extra hotelkosten en dergelijke eigenlijk vergoed? Of de vlucht gecanceld wordt, is nog niet bekend. Wie heeft ervaring?
     
  7. Estevan

    Estevan Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Wij vliegen 3 April vanaf Panama naar Parijs met Air France. Wordt je zelf benaderd door Air France over eventuele gevolgen van de staking of is het handig zelf al even een bericht te sturen?
     

Deel Deze Pagina