Maar 25% miles gekregen in klasse M

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Bento, 29 jan 2017.

  1. Bento

    Bento Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Hi,

    Pas AMS-CUR gevlogen in Economy Comfort, klasse M volgens mijn boardingpass en dus 100% miles. Nu kreeg ik maar 25% miles. Bij het boeken kon ik niet direct kiezen voor EC, alleen Economy of Business. Dus bij het kiezen van een stoel bijbetaald naar EC.

    Na contact met KLM zou ik volgens hen in klasse R hebben gereisd en kreeg ik na nogmaals contact het volgende vage antwoord. Klopt dit? Ik vind het apart.

     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Het antwoord van KLM is volledig correct.
     
    Bento vindt dit leuk.
  3. Bento

    Bento Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Aright. Ik vond het bijzonder omdat er duidelijk (M) op mijn boardingpass stond. Ik werd bij de gate ook nog van stoel gewisseld zodat een gezin op 1 rij kon zitten, dacht dat het daar misschien fout was gegaan :)
     
  4. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    M klasse is EC klasse. En zegt helemaal niets over de boekingsklasse van je ticket. Je hebt Y=Economy , M= Economy Comfort C= Business.
    Dit is dus je reisklasse in welke cabin je zit. Aan de hand van je boekingsklasse zie je hoeveel miles je krijgt. Helaas klopt 25% dus wel.
    Wanneer je een upgrade koopt veranderd je boekingsklasse niet, dus aantal miles ook niet. Daarvoor moet je een duurder tarief ticket boeken.
     
    Bento vindt dit leuk.
  5. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Staat dit in een betrouwbare bron beschreven? Ik heb namelijk een boarding pass met M-klasse er op, terwijl ik in 'normale' economy class heb gevlogen.
     
  6. Bento

    Bento Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Duidelijk, en bedankt :)
     
  7. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Tegenwoordig print KLM het vrij groot op de tickets. Dit is dus alleen voor KL vluchten he. Ik weet wel dat dit veel verwarring veroorzaakt.
    Vorig jaar is het me namelijk ook vaak overkomen. Achterin het vliegtuig ingecheckt , op de boardingcard stond Y. Later in de lounge op de machine toch een stoel voorin genomen omdat mijn telefoon leeg was. Voor 4 euro de' gig upgrade' gekocht en toen stond er M op.
     
  8. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    M class is altijd economy bij klm. Maakt niet uit of je in economy comfort zit of 'normale' economy.
    Y gebruikt klm niet
    Bron: klm inflight services collega's ;)
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  9. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Dat lijkt niet helemaal te kloppen, ik heb bewijs voor m'n neus liggen:p Wel is het zo dat de boarding passes waar Y-class vermeld staat, gebruikt werden voor KL-marketed en AF-operated vlucht vluchten.
     
  10. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    KLM schift niet je 'fare basis' op de ticket maar de cabin-class, wat voor KLM inderdaad M is. C is zoals hier gezegd business.
     
  11. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    @BWempe zie hier ;)
    Je hebt cabin M (eco) en C (business) en in die cabin gelden verschillende letters qua fare.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2017
  12. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Wat de andere al zeiden, op je BP staat alleen F, C, Y of M
    Wil je meer weten dan kun je bij het inchecken even vragen of ze de 'E-ticket trip summary and receipt' uitprinten of het zelf doen bij een van de kiosks.
    Daar kun je je precieze fare classes & meer teruglezen.
    Fare classes met twee letters vond het KLM systeem trouwens niet grappig.
     

Deel Deze Pagina