KLM met Flexibiliteit

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door lakewise, 17 feb 2017.

  1. lakewise

    lakewise Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Hallo,

    Met veel interesse het artikel van Sander gelezen over flexibiliteit bij het boeken van een KLM retour, waarmee je een ticket als het ware 'tegoed' houdt. Maar daar heb ik een prangende vraag over. Als ik een retourtje boek GLA-AMS met als heenvlucht bv. 2 maart en als retourvlucht 12 oktober, waarmee ik de laatste dus wil bewaren om nog een keer vanuit AMS te vertrekken naar een dan gewijzigde bestemming, hoe gaat het dan met bijbetalen?

    Bij het boeken van retourtje GLA-AMS kost de heenvlucht bv. 100 euro en de retourvlucht aanvullend +0. Wat heb ik dan nog tegoed als ik de retourvlucht later wil gaan wijzigen? Gaat ie dan uit van 0 euro? Of wordt die 100 euro van het totale ticket in tweeen gedeeld? Misschien domme vraag maar ik heb geen idee hoe ik dat moet zien. Sander zette zijn overgebleven route AMS-FRA om naar een retourtje AMS-TXL. Maar ik vraag me af met welk startbedrag je dan dat nieuwe retourtje gaat bijbetalen. Iemand een idee?
     
    jongesander en TheFlyingDutchboy vinden dit leuk.
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Mijn ticket FRA - AMS kostte 99,00 euro (zonder flexibiliteit). Ik moest 14,00 euro bijbetalen bij het omzetten naar TXL.
     
  3. lakewise

    lakewise Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor jullie snelle reacties! Ik zie bij het boeken van een retour GLA-AMS echter geen inbound-outbound prijsspecificatie.
    Ik houd dan dus de inbound AMS-GLA over. Sander, jij hebt toch FRA-AMS retour gekocht met flexibiliteit, de outbound gevlogen en de inbound voor later bewaard en die later een keer aangepast naar retour AMS-TXL? Of heb ik het nog verkeerd begrepen :)
     
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633

    Klopt hoor!

    Je kunt voor die specificaties gebruik maken van ITA matrix, zoals @WorldTraveller doet.
     
  5. lakewise

    lakewise Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Thanks voor the ITA info, ben ermee aan het stoeien. Maar Sander, ik snap het nog niet helemaal. Kun je dan een 'overgebleven inbound' uit een retourtje daarna weer wijzigen naar een nieuw retourtje? Ik zou denken alleen wijzigen in een ander enkeltje? Ik probeer een idee te krijgen wat er zoal kan gebeuren als ik een overgebleven AMS-GLA wil inzetten met een andere eindbestemming dan GLA en wat ik dan zoal zou moeten bijbetalen. Ook al snap ik dat dat enorm kan verschillen. Als ik dan 80 euro moet bijbetalen voor let's say een nieuw enkeltje AMS-VCE, dan lijkt het me niet zo aantrekkelijk... Bizar dat jij maar 14 euro moest bijbetalen voor een nieuw retourtje AMS-TXL?
     
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Oh nee, niet weer een retour Ams - TXL. Gewoon een enkeltje!
     
  7. lakewise

    lakewise Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Thanks. Snap het nu ja. Inmiddels geboekt retour GLA-AMS. De inbound op september gezet :) ik betaal dan een paar euro extra als ik 'm wijzig naar andere bestemming in UK. Maar voor bestemming buiten de UK betaal je zo een paar honderd extra! Dat willen ze dus niet hebben. Dan maar voor een paar euro nog een keer naar Londen :) Vandaar dat jij met Berlijn ipv Frankfurt ook maar weinig hoefde bij te betalen.
     

Deel Deze Pagina