Malta

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Lionell, 12 jul 2014.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hoe is Malta in de winter? Ik heb het gekke idee gekregen om in februari naar Malta te trekken voor een weekend. Dat het er niet druk is tijdens die periode maakt me niet, hoe rustiger hoe liever :)

    Heeft iemand al verbleven in het Intercontinental hotel?
     
  2. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Dit is dan zeker iets voor jou en op de 1 of andere manier denk ik bij Malta gelijk aan dit hotel
     
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bedankt voor de info Mike! Dat hotel had ik totaal over het hoofd gezien, ik zat gefocust op de Intercontinental, maar deze is zelfs voordeliger in prijs! Alleen heb ik nog maar entry level status bij SPG, dus zal er niet veel voordeel uit kunnen halen. Maar hotel ziet er beter uit dan de IC :)
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.701
    Leuk Bevonden:
    1.935
    Trofeepunten:
    648
    Kijk in dat geval even naar dit artikel van mij, is beter dan niks! En je hebt niet per se een ANWB/TCB nummer nodig, sssst ;)
     
    Mike vindt dit leuk.
  5. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    In NL krijg je bij een Amex Plat ook hogere status bij SPG, weet niet of dat ook in België is en zo ja bij welke kaarten.
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Daar zou ik eens dieper moeten induiken, ik heb sinds november vorig jaar een Brussels Airlines Amex kaart. Ik weet dat er nog een aantal andere kaarten van Amex beschikbaar zijn, maar volgens mij hebben die geen affiliatie met SPG.
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.701
    Leuk Bevonden:
    1.935
    Trofeepunten:
    648
    Gold?
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.701
    Leuk Bevonden:
    1.935
    Trofeepunten:
    648
    Ik denk dat als je een co-branded CC hebt, die geen verdere voordelen geeft die de normale AMEX zou hebben, zoals in dit geval SPG status want ze hebben verschillende selling points.
     
  9. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    SPG is een voordeel van de regulier AMEX Plat, niet van de FBAMEX Plat. Verschillende packages, met zoals @TheFlyingDutchboy al zegt, verschillende selling points.
     
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Van wat ik lees op FT van een aantal Belgen is dat de Amex Plat een hoge kost heeft op jaarbasis. Ik weet de details (nog) niet, maar dat is uit te zoeken. Ik denk dat je op een gegeven moment de keus moet maken bij hoeveel hotelketens je status wil of nodig hebt, en of de eventuele daaraan verbonden kosten verantwoord zijn.

    Dat vroeg m'n pa me dit weekend ook nog hehe nadat ik hem vertelde dat we 8 overnachtingen hebben gepland bij CP Brussels Airport om zeker te zijn van m'n IHG Plat volgend jaar. Heb hem uitgelegd dat m'n focus bij IHG ligt en dat ik de investering er echt wel uithaal op jaarbasis.

    Maar goed terug naar Malta dus, kunnen bovenstaande beter in de CC rubrieken onderbrengen :)
     
    Mike vindt dit leuk.
  11. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Heb je al geboekt? Hoe ga je vliegen?
     
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hi Mike, nee heb nog niks geboekt. Ondertussen was ook idee voor Amerika trip geboren (via Norwegian) in maart, maar uiteindelijk zijn die niet veel goedkoper dan een normale airline (iets meer dan 1300 euro retour voor 2 pax in economy en dan nog hotel voor 2 of 3 wkn...). Dus deze week of dit weekend knoop doorhakken voor Malta. Qua hotel ben ik er wel uit, kan een junior suite met sea view boeken voor 143 euro per nacht.

    Vluchten heb ik naar zitten kijken, zijn een paar opties voor: Air Malta vliegt direct voor ongeveer 170 euro pp, maar die vlucht komt pas laat aan op vrijdagavond. Andere optie is via Rome maar dan heb je weer lange layovers. Combinatie van Brussels Airlines via Milaan op de heenweg, en terugkomen via Wenen was ook een optie. Ik wil gewoon die vrijdag ook kunnen benutten, dat we daar niet pas 's avonds laat aankomen. Het gaat om het Valentijn weekend, dus sssst ;-) Maar alternatieven zijn welkom :)
     
  13. MVR

    MVR Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Hi! Malta in februari lijkt me prima te doen. Ik ben er zelf in Maart geweest, en toen was het elke dag zo rond de twintig graden geloof ik. Heerlijk om zonder shirtje buiten te lopen, en lekker om op het strand te zitten. Wel wat koud om in de zee te zwemmen, maar goed. Qua hotel kan ik je niet helpen, maar ik kan je wel tips qua bezienswaardigheden geven. In welke plaats wil je verblijven? (Ik vloog zelf trouwens met Ryanair. Vond ik prima: het is maar een klein stukje. Maar niet iedereen wil met RA vliegen, dus misschien is het niets voor jou.)
     
    Lionell en Mike vinden dit leuk.
  14. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hey! Bedankt voor de info :) Waarschijnlijk verblijven in Le Méridien in St Julians. Ik wist trouwens niet dat Malta voor een groot deel Engelstalig is, altijd handig. Alle tips voor lekker eten zijn welkom!
    Qua vliegen heb ik geen voorkeur, de goedkoopste manier is mooi meegenomen. Ik zal Ryanair eens checken qua vluchten.
     
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Helaas, pindakaas... Ryanair vliegt (nog) niet van Brussel of Charleroi naar Malta. Maar heb nog genoeg tijd om vlucht uit te zoeken.
     
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik kwam net deze site nog tegen: http://maltapoints.boardingarea.com/
    Het is een van de bloggers van Boardingarea die schrijft over alles wat met Malta en Air Malta te maken heeft.
     
  17. MVR

    MVR Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Hi! Ik ben vanaf Eindhoven naar Malta gevlogen, inderdaad. Ik ben ook in St. Julians verbleven. Op Valentijnsdag zou ik naar Mdina gaan, de oude hoofdstad van Malta. Vond ik zelf een romantische plek, heel klein, intiem, en bovendien nog echt helemaal bewaard zoals het vroeger was. Daar kun je op de stadsmuur met prachtig uitzicht bij La Fontanella (een begrip!) de beste taart van Malta eten. Ik kan je de chocoladetaart aanraden. Ik schrok er gewoon van hoe goedkoop dat zaakje was gezien de locatie en het gigastuk taart. Verder heb ik heel lekker gegeten in de baai van St Julians, bij een klein Italiaans restaurantje (Pepino's) waar ze zalmravioli zelf maken (MJAM!), en bij de oudste pizzeria van Malta: Il Rokna. Zeker aanraders :)
     
    Mike en Lionell vinden dit leuk.
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Genoteerd!
     
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb net Le Méridien in St. Julians geboekt voor Valentijn :)
     
  20. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    hahaha wat zou je toch zonder dit forum doen... dan was je in t IC gaan slapen en nu in het geweldige Le Meridien
     

Deel Deze Pagina