NH Rewards ervaringen

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Friso89, 30 jan 2015.

  1. Friso89

    Friso89 Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Hallo beste members,

    Heeft iemand van jullie ervaring met deze keten en zijn loyaliteitsprogramma? Ik was/ben op zoek naar een hotel bij Brussel Airport. Daarbij stuitte ik op een interessant tarief voor een hotel van de NH Hotel Group en zag dat ze ook een loyaliteitprogramma hebben (waar op Ikvliegveel.com nog niet zo veel over is geschreven).

    http://www.nh-hotels.nl/nhrewards

    Ben benieuwd!

    Groet,

    Friso
     
  2. Tuvalu

    Tuvalu Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    28
    Over het loyaliteitsprogramma kan ik niets zeggen.

    Maar ik vindt het wel een goede keten, zeker bij hotels in Spanje, waar de groep vandaan komt. Ben in Spanje vaker in NH hotels verbleven en had bijna altijd goede ervaringen. Vaak moderne, frisse hotels, en de service vond ik ook prima.
     
  3. Friso89

    Friso89 Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor je berichtje! Dan is het kennelijk nog niet zo'n bekend loyaliteitsprogramma bij de leden,gok ik. Tijd om daar eens achter te komen!;)
     
  4. kevin990

    kevin990 Active Member

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Het programma zoals het nu is bestaat pas net iets langer dan een jaar, voorheen kon je alleen punten sparen en deze ze niet aan status. Verder ben ik het met Tuvalu eens. Ik boek vaak NH Hotels als ik relatief goedkoop ergens wil verblijven maar niet in een plaatselijk hotel. Als ik een NH boek weet ik wat ik ongeveer kan verwachten en dat is wel prettig. Met de punten die ik gespaard heb, heb ik nog nooit iets gedaan.
     
  5. Arjan69

    Arjan69 Active Member

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    164
    Trofeepunten:
    43
    Heb vaak in NH Calderon te Barcelona verbleven. Vind ze veelal een executive standaard uitstralen, modern klassiek. Ben het met kevin990 eens, ik weet ongeveer wat ik kan verwachten. Ben wel lid van het programma maar niks mee gedaan. Zie net dat ik nog 2 punten heb...
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Silver Member

    Berichten:
    2.341
    Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    113
    De afgelopen twee weken heb ik twee keer bij de NH Group verbleven. Eerst in het NH Collection Liberdade in Lissabon. Een zeer goed hotel met prima standaardkamer, vriendelijk personeel en een uitstekend ontbijt. Het was lekker modern en strak ingericht. De Collection hotels doen wat meer boutique aan. Zeker een aanrader!

    Daarna was het het NH Leonardo da Vinci in Rome. Een groter hotel en ook niet zo nieuw. De driepersoons kamer was wel ruim en we konden om 11:00 al inchecken, wat erg gewaardeerd werd. Echter leek de kamer wel een stuk 'slonziger' vergeleken met Lissabon. Sommige dingen waren slecht afgewerkt of niet bijgehouden en sommige standaard items ontbraken. Nu weet ik niet of dat aan het land, leeftijd of gewoon het management van het hotel lag. Ook hier was het ontbijt wel goed en ook de bedden zijn consistent comfortabel. Locatie vele malen beter dan de andere ketenhotels. Echter was de douchedruk erg laag, altijd een pet peeve. Het dieptepunt was echter het feit dat je voor het gebruik van de computer €0,35/minuut moest betalen. Ook als je bijvoorbeeld een boardingpass moet printen. Dit valt naar mijn mening toch echt wel onder de standaard services van een 4* ketenhotel!

    En dan het NH Rewards programma. Helaas heb ik daarmee tot nu toe erg slechte ervaringen, het is borderline misleidend. Ten eerste, op de aanmeldpagina staat dat je een 'welkomstgeschenk' van €15 bij aanmelding krijgt bij je volgende verblijf. Daarna blijkt dat de €15 pas bij je tweede verblijf besteed kan worden.

    Dan komt nog het ergste obstakel. Als basismember krijg je 3% van je uitgaven in punten die je vervolgens in kan wisselen voor cash korting. De website meldt: 'Uw punten zijn alle dagen van het jaar geldig, zonder voorwaarden.' Echter moet je om punten gebruiken wel minimaal een flexibel tarief boeken! Tenzij je altijd al een flexibel tarief boekt bespaar je netto dus bijna niks.

    Kortom; over de hotels zelf ben ik tevreden maar het loyaliteitsprogramma is absoluut niet interessant. Het loont wel om lid te worden omdat de member rates goedkoper zijn dan derde aanbieders.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Silver Member

    Berichten:
    2.341
    Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    113
    Nog een rare bepaling: punten sparen kan pas vanaf je tweede verblijf. :confused:
     

Deel Deze Pagina