Malaysia Airlines verplicht Economy passagiers zelf in te checken

Discussie in 'Nieuws' gestart door TheFlyingDutchboy, 14 jul 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Zoals ze zelf zeggen om het reizen sneller en efficiënter te maken verplicht Malaysia Airlines binnenkort haar Economy Class passagiers die vanaf Kuala Lumpur vliegen gebruik te maken van self service check-in (OLCI, kiosk of mobiel) en daarna hun bagage te droppen. De check-in counters verdwijnen en worden vervangen door bag drop counters. Voor alleenreizende kinderen en gehandicapten blijven er wel balies over.

    Persoonlijk denk ik dat dit gewoon een besparingsmethode is...
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    efficienter en besparen hangen vaak samen. Maar dit hoeft niet slecht te zijn. Bij KLM zie je immers ook al tijden dat er self-service check in pilaren staan voor de balies. Als de balies minder aantallen hoeven te verwerken kunnen er minder agents ingezet worden, en dat scheelt toch veel geld. Zo'n self-service pilaar is daarentegen een eenmalige investering.
    En voor de pilaren hoef je vaak niet, of (veel) minder lang te wachten.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Klopt, maar KLM heeft wel altijd standaard balies beschikbaar. Ontmoedigen vind ik logisch (wordt op outstations vaak gedaan) maar het helemaal afschaffen vind ik klantonvriendelijk.
    Daarnaast snap ik nog steeds niet dat mensen wachten tot op de luchthaven om daar, al dan niet met de kiosk, in te checken. Behoudens dat OLCI mogelijk is doe ik dat áltijd. Heb je helemaal geen wachtrij voor je PC. :)
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    tja, de meerderheid van de reizigers zijn niet-frequente reiziger, die wat minder 'travel savvy' zijn.
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Volgens mij is OLCI tegenwoordig wel ingeburgerd en het wordt zeker veelvuldig aangeraden door zowel airline, airport en TA. Maar dan moet het wel goed werken *kuch KLM *.
     

Deel Deze Pagina