Kort reisverslag DL BC A350 AMS-DTW

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Nordic75, 23 jul 2018.

  1. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Vorige week ben ik met mijn zoontje van Amsterdam naar Detroit gevlogen in BC in de nieuwe Delta A350. Ik had tickets naar Orlando geboekt enkele maanden geleden voor een leuke prijs, en daarbij kwam een stopover via DTW als optie. Aanstaande donderdag vliegen we wel direct terug van Orlando.

    Delta heeft sinds maart dit jaar de A350 in gezet voor vluchten van en naar Detroit.

    Ik vlieg regelmatig KLM BC naar Azie of US voor werk, maar moet zeggen dat DL mij eerlijk gezegd beter bevalt. De service vind ik persoonlijk beter (ondanks de dinosaur leeftijd van de FA's), om over het belachelijk slechte amenity kit tasje van KLM nog maar te zwijgen: inhoud is gevuld met goedkope spulletjes en tasje is in mijn ogen useless voor hergebruik. Dan pakt Delta het al Jaren beter aan met de Tumi kit, deels gevuld met Kiel's producten.

    Delta vliegt blijkbaar met de nieuwe A350 sinds maart dit jaar naar en vanaf Detroit naar Amsterdam.
    Geen losse seats in BC, maar daadwerkelijk cabines zoals Delta het noemt: Delta One Suites.

    Erg ruim, en veel privacy door de sliding door. Ik zat met zoontje in middelste rij, en konden eventueel raampje/panel open en dicht schuiven. Nadeel van KLM BC vind ik dat bij enkele kisten er relatief weinig privacy is en je daadwerkelijk naast de andere passagier ligt (ik herinner me vlucht naar HK en SIN).

    Bij binnenkomst vriendelijke begroeting, en al snel een dienblad met bier (??, vlucht scheduled om 9.20am), champagne en fris.

    Rond 1130 werd al begonnen met serveren van de lunch. Zoon en ik kozen allebei de steak, die tamelijk taai was. Wat me verbaasde was het grote aantal Amerikanen die doodleuk al om 1130u aan de rode wijn zaten bij hun maaltijd, nadat ze al om 930u hun eerste Heineken op hadden.

    De bekende Delta sundae liet mijn zoontje niet aan zich voorbij gaan uiteraard.

    Ik heb enkele pics bijgevoegd, van oa Westin kussen en blanket, de Tumi kit, cabin suit overview en de sundae….

    De kleuren en afwerking van deze A350 zijn erg okee, rustgevende verlichting in de gehele cabin en in eigen suite.

    Mooie ervaring al met al, voor een erg schappelijke prijs omdat we bijtijds hadden geboekt na erover gelezen te hebben op IF en FT.

    BC Cabin DL.JPG
    Sliding door DL BC.JPG Sundae.JPG Tumi kit.JPG Westin blanker DL BC.JPG Westin kussen DL flight.JPG
    Uiteraard waren de Universal parken de dagen erna een nog mooiere bonus voor junior…
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2018
    Wilcoleone, Goffe de Boer, Carel1 en 15 anderen vinden dit leuk.
  2. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    A350 is leuk he? (Geen last gehad van tekort aan baggage ruimte?) maar nu gaat die Delta MCO-AMS B767 nog meer tegenvallen :p

    Delta One dessert: ga altijd voluit :):


    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2018
    Erwin, Goffe de Boer, Carel1 en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik lees allemaal positieve verhalen over de Delta One suites en lijkt mij zeker de moeite waard om eens te vliegen.

    Ik heb zelf geen goede ervaring met Delta One op een B777: ik werd verplicht om bagage inchecken terwijl de 2 bagage bakken boven mijn stoel leeg waren, purser die weigerde hier een gesprek over aan te gaan, onbeschoft personeel, slecht schoongemaakte stoel (en zo kan ik nog wel even door gaan...)

    KLM heeft dit uiteindelijk prima opgelost in de vorm van een compensatie. Uiteindelijk kan je bij elke maatschappij wel eens een slechte dag treffen.
     
    Grouchy en Nordic75 vinden dit leuk.
  4. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    @Grouchy : ja, overhead bagage ruimte was idd een opvallend gemis. Beetje armoedig om je handbagage te moeten delen met anderen in BC... ;-)
    Komende donderdag is het een overnight flight, dus hopelijk merk ik weinig van die 767. Slaappil erin en aantal uurtjes onder zeil....
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2018
    Grouchy vindt dit leuk.
  5. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ziet er goed uit! Weet je ook welke champagne geschonken wordt? Ik ben fan van de KLM dekentjes, die niet statisch of zwaar maar toch warm zijn, wat kan ik bij Delta One verwachten?
     
  6. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Ik herkende het merk niet, iig geen Veuve,Bollinger of Moet... ;-)
    Delta deken en kussen zijn van Westin afkomstig. Vind ik zelf een van de betere bedden van de grote hotelketens (zgn Heavenly Bed). Dit was ook licht materiaal, prima wat mij betreft.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2018
  7. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Westin heavenly beddegoed bij Delta is stukken beter. Het kussen is een echt goedgevuld kussen & de deken is een echte deken. Hoop elke keer dat KLM haar beddengoed upgrade in WBC. Slaap comfort is zoveel beter met Westin beddengoed. Dat van KLM WBC voelt altijd een beetje als dat oude domestic first beddegoed.

    Champagne:
    Lanson 1760
    Charles Heidsieck
    Jacquart Brut Mosaique

    Ligt een beetje aan de route/tijd. Meer premium routes krijgen 'duurdere' Champagne's, Lanson is zo'n 40USD per fles. Budget van Delta One is hoger als dat van KLM in WBC maar kan natuurlijk nog steeds niet tippen aan sommige ME airlines of wat je gewoon zelf bij een Champagneboer in Frankrijk kooopt en ze zetten de Champagne regelmatig pas in het ijs nadat ze de fles open hebben gemaakt :(
     
  8. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Nu @Grouchy het zegt: het was Lanson dat ze schonken.
     

Deel Deze Pagina