MiNi tarief AF vermijden

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Denzi, 11 jan 2016.

  1. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Hoi allemaal,

    Ik moet waarschijnlijk over een aantal weken naar de UK en gezien mijn doelstelling om zo snel mogelijk voor Platinum te gaan en de tijd heb dacht ik: Ik kan misschien wel over Parijs vliegen voor extra QF, en daarmee kwam ik uit op de AF site. Tijdens het boeken van mijn tickets geeft het aan dat ik dan boekingsklasse Q heb.

    Maar volgens de site van FB over hoe AF punten award:
    https://www.flyingblue.com/earn-and-spend-miles/airlines/partner/14/air-france.html
    Krijg je voor status Q zowel 0% als 50%. Weet iemand hoe ik zeker kan weten dat ik niet op het MiNi tarief zit?

    groet,
    deniz
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik gok dat de twee fares van elkaar verschillen doordat een een award boekingsklasse betreft en de andere niet.
    Echter, als je rechtstreeks via de AF site boekt zou je tijdens het boeken kunnen zien of je een MiNi-tarief of een Classic-tarief boekt. Heb je dit voorbij zien komen?
     
    Denzi vindt dit leuk.
  3. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Er stond alleen bij Economy classic, en Economy flex keuze denk ik.

    Sorry voor mijn onwetendheid, boek dus nooit met AF
     
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Geen enkel probleem, het forum is er om dit soort vragen te stellen:)
    Een ander handigheidje is het feit dat de tariefbasis van een MiNi-ticket, eindigt op een 9. Wanneer je op de AF website de keuze voor een MiNi-tarief niet ziet en de tariefbasis eindigt niet op een 9, dat zit je denk ik safe! Voor de zekerheid kan je altijd AF even bellen;)
     
    Denzi vindt dit leuk.
  5. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.474
    Leuk Bevonden:
    2.320
    Trofeepunten:
    558
    Als je boekt via AF, zie je voordat je bij het betalingsscherm komt ook het aantal miles wat je verdient.
     
    Denzi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina