Maaltijdkeuze AirFrance-KLM

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Menno, 3 jul 2021.

  1. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Hoi Insideflyers!
    Ik heb een vraag m.b.t. de maaltijdkeuze. Sinds een tijdje is er binnen europa (economy) alleen vegetarisch aanbod aanwezig; een stap waar ik erg blij mee ben als vegetariër. (bron: https://insideflyer.nl/klm-maaltijden-alleen-nog-vegetarische-keuze-in-economy-class-binnen-europa/)

    Nu vlieg ik de komende tijd ook binnen europa in Businessclass met AF (AF/Hop!) en KLM (KLM/Cityhopper). Wie heeft er ervaring met dieetkeuze/vegetarische voorkeur als je in business vliegt? Komt het kant-en-klaar aan in het toestel, en krijg ik dan zo'n economy-wrap op een sjiek bordje/dienblaadje?

    Groetjes!
     
  2. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Dit is in de ochtend een ontbijt met meestal zalm, ei, kaas en yoghurt.
    In de middag / avond een salade. Deze is meestal niet vegetarisch maar bijv met kip. Soms falafel of geitenkaas.
    Door corona is er geen keuze.

    Je kunt wel de economy sandwich vragen - die is altijd Vega.
     
  3. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Hoe is tegenwoordig eigenlijk de WBC vega maaltijd bij KLM?

    Vond die van EC meestal wel aardig, het zag er vaak wel beter uit dan wat wat er in de stoel naast me geserveerd werd.
     
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    2 weken terug was dit het menu. Ik heb geen vega maaltijd gebruikt, maar wat ik kreeg vond ik zeer smakelijk. Als de vega ook zo is, zal je geen klagen hebben. Terugweg was iets minder, maar oke. Ik heb alleen menu niet bewaard.

    [ A0B2D963-2944-456B-A7AA-D91E1FE0E93F.jpeg
     
    Carel1, MichaelNight, jphorn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ik vind het hoofdgerecht heel wisselend. Soms ziet het er goed zoals het menu wat Daan deelt. En soms is het triest. Week geleden pasta met tomatensaus. In WBC. Echt zielig. Terwijl als je kip at kreeg je een Indische rijsttafel in verschillende bakjes.

    Bestel zelf altijd de vegan speciale maaltijd. Ik hoor goede geluiden over de vegetarische Aziatische maaltijd. Die krijg je in eco maar kun je ook voor business bestellen en is dan altijd net even anders uiteraard.
     
  6. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Die veggie maaltijd staat er al een tijdje op. Ziet er niet uit (de stewardess noemde het een soort kots) maar het maakt wel heel goed! :)
     
  7. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Over de vega maaltijden in EC long haul heb ik trouwens nooit klachten gehad, zagen er vaak beter uit dan de reguliere. Een paar keer paneer gehad, en vaak veel groente ipv 80% pasta. Oh en meestal kreeg je kokosyoghurt ipv normale, die is ook lekker.
     
  8. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Op EC Long Haul ben ik ook onder de indruk van de Vega-opties. Ik ben ook toevallig lacto-ovo vegetariër, maar in de EC smakelijk gegeten.

    Binnen Europa met AF in Businessclass vliegen is dan weer een heel ander verhaal. Op korte vluchten alleen een koekje en een papieren bekertje, en op medium-haul vluchten één maaltijd waar de afgelopen keren vlees of vis bij zat. :(
     
  9. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Van het een… komt het ander :D.

    Is dit bij AF altijd zo matig geweest? Zowel op AMS>CDG als CDG>MXP geen maaltijd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    323
    Trofeepunten:
    63
    Zeker niet maar sinds corona serveert AF op de meeste Europese vluchten geen maaltijd meer. Je zult het moeten doen met chocolade-sticks of (kaas)koekjes. Oh en het drinken (zelfs de bubbles) worden in een papieren bekertje geserveerd.

    Dit is een voorbeeld van een maaltijd pre-corona.
    IMG-20200126-WA0001.jpeg
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  11. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Dit ligt waarschijnlijk aan de lengte van de vlucht. Op CPH-CDG, CDG-RAK, CMN-CDG og CDG-CPH werd de afgelopen week netjes een maaltijd geserveerd, met glazen glazen (met bubbels).
     
    Godenzoon14 en Menno vinden dit leuk.
  12. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Precies, medium-Europa vluchten hebben wel een koude salade.
    Lange Europa vluchten (cdg>Athene) zelfs een warme maaltijd.
    Maar de korte vluchten nu dus alleen een koekje. Hoe was dat vroeger op de korte vluchten?
     
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Toen kreeg je ook op korte vluchten zoals AMS-CDG een maaltijd bv zoals op de foto van @TimH hierboven.
     
  14. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Hoop dit wel weer terug te zien. Wordt COVID nogsteeds als argument gezien voor de beperkte service? Ik hoor altijd als argument “ja daar hebben we op korte vluchten geen tijd voor”.
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb een klacht ingediend bij AF en kreeg kort samengevat het volgende antwoord:
    Wij doen ons best om maaltijden en drankjes te serveren die de meeste passagiers bevallen. ????
    Uw opmerkingen zijn doorgestuurd naar de betreffende afdeling.

    Vanwege het ongemak krijgen zowel ik als mijn echtgenote 5.000 miles.
     
  16. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    323
    Trofeepunten:
    63
    AF had altijd prima maaltijden op alle vluchten binnen Europa, ook als ze maar een half uur duurden. Nu is het wisselend. Naar en van Athene kreeg ik vorige week amandelkoekjes en de chocolade-sticks. Een paar weken eerder was het nog een nette maaltijd. De purser kon mij niet uitleggen waarom het zo wisselend is.

    De Mexicaanse salade of de ontbijtbox van KLM is ook niet alles maar het vult tenminste je maag. De maaltijden van AF zijn momenteel gewoon niet BC-waardig.

    Net als @Carel1 stuur ik elke keer een klacht en dat wordt gecompenseerd met 5-10k punten afhankelijk van de vluchtduur.
     
    Carel1, lloydje33, Tim82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    1.712
    Trofeepunten:
    253
    Die ga ik onthouden.... 34 kansen voor 5-10k nog te gaan dit jaar :p:cool:
     
    Ruut, Carel1 en TimH vinden dit leuk.
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    Nog even een klacht indienen dus :D
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  19. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Om eerlijk te zijn zou ik het niet eens super erg vinden als er tussen CDG-AMS oid alleen maar koffie met wat lekkers is, mits het wel van tevoren bekend is en het ook niet in een papieren bekertje zit maar gewoon netjes word uitgeserveerd.
    En natuurlijk een pre-takeoff drankje.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    Als dat je eigen keuze is, zou dat prima kunnen zijn, zeker als er een aansluitende vlucht was waar al genoeg te eten/drinken werd geserveerd.
    Maar als je betaald voor een BC ticket, dan moet je in mijn ogen de daarbij behorende service en kwaliteit krijgen. En niet eenzijdig downgraden.
     
    jphorn en MichaelNight vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina