Net begonnen, alle advies welkom

Discussie in 'Nieuw bij insideflyer.nl' gestart door FFlyer010, 15 jan 2017.

  1. FFlyer010

    FFlyer010 Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Bart Bodde, ik heb de leeftijd van 28 jaar. Recentelijk ben bij het plannen van mijn reis naar Amerika op het FF -gebeuren gestuit en ik heb me redelijk in de materie verdiept. Ben tot de conclusie gekomen dat FF-programma's zeer lucratief kunnen zijn, mits je heel secuur te werk gaat. Dat houdt concreet in dat je deals in gaten moeten houden en zuinig en verstandig met de miles dient om te gaan. Ik zal nu een opsomming geven van alles wat ik heb gedaan en nog zal doen. Graag zou ik advies willen van wat meer ervaren FFers en willen weten of ik het tot nu toe goed gedaan heb.

    Als eerste ben ik in het bezit van een AMEX Flying Blue Gold kaart als extra kaarthouder. Mijn vader is de hoofdkaart houder, maar is zich totaal niet bewust van de voordelen en is eigenlijk teveel een digibeet en te oud om zich met dit soort zaken bezig te houden. Hij gebruikt hem wel af en toe voor aankopen. Dit maakt het lastig voor mij om zaken te regelen m.b.t. AMEX, zoals punten overboeken, inzicht krijgen in gespaarde award miles, want alleen hij is geautoriseerd om dit te doen en op te vragen. Persoonlijk vind ik AMEX niet gebruiksvriendelijk en omslachtig als je zaken wilt regelen. Ik overweeg dan ook om mijn vader deze kaart te laten opzeggen. 170 Euro per jaar is teveel geld. Daar komt ook nog bij dat vluchten boeken met AMEX €15 a €20 extra kost. Voor betalingen in het buitenland betaal je 2,3% koersopslag. Wanneer je ervan uitgaat dat 1 award mile €0,01 waard is
    (Mijn eigen vuistregel, kan overigens variëren van 0,5 cent tot 2 a 3 cent per mile afhankelijk hoe je ze spendeert) betaal je eigenlijk zelf voor de miles.

    Anderzijds zijn er wel goede beloningen voor het aandragen van nieuwe mensen. Namelijk 12,500 award miles voor jou en de nieuwe intro en zit er een gratis reisverzekering bij. Ik zal hem voorlopig aanhouden en proberen te gebruiken in Amerika, voor uitgaven die ik toch al ga doen. Het hotel heb ik geboekt met Amex. Ik heb verschillende hotelsites bekeken zoals rocketmiles, pointshound en reguliere sites. Daarbij was het wel zo dat de award miles sites duurder waren.

    Een voorbeeld een hotel in LA kost bij cheaptickets.com voor 9 nachten $1050 (met korting 16%), hiervan heb ik $960 met amex betaalt ($90 cash) inclusief wisselkoers opslag is dit €924, wat dus 924 award miles via Amex. Via pointshound was hetzelfde hotel €1250 + 7.000 miles. 7000 is ongeveer €70, dus in dit geval woog het aantal miles niet op tegen het voordeel van €250.

    Lees verder....
     
  2. FFlyer010

    FFlyer010 Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Aantal weken geleden heb ik gebruik gemaakt van de aanbieding bij pointshound van 10.000 extra award miles. Ik ben 3 dagen (2 nachten) naar parijs geweest en heb ik goedkoopste hotel van 40 euro per nacht geboekt (moest nog 6 bijbetalen dus in totaal 86 euro betaald). In ruil hiervoor kreeg ik 10.400 awardmiles bijgeschreven op mijn klm ff account. Omgerekend €104,-, dus dat is uitstekende value.

    Naast KLM heb ik me ingeschreven bij Lufthansa voor Miles and More and United Airlines Mileageplus en bij American Airlines AAdvantage en British airways Executive club.

    Mijn ticket naar LA heb ik geboekt via schipholtickets bij british airways (uitgevoerd door American Airlines). Bij het boeken heb ik mijn ff nummer van american airlines doorgegeven (account net aangemaakt). Op het e-ticket echter staat onder FF nummer n.b. (niet bekend?). Ook kan ik geen boekingsklasse (letter) vinden.
    De vlucht zelf heb ik geboekt op 5 januari. Op 6 januari echter zag ik de aanbieding van british airways voor triple avios. Wellicht bellen met British Airways om alsnog gebruik te maken van de aanbieding.
    Ik vraag me wel af of er op budget tickets (schipholtickets, cheaptickets en dergelijke) uberhaupt wel awardmiles worden toegekend of met minimale omrekenpercentages (economy discount 25%?)

    Vraag: zou iemand de link kunnen sturen van de website waar je kan inzien bij welke maatschappij je de miles het beste kunt inwisselen?

    Het aantal miles wat ik nu heb is :
    KLM flyingblue : 10400
    Miles More: 500
    AAdvantage: 0

    Ben ik op de goede weg of heb ik nog dingen over het hoofd gezien?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    [QUOTE="Vraag: zou iemand de link kunnen sturen van de website waar je kan inzien bij welke maatschappij je de miles het beste kunt inwisselen?[/QUOTE]

    http://www.wheretocredit.com
     
    Flying doc en Lionell vinden dit leuk.
  4. Ralphmeister

    Ralphmeister Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik declareerde al mijn miles altijd gewoon bij Flying Blue maar dit ziet er wel interessant uit voor tickets in de goedkopere boekingsklassen. Maar toch begrijp ik iets niet helemaal en hoop dat iemand dit uit kan leggen.

    Ik was business (Z) gevlogen via KLM / Delta, ik heb overigens alles 125% gekregen maar als ik dit nu voor beide bekijk op bovenstaande site;

    Eerst Delta
    Flying Blue komt hier twee keer naar boven, beide inderdaad 125% maar wat is de 938 en 625 miles onder het percentage?

    Nu KLM
    Hier staat Flying Blue drie keer, eentje van 125% met daaronder wederom 938 miles waarvan ik niet weet wat het betekend. De andere twee percentages zijn 250%, voor 'Domestic European flights' en 'International European flights'. Wat houdt dit precies in? Wat is een internationale Europese vlucht?
     

Deel Deze Pagina