KLM: Voorkeursstoelen

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Mike, 2 jul 2014.

  1. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb dit jaar al veel KLM intra EU gevlogen en nog niet intercontinentaal. (Dat doe ik op andere airlines haha) Dus....

    Misschien loop ik echt helemaal achter maar tijdens het boeken van een ICA KLM vlucht viel het me op dat je niet alleen moet betalen voor de Economy Comfort maar dat je nu ook moet betalen voor : Voorkeursstoelen?

    Iets van de 1e 10 rijen achter de Economy Comfort class. Is dat nieuw? Het zijn gewoon normale economy stoelen. En feitelijk betalen om vooraan in het vliegtuig te zitten..

    Dit is iets wat je op intra EU niet hebt...
     
  2. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Volgens mij is dit al geruime tijd.
     
  3. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ja waarschijnlijk loop ik echt helemaal achter :D
     
  4. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Volgens mij al sinds 2013 ;)
     
  5. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Als je Platinum member bent bij Flying Blue is het gratis. Gold members krijgen 50% korting en Silver members 25% korting.
     
  6. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Maar als Platinum member ga je toch voor de Economy Comfort stoelen neem ik aan? Aangezien deze ook gratis zijn ;)
     
    TheoS vindt dit leuk.
  7. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ik zou als platinum inderdaad ook voor Economy Comfort gaan, maar de voorkeursstoelen zijn ook gratis voor plats. Omgekeerd geredeneerd moeten Golds en Silvers dus wel betalen voor een voorkeursstoel. Die groep vliegt veel en kent de voordelen van voor in het toestel zitten, en zal die stoelen dus ook sneller kiezen. Op deze manier kan KLM hier omzet mee creeeren. Vanuit een revenue-perspectief van KLM snap ik het, alleen is het ook wel een beetje klanten pesten...
     
  8. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Nu ben ik geen KLM PLAT maar wel (dubbel) Elite Plus ... we zullen zien waar ik terecht ga komen :D
     
  9. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Persoonlijk zou ik gewoon betalen voor een Economy Comfort of Extra Beenruimte stoel. Regulier Economy is gewoon TE krap in mijn ervaring.
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ik vind de Emergency Exit Row altijd wel een goede deal met 50% korting als E+ (normaal iets van 50-70 euro?). €160 enkele reis voor EC is pure afpersing. :mad:
     
  11. pescott

    pescott Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben net Gold, en twitter me helemaal suf richting @klm om de juiste tarieven getoond te krijgen voor economy comfort. Alles op cityhopper / 73 in Europa. Overigens kunnen veel stoelen niet naar achteren, dus je betaalt eigenlijk voor niets extra's. Jammer.

    Intercontinentaal vlieg ik business en SkyTeam is daarvoor veel te duur. Of je moet via Charles de Gaulle omdat KLM gewoon niet vliegt naar waar ik heen wil / moet.
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Hoezo juiste tarieven? Haalt de site je 50% korting er niet automatisch af?
    Wat betreft EC Shorthaul vind ik het niet waard. Het is best prijzig en de extra beenruimte heb ik niet echt nodig op een vlucht van 2 uur. Recline is ook overbodig wat mij betreft op korte vluchten.
     
  13. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Juiste tarieven worden niet altijd getoond als je voor 2 personen boekt, en de de elite levels verschillen. Dan wordt er in eerste instantie gerekend met het laagste elite level voor alle pax, en net voor afrekenen wordt dat dan weer aangepast. Talk about efficiente IT...
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Over KLM's IT kan weinig positiefs gezegd worden. ;)
     
  15. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Weinig ervaring met de IT van KLM, maar ik ben onder de indruk van het @KLM op twitter. Snel, en vaak helder antwoord. Helaas niet altijd wat je wil horen ;-)
     
  16. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, in eerste instantie word ik altijd blij van de reply op Twitter van 'we kijken wat we kunnen doen'. Vervolgens passen ze de regels toe die je ook bv. bij het callcenter hoort en dan kom je dus alsnog op hetzelfde antwoord uit...
     
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Af en toe verwijzen ze ook naar een andere airline terwijl dat totaal onzinnig is of zeggen ze ook 'dat is niet mogelijk' (debacle tussen KLM en Delta elites over gratis EC). Ze zijn niet áltijd top. Daarentegen heb ik wel bijzondere ervaringen gehad met Delta Assist, die zelfs wat fees waivede om mijn familie in EC te krijgen.
     
  18. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Komt ook omdat @KLM niet door KLM zelf gerund wordt, maar door een extern bedrijf (or so I heared)
     
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ik las vandaag toevallig een interview over de KLM Social Hub. Het blijkt dat ze naast de vestiging in het KLM HQ ook locaties hebben in Dubai en New Delhi. Meer hier.
     
  20. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    t call center, flying blue, social media is allemaal : Cygnific .. (wel 100% KLM) in Enschede en Amsterdam
     

Deel Deze Pagina