KLM ticket - Delta One “unassigned seat”

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Brunoweilo, 10 jan 2024.

  1. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    28
    Ha allen,

    Na een paar dagen met KLM en Delta gebeld te hebben vroeg ik me af of iemand ervaring met het volgende heeft dan wel tips heeft! Ik ben binnenkort geboekt op een KLM 074 ticket in Business/Delta One (Z) waarbij mijn outbound door Delta wordt uitgevoerd. Ik heb alleen geen stoel op dit moment (die is eruit gehaald) en op de Seat map lijkt elke stoel vergeven te zijn (dus geen stoel met een X, maar alles met een passagier icoon).

    Wat feiten van de afgelopen week:
    • Ik had stoel 8A geselecteerd begin december die was opeens (zonder notificatie) geruild vorige week naar 33A (in economy) volgens de Delta website. Na contact gehad te hebben met KLM zei de mevrouw aan de telefoon dat ze wel nog stoel 8A zag en dat kon ik ook zien op de KLM website. Enkel mijn vluchtnummer was veranderd van een AF codeshare naar een DL vluchtnummer vertelde ze.
    • Dag later had ik opeens geen stoel meer op de DL en KL website, volgens Delta agent aan de telefoon zou er een aircraft swap zijn ik moest geduld hebben.
    • Vier dagen later nog steeds geen stoel of aircraft swap, dus bel vandaag weer.
    • Vandaag: KLM agent #1 aan de telefoon zei dat er een klein foutje zat bij uitgifte van m’n ticket dus dat had hij opgelost en garandeerde dat ik op Schiphol een Delta One stoel krijg toegewezen (met 100%). Het maximaal aantal stoelen voor online stoel selectie zou overschreden zijn. (maar elke stoel heeft een poppetje en is niet geblokkeerd met een X). Krijg paar minuten later een mail van KLM met ticket met ticket uitgifte datum van vandaag.
    • Vandaag: ter bevestiging bel ik Delta weer. Delta agent #1 zei nadat ze met haar supervisor had gecheckt dat alle stoelen al toegewezen zijn aan een passagier en dat ik sowieso op die vlucht een downgrade zou krijgen. Die adviseerde mij zsm KLM weer te bellen.
    • Vandaag: KLM agent #2 zegt letterlijk dat Delta “liegt” en dat ik die dag gewoon een Delta One stoel kreeg. Toen ik vroeg waarom ze dat dacht zei ze “ik werk hier al meerdere jaren” - “ik ben niet dom” of zo. Ze zei dat ik wel een andere vlucht kon boeken tegen wijzigingskosten + tariefverschil maar begreep niet de noodzaak want ik zou gewoon een stoel krijgen op het vliegveld. “KLM verkoopt niet tickets voor een vlucht als er geen plek is”. Deze dame heeft niet van het begrip overbooking gehoord. Ze wilde me niet met een manager/supervisor bij KLM doorverbinden want ze wist hier zelf genoeg van af en dat doen ze eigenlijk ook niet bij KLM. Ook kon ze niet zelf Delta contacteren.
    • Vandaag: weer Delta gebeld en teruggekoppeld wat KLM zei. Delta agent #2 ging weer sparren met haar supervisor en de “AF/KL support desk”. Ze kwam terug met het verhaal dat alle stoelen toegewezen zijn, niet aan mij - maar ze kon ook niet achterhalen of de vlucht daadwerkelijk overboekt was. Ze gaf aan dat de KLM support desk vrij zeker was dat ik Delta One zou vliegen (want ze overboeken niet Delta One) maar ze kon alsnog niks garanderen.
    Ik weet niet zo goed wat ik nu meer moet doen. Klopt het verhaal van KLM ondanks dat elke stoel toebedeeld lijkt te zijn? Ik wil gewoon een nare verrassing volgende week op Schiphol voorkomen en heb nog nooit dit meegemaakt…
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2024
  2. wimt

    wimt Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Ik herinner me dat ik vorig jaar hetzelfde probleem had met een Delta vlucht geboekt via KLM. Heb toen de Delta app gedownload en mezelf een stoel gekozen.
     
  3. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.636
    Leuk Bevonden:
    3.293
    Trofeepunten:
    508
    Wanneer vlieg je en op welke vlucht? Eenvoudig via expertflyer te checken of de vlucht overboekt is in D1...
     
  4. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb ongeveer hetzelfde gehad veel jaren geleden met Delta.
    Tot aan de check in was het onduidelijk, toen zag ik de downgrade. Ik heb aan de balie geklaagd, ze konden niks meer voor me doen. Ik heb een vlucht later aangeboden gekregen en een voucher van 500 USD gehad + mijn hotel voor een extra nacht was betaald.
     
  5. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    28
    Het lag aan het feit dat ik opeens twee keer in die stoel was geboekt, een reservering die Delta zelf had aangemaakt obv het vorige AF vluchtnummer die veranderde en m’n nieuwe reservering vanuit KLM gekoppeld aan het nieuwe vluchtnummer - daarom kon ik geen stoel meer selecteren. Dus mocht je dit probleem hebben, push echt tot de Delta supervisor zodat die de passagierslijst bekijkt voor een dubbele reservering.

    Heeft aardig geduurd tot iemand bij Delta achter het probleem kwam - en de houding van KLM agent #2 was ongelofelijk onbeschoft.
     
  6. Mayanja

    Mayanja Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Dank! Dat zijn van die dingen waar je zelf heel moeilijk achter kan komen.

    Zo had ik een keer een vlucht die niet weg kon omdat er een passagier ontbrak. Alleen dat was niet zo, de passagier was twee keer ingecheckt, op 2 verschillende stoelen. Kom daar maar eens achter...
     
    MoonJ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina