Kwalificerende vluchten definitie

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door schwarzmuller, 20 feb 2016.

  1. schwarzmuller

    schwarzmuller Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Sinds vorig jaar ben ik silver member bij FB.
    In 2015 heb ik 17 vluchten gemaakt. 8 vluchten retourticket (16 vluchten) en een retour begin januari 2015 waarvan de heenreis in december 2014 lag.
    Het aantal vereiste kwalificerende vluchten om het het daaropvolgende jaar terug silver te zijn is 15.
    ik heb er twee vluchten meer. Worden deze twee niet automatisch overgebracht naar het volgende jaar?
    In mijn account staat het aantal kwalificerende vluchten nog steeds op nul.
    Bedoelen ze met 15 kwalificerende vluchten, 15 vluchten waarvan er enkel de heenreis geboekt werd?
    Indien heen en terug, 8 vluchten om het huidige niveau te behouden?
     
  2. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Nee, overtollige qualifying flight ben je 'kwijt'. Alleen level miles boven de kwalificatiedrempel worden overgeheveld, qualifying flights niet.

    En een qualifying flight is een enkele vlucht in het kalenderjaar, ongeacht of het een heen- of terugvlucht is.

    En ja: 8 retourtjes is dus voldoende. Of 4 retourtjes van Amsterdam naar Madrid met overstappen in Parijs, bijvoorbeeld. Daarnaast kun je een American Express Flying Blue card aanvragen. Die levert je maximaal 8 'gratis' kwalificerende vluchten op (je betaalt wel een jaarbijdrage).
     
  3. schwarzmuller

    schwarzmuller Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ja, is eigenlijk wel duidelijk omschreven in hun definities...
    Ik trok level miles en kwalificerende vluchten over eenzelfde kam.
    Bedankt voor het snelle antwoord.
     
  4. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Als aanvulling: niet alle vluchten tellen, alleen vluchten waar je ook miles voor verdient tellen als QF (dit kun je op de KLM site zien op hetzelfde scherm dat je je stoel kiest, bovenaan bij tariefvoorwaarden staat 'U verdient X miles met deze vlucht'.
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Vluchten die level miles verdienen zijn QF's. Bij een aantal non-Skyteam partners kan je nog wel Award miles verdienen, maar geen kwalificeer miles/QF.
     
    FlyRicky vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina