Maaltijdkeuzes bij 'manage my booking'

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Jan van Putten, 14 dec 2014.

  1. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Wie maakt er gebruik van?
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bij eender welke maatschappij? Ik heb het in het verleden wel eens gedaan bij Air Asia en EgyptAir, maar in de meeste gevallen wordt er aan boord wederom de vraag gesteld wat ik wilde eten... Hetzelfde verhaal bij Etihad toen ik naar KL vloog.
     
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Meestal niet aangezien het je kansen op een complementary upgrade dramatisch verlaagd. Zeker nu de KLM het seafood menu niet meer heeft, mijn oude liefde.
     
  4. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Sinds een jaar geef ik standaard aan dat ik een vegetarische maaltijd wil.
    Het is mij eens overkomen dat ik geen eten kreeg omdat het allemaal met rund en varken was. (Ik eet alleen kip, ben Hindoe). Vanochtend terug komen van KL met MH, prima maaltijden gekregen.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Zoals @Flying doc aangeeft, vermindert een speciale maaltijd vaak je kans op een last-minute upgrade (waarschijnlijk omdat de luchtvaartmaatschappij vaak niet last-minute een business class-speciale maaltijd kan regelen), dus als ik ook maar een klein vermoeden heb dat ik op een vlucht wel eens een upgrade zou kunnen krijgen, bestel ik geen speciale maaltijd. Ook in 'premium klassen' bestel ik er vaak geen: ik heb het een paar keer gedaan en naar mijn idee is het gewoon een vegetarische economy-maaltijd op een echt bordje gegooid (in deze review (klik) had ik in business class een special meal besteld). Terwijl business- of first-class eten toch vaak ietsje lekkerder is dan 'gewoon economy eten' naar mijn idee.

    Eén keer heb ik het overigens andersom gehad: mijn special meal was niet aan boord en kennelijk vatte de purser dat op als een 'enorm probleem', dus kreeg ik voor het ongemak een upgrade :D. Dat was met (toen nog) Saudi Arabian Airlines, die de catering vanuit Parijs kennelijk niet helemaal in orde had...

    Mocht ik er redelijk zeker van zijn dat ik geen upgrade krijg (geen status, maatschappij die bekend staat om weinig upgrades, vlucht volledig volgeboekt in business, etc.) bestel ik eigenlijk altijd een VLML maaltijd: ik heb vaak genoeg gehad dat de keuze in economy iets was wat ik óf niet mocht qua allergieën (vis, zeevruchten) óf iets waar ik niet zo'n zin in had op dat moment (first world problem, ik weet het!). Een goede vegetarische pasta gaat er altijd wel in, dus vandaar de VLML :). Daarnaast krijgt een special meal vaak als eerste eten én krijg je vaak een extra rondje drinken (als de maaltijd gebracht wordt, en als ze langs je stoel lopen met de rest van de maaltijden), dat is natuurlijk ook wel een voordeel :D.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
    vlieggraagverweg, Flying doc, SVDH en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina