New service: airline staff loads carry-on bags

Discussie in 'Nieuws' gestart door high_class, 30 jul 2015.

?

Hot or not?

  1. Hot

    22,2%
  2. Not

    77,8%
  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Boarding an aircraft takes time and may cause delays and stress. Tests have shown that placing hand luggage in overhead bins is a big time consumer. Delta Air Lines is testing a new boarding concept with staff handling all carry-ons before travellers get on board.
    [​IMG]
    AIR FRANCE KLM’s Skyteam partner is conducting trials with its Early Valet service for streamlined boarding. The trial involves flights from Atlanta, Los Angeles, New York, Minneapolis, Detroit, Seattle and Salt Lake City.

    The Early Valet service is to streamline the passenger boarding process, as Delta’s employees can get baggage loaded-in more quickly and efficiently than passengers.

    The service has multiple advantages. Reducing the time taken to turnaround aircraft by speeding the boarding process can help improve on-time flight departures, which can lead to reduced costs for airlines. It also lowers the number of missed connecting flights for travellers. Furthermore, many travellers find it physically challenging to put heavy bags in the overhead lockers. To them, the Early Valet service is a great relief.

    bron: bluebook
     
  2. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Om snellere boarding te realiseren en de cabinebagageproblematiek het hoofd te bieden, moet je het volgende doen:
    * een exacte match maken tussen het design van de bagagebakken en het design van koffertjes. Dat is nu verre van efficiënt. Dus: één soort koffer toestaan in de bagagebak en niks anders. Zie de plaatjes: de dwarsdoorsnede van een 737-bagagebak en van het gewenste koffer-ontwerp. Dat scheelt zoveel gepruts en geruzie. Te strikt? Geen probleem - je hoeft je er niet aan te houden, je hebt namelijk altijd de optie om je bagage (betaald) in te checken.
    * geen jassen in de bagagebak. Die zijn veel te fluffy en gaan ten koste van ruimte voor koffers. Inefficiënt. Onder je stoel! En als je dat een vies idee vindt --> zelf maar een plastic zak meenemen of er eentje kopen bij de lowcost-crew voor € 1,-.
    * zeer strikte boardingprocedure door bij de gate zoveel mogelijk mensen te 'zoneren'. Boarden liefst via twee deuren, maar als dat niet gaat, beginnen met premium passagiers en gezinnen, daarna beginnen van achtereren + van raam naar gangpad. En als het geen vijf graden vriest, verplicht jas uit voordat je boardt! Geen omkleedtaferelen in de aisle. Boarden betekent: naar je stoelrij lopen, koffer met mijn uniforme design opbergen in de bagagebak, jas + accessoire onder de stoel voor je en zitten. En vooral blijven zitten. Als je per ongeluk iets hebt opgeborgen in de bak wat je toch heel dringend nodig hebt, dan kun je dat pakken als boarding completed is of na takeoff.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Dé dingen die het proces verstoren zijn mensen die op elkaar moeten wachten in de gang. Nadeel van splitsen van die boarding procedure is dat je mensen krijgt die bij elkaar "horen". Het liefst zou je dus eerst een pluk achterin het vliegtuig met zoveel mogelijk raamkant willen laten lopen, dan een pluk middenin het vliegtuig en een pluk voorin het vliegtuig. Na enige tijd pak je dan weer de plukken die er tussenin liggen zodat steeds een gedeelte van het gangpad bezet is door een groepje mensen.

    Ik weet dat ze bij low-cost carriers wel geprobeerd hebben om boarden met vrije plaatsen toe te passen. Dat werkte averechts. Maar volgens mij kan je dat proces best doen. Je geeft mensen pas bij het boarden hun plaatsbewijs waarbij je de mensen die een betaalde reservering hebben gewoon hun gereserveerde stoel geeft en anderen gewoon de stoelen op volgorde van boarden: achterste rij eerst en zo voorts...

    Jas uittrekken voor het boarden zou een hoop schelen. Jas kan overigens prima bovenin die bakken, maar eerst je koffer erin en dan je jas boven je koffer proppen.

    Verder vind ik dat ze veel strikter de afmetingen van de handbagage moeten controleren. Nu is alles wel best. Eigenlijk zou er een apparaat moeten zijn dat achter de security hangt en een scan maakt van de afmetingen van je koffer of tas. Vervolgens rolt er een sticker of label uit het apparaat met een bepaalde kleur die aangeeft of de koffer binnen een bepaalde size range valt. Maatschappijen kunnen dan zelf aan mensen doorgeven: Sizes A en B zijn geaccepteerd, C en D niet. etc.
     
  4. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Heb nooit problemen met boarden eigelijks..

    Ben vaak één van de laatste die board of één van de eerste. De Crew zoekt wel een plekje voor mijn koffer, soms bewaren hun hem zelfs. Helemaal makkelijk
     
  5. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Dat werkt prima als je helemaal achterin zit. Niet als je voorin zit en je koffer wordt door de crew ergens achterin opgeborgen waardoor je moet wachten totdat het hele vliegtuig leeg is voordat je je koffer op kunt halen. Sta je alsnog weer overal achteraan in de rij. Of ik er nou een uur of 10 uur in heb gezeten, zodra we er zijn wil ik er graag zo vlot mogelijk uit. Dus voorin en je koffer naast je stoel. Is ook erg vervelend als mensen hun koffer op een andere plek hebben. Die gaan dan toch in een soort haast-actie proberen om terug te worstelen enzo.
     
    AnthonySneek vindt dit leuk.
  6. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Dat klopt, maar over het algemeen gebeurd dat niet vaak, daar kun je tegen in gaan, helpt vaak ☺️
     
  7. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Als er alleen nog achterin plek is voor je trolley en je zit zelf voorin, dan kun je er tegenin gaan wat je wil, maar zal je koffertje toch echt achterin verdwijnen..
     
    AnthonySneek vindt dit leuk.
  8. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    Hartstikke leuk maar ik vertrouw mijn rugzak met mijn fotocamera en lenzen (a 2500 euro) niet toe aan iemand die ik niet ken....
     
    high_class en AnthonySneek vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina