KLM: wisselen van stoel door new WBC

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Luda, 4 dec 2014.

  1. Luda

    Luda Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Is het standaard dat KLM je zonder mailtje of iets dergelijks een andere stoel toewijst, ook gelijk de meest slechte plaats een middle seat voor een long haul, door de nieuwe WBC configuratie? Het is dat ik het op tijd opmerk en dat ik nog kon wisselen maar niet echt klantvriendelijk!

    Het gaat hier om de nieuwe WBC van KLM boeing 777-200.
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Jep daar zeggen ze niks van. Toen ze die belachelijke preferred seats hadden ingevoer, was de rest van mijn gezin uit hun stoelen gekickt en ver naar achter geplaatst. Na wat telefoontjes waren ze toch weer teruggezet op de, vanaf toen betaalde, stoelen die ze eerst hadden.
     
  3. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Oh, goed om te weten. Ik ben wel eens van 1A naar een andere stoel gezet, maar bij de balie zeiden ze dat dat kwam doordat het geluid het niet deed bij die stoel. Nou ja, dat geloofde ik maar, want ik mocht wel 1A zitten als ik het niet erg vond. Ben toen 4E gaan zitten, ook lekker in mijn uppie :) Ik vind middle seat in 777-200 trouwens wel prettig, zit je tenminste zeker aan het gangpad!
     
  4. saffipemba

    saffipemba Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Mijn tweede post ;)

    Deze zomer werd ik met het hele gezin op andere stoelen gezet zonder aankondiging (747 combi LAX-AMS) door de KLM. Dit terwijl ik de stoelen van tevoren had uitgezocht en vastgelegd. De uitleg was dat ze hadden bedacht dat de middle row tegen een bulkhead met een kleine zonder stoel veel voordelen had (die kon bij onze voeten heerlijk slapen). Ze hadden daarin gelijk alleen waren mijn andere kids wel teleurgesteld dat ze geen window seat hadden (onze keuze was rij van drie en gangpad middenrij stoel). Verder kon ik mijn voeten niet meer plaatsen vanwege slapend kindje op die plek ;) Al met al prima vlucht maar ik zou het liefst wel overleg willen hebben als ze zoiets doen.

    Dan nog een truc die ik gebruik op europese vluchten:

    Als ik met iemand samen vlieg op vluchten die meestal bijna vol zitten dan stem ik af dat we een raam rij kiezen met een vrije stoel ertussen ergens achterin. Andere passagiers die alleen vliegen kiezen bijna nooit een "middle seat" als er nog een gangpad/raam seat vrij is. Ook de maatschappij plaats iemand niet snel tussen je in. Tenzij het vliegtuig helemaal volgeboekt is heb je op die manier bijna altijd een vrije stoel tussen je in. Laatst op een vlucht van Istanboel naar Amsterdam was dit de enige vrije plek in het hele toestel. Je kunt pech hebben maar dan is de persoon meestal erg tevreden als hij alsnog gang of raam kan krijgen in overleg. (mits je echt graag naast elkaar wilt zitten)...
     
  5. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Deze truc heb ik ook gebruikt op de terugvlucht van Kaapstad naar Amsterdam in maart. Helaas werden we onaangenaam verrast toen er al iemand op de middle seat zat. Zij was daar geplaatst door de grondstewardess, maar vond het gelukkig geen probleem om aan het raam te zitten.:rolleyes:
     
  6. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik deed dit al jaren, maar merk de laatste tijd keer op keer dat er dan iemand pech heeft en tussen ons in op de middle seat beland
     

Deel Deze Pagina