Mileage Run upgraden

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Centurion81, 26 nov 2017.

  1. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Beste allen,

    Ik ben 'brand spanking new' op het forum en ben vanalles aan het leren, dus bear with me.

    Wat mij triggert zijn die mileage runs, ik zou niet weten hoe ik daarmee moet beginnen of hoe je een reis moet uitzoeken die bv van Ams-Bru gaat, maar via een enorme omweg (zoals ik bijvoorbeeld in wat verslagen van Valentijn gelezen had). Maar goed, ik lees en leer door dus dat komt wel goed.

    Maar ik heb een andere vraag, die gaat over de 2e stap, de vlucht daadwerkelijk uitvoeren:

    Als ik een mileage run geboekt heb, is het dan mogelijk om te upgraden naar business met behulp van eerder bij elkaar gespaarde miles (die ik natuurlijk al heb), zonder dat het aantal tier-miles of iets dergelijks wat ik zou verdienen met de mileage run daardoor in "gevaar" komt?

    Dus in dit geval zou het mij gaan om een hoger level te krijgen ipv miles sparen (upgrade zou zichzelf wegschrijven met de verdiende miles lijkt me).

    Dank! :)

    (Ps weet niet of dit op de juiste plek gepost is? Maar leek me logisch dat het onder het boeken valt?)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Meestal kan dit, maar hangt af van de volgende factoren:

    - Is je boekingsklasse eligible voor een upgrade? Sommige maatschappijen sluiten namelijk een lagere boekingsklasse uit voor upgrades;
    - Er moet ruimte zijn voor een upgrade (award beschikbaarheid). Zelfs als er nog voldoende stoelen "te koop" zijn in een hogere klasse wil dat niet altijd zeggen dat er ook beschikbaarheid voor een upgrade of award ticket is.

    Mocht het nu lukken om te upgraden, dan krijg je gewoon de status- en award miles van je originele ticket. In sommige gevallen heb je geluk, waarbij je dankzij een computerfoutje toch een hogere beloning krijgt.
     
    Lionell en Centurion81 vinden dit leuk.
  3. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Duidelijk, dank je!
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    De trips van @Valentijn waren legendarisch, hij vliegt nog steeds rond. Ik hoop stiekem dat ie een gaatje vindt in zijn drukke agenda om nog eens een trip report voor ons te schrijven :)
     
    lloydje33, Carel1, FlyingFonz en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Ja, zijn verhalen, maar ook die van jou Lionell, en de andere forumleden zijn super om te lezen! Voor een beginner is het heerlijk om je helemaal in te leven en in te lezen. Het is een geheel nieuwe wereld die, althans voor mij, mijn ogen geopend heeft en wegleest als een jongensboek met allerlei avonturen die zich over de hele wereld afspelen!
     
    BIndair, lloydje33, Erwin en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina