Lufthansa miles gebruiken voor Cathay Pacfic awards

Discussie in 'Brussels Airlines: Miles & More' gestart door Lionell, 12 apr 2018.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Blijkbaar is het tegenwoordig mogelijk om Lufthansa miles te gebruiken om award tickets te boeken bij Cathay Pacific. Het gaat enkel om awards vanuit HKG naar Australië of Nieuw-Zeeland.

    Ik heb net even snel gekeken en er is genoeg beschikbaarheid naar beide landen. Maar deze sprak me toch wel het meeste aan: HKG - AKL op CX A350 in business class voor slechts 52k en 57 euro aan taksen. Goed voor bijna 11 uur in business!

    Screen Shot 2018-04-12 at 21.09.41.png
     
    SvnKngs, Sandor, Deleted_member_487 en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    Ik maak elk jaar een paar vluchten met Lufthansa. Te weinig om iets van status op te bouwen en elk jaar heb ik dus een paar duizend miles die vervallen. Iemand een idee om dat te voorkomen?
     
  3. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Ja, met een Miles&More credit card behoud je de miles - je kan hem alleen in Duitsland krijgen - ook als je in Nederland woont, maar het is wat ingewikkeld. Je kan me PM-en als je meer informatie wilt hebben
     
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    Ik woon in Polen, maar de LOT heeft denk ik ook een cc. Ik zal eens kijken. Bedankt voor de tip.
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    In België zijn er ook verschillende M&M kredietkaarten verkrijgbaar. Voor NL hebben ze geen enkele kaart. Een andere manier is om ergens een goedkope vlucht te scoren en die te krediteren naar jouw Lufthansa account. Een andere manier is om via M&M hotels een goedkope overnachting te zoeken en op die manier extra awardmijlen te scoren. Door die activiteit wordt de termijn verlengd.
     
    lloydje33 en westi vinden dit leuk.
  6. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    657
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Lionell, dit klopt niet. Enkel accountactiviteit is niet voldoende om de geldigheid van de miles te verlengen (zonder cc althans). Indien je status hebt vervallen ze niet.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Thanks, weer wat bijgeleerd! :)
     

Deel Deze Pagina