Malaysia Airlines schrapt de dagelijkse vlucht naar Schiphol

Discussie in 'Nieuws' gestart door WorldTraveller, 2 dec 2015.

  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Malaysia Airlines heeft een partnerschip afgesloten met Emirates. Daardoor schrapt Malaysia Airlines eind januari 2016 de verliesmakende routes naar Amsterdam en Parijs. Malaysia Airlines blijft nog wel vliegen op London Heathrow.

    Daarnaast stopt Malaysia Airlines ook 10 van hun 29 codeshare agreements. Of het de de KLM codeshare betreft is nog niet bekend.

    En ze hadden een paar jaar nog zulke mooie plannen om de A380 naar Amsterdam te sturen.

    Malaysia Airlines Press release
    Artikel FT.com
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Gelukkig wordt de KUL-LHR route niet geschrapt! Veranderd er in ieder geval niets aan mijn itinirary naar de witte bounty stranden van LGK:D

    Malaysia moet natuurlijk zorgen dat ze uit hun huidige marktpositie weten te kruipen, zodat ze weer een gezonde, winstgevende maatschappij worden. Met zoveel concurrentie op deze routes een logische stap lijkt mij!
     
  3. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik denk dat Thai Airways de volgende luchtvaartmaatschappij wordt die een deal gaat sluiten met een ME3 carrier. Gaat daar ook verschrikkelijk slecht.
     
  4. Rick1993

    Rick1993 Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Dit wordt omboeken.....
     
  5. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Erg jammer.
     
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Misschien ligt het aan mij maar hier ben ik niet heel rouwig om. De klantenservice van MH is belabberd hier in Nederland en alternatieven als Garuda en Singapore zijn ruim voorradig.
     
    high_class vindt dit leuk.
  8. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Velen zijn met jou gestemd denk ik;) Na de twee crashes heeft MH natuurlijk ook een grote deuk in hun imago te verduren gekregen, dus zullen er gok ik weinig mensen zijn die zich er erg druk om maken, dat deze route wordt geschrapt.

    Ik heb nog nooit eerder met MH gevlogen, dus zal het ervaren eind van de maand:)
     
  9. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb meerdere keren gevlogen met MH en het is me altijd goed bevallen. Goede service tijdens de vlucht. Zonde, maar begrijpelijk
     
  10. Genyi

    Genyi Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Malaysia Airlines had altijd mijn voorkeur op deze route. Jammer dat de vlucht wordt geschrapt, maar het is begrijpelijk dat deze maatschappij moet reorganiseren.

    Ook voor niet-fans van Malaysia Airlines is er een nadeel. KLM heeft nu het monopolie op de rechtstreekse vlucht naar Kuala Lumpur en de ticketprijs zal daardoor waarschijnlijk stijgen.

    De vlucht naar Kuala Lumpur wordt veel gebruikt door budgetreizigers naar Australie, die daar overstappen op een Air Asia flight voor het laatste stuk. Dit wordt naar mijn verwachting duurder of je moet twee maal willen overstappen.
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    MH was voor veel reizigers een erg goede, kostbewuste, optie naar Australie of ZO Azië. Singapore Airlines is vaak stukken duurder en Garuda gaat niet dagelijks en verandert om de haverklap het vluchtschema (om maar te zwijgen over die tussenstop).
    Daarnaast heeft Malaysia Airlines een erg goed regionaal netwerk bereikbaar met 2 vluchten, vooral omdat ze ook met narrowbody's vliegen (in tegenstelling tot SQ) en naar de kleinere vliegvelden kunnen vliegen. Vooral naar secundaire Indonesische bestemmingen is MH dé beste optie en Indonesie is natuurlijk een populaire bestemming voor Nederlanders.
    Voor reizigers in het algemeen zal het wegvallen van deze route waarschijnlijk vervelend uitpakken. Ten eerste door het wegvallen van een concurrent. KLM krijgt het monopolie op KUL en ook SQ en GA zouden meer vraag kunnen krijgen naar de regio wat tot hogere prijzen kan leiden.
    Daarnaast kost het reizigers binnenkort minimaal twee overstappen om naar veel Aziatische steden te komen. Eerst via Dubai gaan en dan weer overstappen in KUL gaat veel meer tijd en moeite kosten dan een rechtstreekse nachtvlucht naar KUL en een korte regionale vlucht.
    Ik ben ook benieuwd hoe Emirates de extra passagiers gaat oppakken uit AMS. Er is straks zeker genoeg demand voor een dubbel-dagelijkse A380 maar de overheid doet daar moeilijk over. Hopelijk zorgt dit niet voor hogere fares.
     
  12. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Interes
    Interessante analyse waarvan ik nog niet weet of ik het eens ben. Aangezien de A380's van SQ met pensioen gaan kan AirAsiaX misschien dit gat op opvullen. Misschien leuk om hier over een half jaar een artikel over de schrijven?
     
  13. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    De prijzen ex-AMS met EK zijn al consequent en significant gestegen het afgelopen jaar. Heb de aanbiedingen dit jaar een beetje in de gaten gehouden en deze liggen toch minstens €50 hoger dan 2014. Enkele bestemming in India gaan nog voor <€500 weg, maar zelfs naar Dubai komen nog maar zelden aanbiedingen <€500 voor.
     
  14. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Het aantal bestemmingen van Malaysia Airlines en hun dochters in Indonesië valt reuze mee.
    Denpasar, Jakarta, Medan en Banda Aceh.

    Singapore Airlines & Silk Air
    Denpasar, Jakarta, Surabaya, Balikpapan, Bandung, Lombok, Makassar, Manado, Medan, Palembang, Pekanbaru, Semaran en Yogyakarta.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    AirAsiaX zou een interessante speler kunnen worden in het lagere segment, wanneer ze hun zuinigere A350's binnen hebben. Norwegian heeft aangetoond dat low cost longhaul mogelijk is, maar naar de VS is het voornamelijk point-to-point traffic. Mocht AirAsia passagiers willen trekken, dan zullen ze moeten werken aan transfermogelijkheden. Ik weet niet hoe dat nu op KLIA is geregeld.
    Het netwerk in ID is inderdaad niet meer wat het geweest was. Een aantal jaar geleden vlogen ze nog wel naar Bandung en Surabaya.
    MH wil zich wel toe gaan spitsen op de regionale markt. Toch wel jammer om te zien hoe een carrier die ooit alle continenten aandeed zo is vervallen.
     

Deel Deze Pagina