Mileage run optimaliseren

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door jpfr, 20 aug 2018.

  1. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Hi,

    Zelf ben ik nu al een tijdje actief in het zoeken van FB BC en MR deals. Door het vernieuwe programma loont het met name in BC om zoveel mogelijk buitenlandse stopovers in te bouwen. Soms kom ik op dit forum interessante xp/euro tripjes tegen, bijvoorbeeld deze van Godenzoon14:

    Ik ervaar dat het vinden dan dergelijke routes lastiger is geworden door het vervallen van de ITA Matrix functie om meerdere buitenlandse bestemmingen in een zoekopdracht in te voeren. Vroeger vulde ik gewoon heel west Europa in. Hoe kom je in bovenstaand voorbeeld er namelijk op om op BLL te vliegen (volgens mij 1 van de weinige ST bestemmingen waar 2 tussenstops in te plannen zijn voor niet al te veel meer euro's).

    Tot slot een andere vraag; vaak kun je van de GF en ITA Matrix prijs nog wel een paar euro's afsnoepen door via een OTA te boeken. Zo zoek ik dan meestal dan ook de data, en boek ik ze via de OTA. Alleen soms is het verschil (voor BC tickets) echt een paar honderd euro. Hoe zoeken/vinden jullie / andere FF blogs deze acties? Je kan op Momondo / Skyscanner voor BC namelijk niet per dag of reisperiode in een hele maand zoeken. Je zal het echt dag voor dag per departure en arrivel airport moeten zoeken. Niet te doen dus. Onderstaande een voorbeeld waar ik toevallig tegenaan liep:

    [​IMG]

    De GF is al dermate hoog dat ik hier niet op verder zou gaan zoeken (ITA geeft trouwens ook ~ €2K als laagste prijs). Momondo toont echter wat anders (alleen selecte data):

    [​IMG]
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik die Dusseldorf-Billund run ergens anders ben tegen gekomen en hem toen maar geboekt heb ;)

    Verder ben ik ondernemer en heb ik gedurende de hele dag tijd zat om een beetje te spelen met Google Flights/ITA etc.

    Enigszins off-topic: Zelf wil ik in Maart/April een vriendin op gaan zoeken in Singapore, zit erover te denken om een betaald J ticket te boeken, AMS-CDG-SIN en v.v. voor €1820, te boeken via Delta, 102XP en bijna 30K miles... Het is veel geld, maar het zou ervoor zorgen dat ik platinum haal en het is volgens mij geen slechte deal.
     
    JDE en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  3. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Hmm... dat is zuur :(
     
  4. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    hmm, vrij lastige materie. Wil je dit adhv een voorbeeld misschien nader toelichten? :rolleyes:
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Als ik dat topic lees, die posts van jou zie, en de IKT run, baal ik er elke keer weer van dat ik mij er toen nog niet echt mee bezig hield, man wat moet die IKT run een avontuur geweest zijn :)

    Ik heb net die TRD, ATH, LIS run in ITA gegooid, maar prijst tegenwoordig op €5200 :confused::D
     
    TimKL_90, Carel1 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  6. vlieggraagverweg

    vlieggraagverweg Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
  7. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Normaal ben ik goed in puzzles, raadsels en kryptogrammen. Maar deze vind ik toch iets lastigerer. ;) Anyway, even proberen.

    Voorbeeld 1) Het valt me op dat op de heenreis alleen tussenstops in non-EU landen worden gemaakt. Bovendien gaan alle stops via CDG. Aan de terugreis zie ik zo niks speciaal, behalve dan dat bij de DUS-AAL route in AMS én CDG een tussenstop gemaakt kan worden.

    Voorbeeld 2) Wat me hieraan opvalt is dat de heen- en terugreis via andere landen gaan. Heenreis via Finland en terugreis via Portugal. Dit geldt overigens ook voor voorbeeld 1. Ook hier gaan weer veel stops via CDG en AMS.

    De enige overeenkomst met de structuur van DUS-CDG-AMS-BLL van Godenzoon14 die ik zie is dat op sommige routes een tussenstop CDG én AMS ingebouwd kan worden. Waarom precies ben ik nog niet achter. Heeft het soms met Scandinavische landen te maken? Volgens mij niet, want vanaf Portugal kan het ook..

    Hmm lastig dus, tipje van de sluier? :D
     
    noppie en Ambtenaruh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina