Lounge, Tas(handbagage?), plekje?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Indodraakje, 29 aug 2017.

  1. Indodraakje

    Indodraakje Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Hallo!

    Alweer ~3 jaar geleden had ik de kans gedaan om voor 300 euro een upgrade te doen van TPE-AMS.

    Nu zat hier een lounge invitation bij en ben ik er uiteraard naar toe gegaan om een kijkje te nemen. Dit was overigens mijn 1e keer in KLM BC en een Lounge.

    Na het forum bekeken te hebben (met name de lounge topics) vroeg ik mij eigenlijk af: Wat doen jullie met de trolley/tas als jullie een plekje gevonden heb? Ik kan me herinneren dat de trolley bij de receptie was en verder had ik een tas met laptop bij me. Laptop zat uit me tas op dat moment, maar was een beetje bang voor dieven (lokaal of andere passagiers).

    Helaas heb ik dus niet veel lekkernijen kunnen uitproberen want ik zat zelf in een lekker rustig hoekje.

    Laten jullie de tas achter en vertrouwen jullie het wel, of nemen jullie de tas mee en hopen dat je plekje niet door iemand anders gepakt word?

    groet!
     
  2. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    Cruciale attributen meenemen, meestal kijk ik goed om me heen voordat ik wegloop.

    En knik naar de buurman/vrouw werkt wel goed als sociale controle dat zij even opletten op mn spullen.

    Ik heb weleens een telefoon/bril enz gevonden bij de stoelen. Het voelt wel vertrouwd, maar wel op je hoede blijven. Soms kijk ik even naar mn plek dat niemand daar langs loopt oid

    Ik zou zeker niet je handel uitstallen en dan weglopen....
     
  3. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    De iPad van een collega is (zeer waarschijnlijk) verdwenen in de Crown lounge op Schiphol. Opletten is dus wel geboden. Mijzelf is in de lounge gelukkig nog nooit iets overkomen. Wel ooit een camera op Schiphol gestolen :-(
     
  4. Wouterf84

    Wouterf84 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Heb jij een camera gestolen? :eek: ;)

    Ik ben nog nooit alleen in een lounge geweest, altijd met zijn tweeën. Ik doe mijn tas op de stoel en altijd mijn jas eroverheen. Waardevolle spullen (zoals telefoon etc.) neem ik altijd mee. Gelukkig nog geen nare ervaringen gehad!
     
    Carel1, Johan en Rutger vinden dit leuk.
  5. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Ik vraag soms aan medepassagiers of ze even op mijn spullen kunnen letten inruil voor het zelfde als zij aan de wandel gaan uiteraard.
     
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Nu voel ik me een enorme small town boy wanneer ik dit lees. Ik laat het altijd rustig staan en vertrouw mijn medepassagiers. Het merendeel van de passagiers in de lounge heeft een dusdanig budget dat het geen broodrovers zijn denk ik dan maar.
     
    Daeni en Denzi vinden dit leuk.
  7. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Wat denk je van de sensitive data op een iPad of laptop? Hoewel je als medewerker van bedrijf X wel diep gezonken moet zijn om vanwege die reden de iPad van een medewerker van bedrijf Y te stelen ;-)
     
  8. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Die zijn gelukkig goed beveiligt, denk ik... Ik bewaar nooit gevoelige informatie lokaal.
     
  9. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb ook een beetje hetzelfde als FlyingDoc al is het idd niet al te handig. In ieder geval onze corporate security is wel heel erg hoog en met een telefoontje/email is al mijn hardware meteen gereset. Maar je hebt gelijk, het is enigzins niet onverstandig om zo nu en dan het zekere voor het onzekere te nemen
     
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Ik laat ook mijn boeltje staan , zelfs als ik in OTP de lounge uit moet voor toilet enzo. Ik vraag me wel af of officieel de onbeheerde tassen/ koffers regel ook in de lounges geldt...
     
  11. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    meestal neem in een handdoekje mee voor in de lounge om mijn stoel bezet te houden. heb ik geleerd van de die hard vakantiegangers in all inclusive resorts.



    zonder gekheid, meestal lag ik mijn jas of trui over mijn tas en haal even wat te eten en drinken. gelegenheid maakt de dief dus ik denk dat als je je ipad in het zicht laat liggen dat die vanzelf een keer van eigenaar gaat wisselen.
     
    MichaelNight en Carel1 vinden dit leuk.
  12. Indodraakje

    Indodraakje Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Zijn allemaal zeer interresante ervaringen! bedankt!
    Meer ervaringen zijn welkom :)
     
  13. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Ben ik het niet helemaal mee eens. Vind dat het publiek in de lounge (zeker in 52) wel aardig aan het veranderen is. Het is rond etenstijd tegenwoordig meer een vreet schuur aan het worden dan een nette lounge (wat ik persoonlijk erg jammer vindt).
     
  14. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Hoe komt dat dan denk je? Aantrekkende economie? Nieuw beleid? Ik zag pas iemand in zeer rap tempo drie whisky cola (met een ratio van 1/1 of meer) wegtikken. Vond ik persoonlijk een beetje jammer.
     
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Dit topic geeft stof tot nadenken. Heb altijd zonder problemen (afkloppen) m'n spullen in de lounge gelaten, ook bij 'langere' wandelingen naar het warme buffet. Neem alleen m'n volledige tas of trolley mee naar de douche (als er uberhaupt eens een vrij is binnen mijn overstaptijd ;)).

    Over wat voor mensen er lopen kan ik niet oordelen, maar toen er laatst een monitor van de receptie in de Schengen lounge gedraaid was, zag ik een programma draaien dat groot het aantal actuele bezoekers weergaf (werd nog best accuraat geteld, toen ik er even op lette, zelfs twee mensen die naast elkaar naar buiten liepen, werden netjes geteld). Ik schrok wel van het hoge aantal (echt honderden) bezoekers dat binnen was, want dat valt niet per se op door de inrichting van de lounge. Op zo'n groot aantal mensen kan de gelegenheid de dief snel gemaakt hebben.

    Ga voortaan toch beter opletten..
     
    Flying doc en dvddvd vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina