Lion Air dienstregeling loopt volledig in de soep

Discussie in 'Nieuws' gestart door TMW89, 20 feb 2015.

  1. TMW89

    TMW89 Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
  2. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    909
    Leuk Bevonden:
    897
    Trofeepunten:
    93
    Wel eens van Java naar Bali gevlogen met ze ... weinig noemenswaardige vlucht ...
     
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member Captains

    Berichten:
    1.534
    Leuk Bevonden:
    1.353
    Trofeepunten:
    113
    Ik heb er in 2012 mee gevlogen zonder problemen. Het is een typisch aziatische LLC.
     
  4. Mike

    Mike Well-Known Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    644
    Trofeepunten:
    113
    in december nog DPS JKT .. wel echt ryanair ish (ik dacht dat het een soort Garuda was haha.. niet dus)
     
  5. Ipponmaster

    Ipponmaster Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Lion-air krijgt het voor elkaar om heel vaak van de landingsbaan af te schieten. Bij de dikgedrukte vluchten was mijn oom steeds een van de gelukkige passagiers :)
    Na het tweede incident heeft hij zijn baas overtuigd dat Garuda een betere optie is :D

    • Op 4 maart 2006 gleed Lion Air vlucht 8987, een McDonnell Douglas MD-82, na een landing op Juanda International Airport van de landingsbaan. Er vielen geen doden of gewonden, maar het toestel werd zwaar beschadigd
    • Op 24 december 2006 landde Lion Air vlucht 792, een Boeing 737-400, met een incorrecte welvingsklepconfiguratie. Het vliegtuig kwam te hard op de baan terecht en verloor daarbij het rechter deel van het landingsgestel. Er vielen geen doden of gewonden.
    • Op 23 februari 2009 landde Lion air vlucht 972, een McDonnell Douglas MD-90 zonder uitgeklapt neuswiel op Hang Nadim Batam Airport. Er vielen geen doden of zwaargewonden.
    • Op 9 maart 2009 gleed Lion Air vlucht 793, een McDonnell Douglas MD-90, in een hevige regenbui van de startbaan van Jakarta. Er vielen geen doden of gewonden, maar het toestel raakte zwaar beschadigd. Onderzoek wees een technische fout uit in de linker straalomkering.
    • Op 13 december 2009 schoot Lion Air vlucht 391, een Boeing 737-400, van de landingsbaan bij Pekanbaru, Indonesië na een vlucht vanaf Batam. Er vielen geen doden of gewonden en het vliegtuig werd niet beschadigd.
    • Op 2 november 2010 schoot Lion Air vlucht 712, een Boeing 737-400, van de landingsbaan op Supadio Airport. Het toestel kwam op de buik terecht. Er vielen geen doden of zwaargewonden.
    • Op 14 februari 2011 schoot Lion Air vlucht 392, een Boeing 737-900, van de landingsbaan in Pekanbaru, na een vlucht van Jakarta. Er vielen geen doden of zwaargewonden.
    • Op 15 februari 2011 schoot Lion Air vlucht 295, een Boeing 737-900, van de landingsbaan in Pekanbaru, na een vlucht van Medan. Het vliegtuig kwam 25 meter van de landingsbaan tot een stop. Er vielen geen doden of zwaargewonden.
    • Op 23 oktober 2011 schoot Lion Air vlucht 673, een Boeing 737-900, van de landingsbaan in Balikpapan na een vlucht vanaf Tarakan. Er vielen geen doden of zwaargewonden.
    • Op 13 april 2013 kwam Lion Air-vlucht 904 met bestemming de luchthaven van Bali vlak voor de landingsbaan in zee terecht. Totaal raakten 46 mensen gewond bij het ongeval, waarbij 4 ernstig.
     

Deel Deze Pagina