Maaltijden Economy Europa KLM

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door jvz, 25 aug 2014.

  1. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Weten jullie wat voor maaltijden/snacks je tegenwoordig krijgt bij KLM? Wat is het beleid? Op de site zie ik geen actuele informatie die nog lijkt te kloppen. Ik ben bijv. beniewd wat ik krijg als ik naar Istanbul vlieg (ongeveer 3,5 uur).

    Mijn beeld is nu:
    vluchten van ongeveer een uur (VK/Parijs): drankje + ministroopwafel
    vluchten van ongeveer twee uur: eerste service drankje + sandwich, tweede service koffie + ministroopwafel
    vluchten van ongeveer drie uur: ?? (warme snack?, maaltijd?)
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    service is in mijn ervaring afhankelijk van de timing van de vlucht. Op een 'ontbijt' vlucht, krijg je, ook op de korte vluchten van een uurtje, een sandwich. Later op de dag inderdaad een zoete of zoute snack (varierend: stroopkoek, wafel, goudse kaasbolletjes, chips). Een volledige maaltijd krijg je volgens mij niet meer op intra-europese vluchten, ook de langere niet. Naar bv. BCN heb ik het i.i.g. nooit gehad.
     
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Mijn recente ervaring is overigens wel beperkt tot de kortere europese vluchten (1 a 1,5 uur).
    Hopelijk zijn er meer ervaringen out there, re: langere vluchten!
     
  4. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Mijn ervaring met KLM catering is dat het idd aan ligt op welk moment je vliegt. Toen ik middags & avonds naar LHR vloog beide keren kaasbolletjes. In 2010 en 2011 beide keren sandwiches (met die leuke Blond Amsterdam verpakking) op middagvluchten naar Milaan.
    Langste vlucht met KLM, voor mij, was naar Paramaribo en daar krijg je (vind ik) wel echt goede verzorging, twee maaltijden en om de zoveel tijd snacks, drinken ed.
     
  5. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Het is meestal een sandwich. Liever de sandwich dan het business class prutje wat ze me eerder dit jaar voorschotelde op een vlucht vanaf Barcelona...
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Volgens mij op langere intra-EU (en IST) vluchten een sandwich en later een tweede service met koekje?
     
  7. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Hoe zit het met het drank op een korte vlucht? Mag dat ook een alcoholisch drankje zijn? :rolleyes:
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  8. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ja
     
  9. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ik krijg altijd die kaasbolletjes
     
  10. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Toch nog maar eens goed gezocht op de site van KLM. Dit zeggen ze zelf:


    Economy Class Europa

    Zoals altijd hebben we voor u een uitgebreide selectie warme en koude dranken, zoals vruchtensappen, frisdranken, wijnen, bier en koffie of thee.

    Afhankelijk van de duur van de vlucht en de vertrektijd serveren we een snack of een verse Delicious sandwich.

    • Op vluchten tot 120 minuten serveren we, bij vertrek voor 09:00 uur, een set heerlijke sandwiches met verschillend beleg. Vertrekt u na 09:00 uur dan heeft u de keuze uit een zoete en een hartige snack.
    • Op vluchten tussen 120 en 170 minuten krijgt u een set sandwiches.
    • Op vluchten langer dan 170 minuten bieden we u een warme snack en een zoet gebakje.

    Regelmatig variëren we onze snacks en sandwiches.
     
  11. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    haha idd, of die stroopkoeken van Punselie..
     
  12. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    En laast naar Berlijn om 7 uur ochtends een sandwich met ham en te veel mosterd.... haha niet te eten zo vroeg:eek:
     
  13. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Terwijl 'lekker' vliegtuigeten wat mij betreft, wel bestaat. Je moet het alleen even treffen met maatschappij en aanbod
     
  14. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Vooral het laatste.
     
  15. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Op intra-EU vluchten eet / ontbijt ik het liefst voor de vlucht even wat en dan gaan in de meeste gevallen m'n oogjes dicht van begin tot eind van de vlucht. Niet alleen op KL vluchten, maar op bv LH vluchten vind ik de sandwiches vaker niet dan wel te eten + er is 0,0 keuze... Als je niet van ham en / of kaas houdt dan is het vaak al snel afgelopen... :(
     
  16. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Vorige maand vloog ik AMS-OTP-AMS, de heenvlucht stond dacht ik op 165 minuten en de terugvlucht op 175 minuten maar de service was precies hetzelfde. Een warm kaasflapje met iets van Italiaanse kruiden, en een marsreep/pak tucjes. Verder kwamen ze een keer langs met sinaasappelsap en een keer met "gewoon" drinken :)
     
  17. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Vorige week met KLM naar Istanbul. Zowel heen als terug een warme maaltijd gehad.
     
  18. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Naar BCN: drankje, sandwich, thee/koffie + stroopwafel
    Naar Berlijn: drankje + stroopwafel. Tijdens een ochtend vlucht heb ik wel een sandwich gehad

    Met Alitalia naar Rome/Milaan: drankje en snack (zoet of hartig) Ik neem dan hartig en dan krijg je borrelachtige koekjes (ook als ontbijt ;-))
     

Deel Deze Pagina