Loophole gezocht!

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door AviatorJW, 1 sep 2015.

  1. AviatorJW

    AviatorJW Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Goedemiddag mede reizigers!

    Ik ben student en vanwege die reden kom ik niet in aanmerking voor een american express FB creditcard.

    Studiefinanciering e.d. wordt namelijk niet aangemerkt als 'inkomen'.

    Graag zou ik wel zo'n of een soortgelijke creditcard willen hebben. In het buitenland is dit toch bijzonder handig en de studentencreditcards die ik zou kunnen krijgen hebben vaak een bijzonder laag limiet.

    Wie o wie weet er een loophole in deze regels???

    ps ik ben mij er van bewust dat deze regels er zijn ter bescherming van de consument. Ik ben zelf in de financiële sector werkzaam en kom hier dagelijks mee in aanraking! Ik ben dan ook niet op zoek naar een manier om regels te 'breken'.
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ouders die garant staan is volgens mij de enige ('legale') mogelijkheid.
     
    FlyRicky en Flying doc vinden dit leuk.
  3. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Als nu daadwerkelijk je vraag is om er voor te zorgen dat je toch een AMEX aan kan schaffen: doe geen moeite:rolleyes: ik heb alles, maar dan ook écht alles geprobeerd om een AMEX aan te vragen toen ik zelf nog niet gemachtigd was, maar tevergeefs.

    Bij MC en Visa zijn er standaard procedures waarbij een ouder/voogd garant kan staan.
     
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Helaas is dat bij AMEX niet mogelijk.
     
  5. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Krijg je geen loon uit je werk in de financiële sector? Er is denk ik geen mogelijkheid, zonder te liegen, om aan die creditcards te komen. En zoals je zegt, het is ter bescherming van jezelf.
     
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Dat is voor mij nieuw, twee jaar geleden kon het nog gewoon.
     
  7. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb het recentelijk nog geprobeerd en ik het was niet (meer) mogelijk wisten alle verschillende callcenter agents mij te vertellen. Ze legden mij uit dat dit te maken had met het feit dat er geen bank achter AMEX zit en er daardoor niet genoeg kon worden ondernomen om wanbetalers aan te pakken.:confused:
     
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    prepaid amex nemen, kan je zelf je limiet bepalen door er meer op te zetten
     
  9. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Kan je bij de FB amex kaart kiezen of je hem postpaid of prepaid neemt? Of kan je hier niet tussen wisselen? Heb er namelijk nog nooit van gehoord dat je het type zelf kunt kiezen:)
     
  10. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Nee dit is alleen als je perse een CC wil maar geen inkomen hebt. Voor FB Amex kan je niet kiezen alhoewel dit een charge card is. Overigens kan je dus niet legaal wel een kaart aanvragen aangezien er bij AMEX niet gevraagd wordt naar bewijs. Dit wordt overigens door de meeste forum leden niet aangeraden
     
  11. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Heb je ook via de business route geprobeerd. Dus eenmanszaak opzetten. Volgens kijken ze alleen naar aantal maanden dat je in business bent en een factuur.
     
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Het kan zijn dat het navolgende onjuist is, maar er staat me iets van bij. Volgens mij kun je op sommige cd's met lage limiet de limiet verhogen door er geld op te storten. Je stort dan je eigen credit. Feitelijk dus de prepaid constructie maar mogelijk een oplossing voor jou. Weet niet of dit bij FB mogelijk is.
     
  13. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Is dat mogelijk, kijken ze dan niet per se naar inkomsten? Die eenmanszaak heb ik dus dan zou het appeltje eitje moeten zijn:)
     
  14. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Dat is sowieso mogelijk, ik kan een positief saldo op mijn studenten creditcard (ING) zetten en dan kan ik meer dan mijn limiet uitgeven!
     
  15. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Bij mij vroegen ze om alleen om totale omzet en een kopie van een recente factuur, dat werkte
     
  16. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik weet niet hoe dit zit met de andere FB cards, maar de Plat heeft bijv. geen vooraf bepaalde limiet, dus dat hoef je daarbij niet te doen.
     
  17. Centurion81

    Centurion81 Blue Tier

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    129
    Trofeepunten:
    33
    Alle kaarten bij Amex hebben een "limiet", ofja niet echt een limiet, meer een soort barriere/threshold. Wat ik hiermee bedoel is dat als je bv een aantal maanden 1k uitgeeft en ineens koop je bijvoorbeeld een auto voor 25.000 dan blokkeren ze je kaart.

    Je moet dan contact opnemen en iets van bewijs sturen dat je het echt kan betalen (bv bankafschrift oid). Je moet dan ook een deel van 25k vooraf betalen totdat je op je "threshold" bent. Als dat gebeurt is, EN je lost je 25k netjes af aan het eind vd maand, dan is je limiet omhoog gegaan.
     

Deel Deze Pagina