Het leek wel een camping gisterenochtend: KLM Crown Lounge non-Schengen (52). Het enige dat de kroon spande was de wachttijd voor de douche. Na een nachtvlucht SIN-AMS wilde ik graag douchen om aan het werk te gaan en daar heb ik bijna 3u op moeten wachten. Dat vind ik persoonlijk echt waardeloos.. dan kun je beter niet vermelden dat je een douche aanbiedt aan je gasten. Heeft echt niets meer met service te maken dit.
Maar, ik wilde niet te snel oordelen of boos worden, want er zouden storingen of technische mankementen kunnen zijn; Daarom heb ik de schoonmaker gevraagd hoeveel cabines er in gebruik waren en dat waren er 8.
Reken even mee.. Op mijn bonnetje (foto) is te zien dat ik om 7.49u de douche heb aangevraagd en toen was nummer S28 aan de beurt. Alleen de S-nummers worden gebruikt voor de douches en om 10.12u was bonnetje S53 aan de beurt (foto).
In 143 minuten hebben er dus 24 personen gedoucht, in 8 cabines. Dat maakt de gemiddelde omlooptijd per cabine 48 minuten. Daarin zit natuurlijk wel de schoonmaaktijd en de sleutelwissel en dat laatste lijkt het probleem: volgens de schoonmaker blijft een cabine na schoonmaak ongeveer 10 minuten vrij, omdat de sleutel bij de balie blijft liggen. Overigens werd door de extreme wachttijd ongeveer 1 op de 5 nummers 'doorgelikt' omdat die personen allang weer vertrokken waren; corrigeer je daartegen dan wordt de gemiddelde omlooptijd per douchecabine 59,6 minuten.
Al met al vind ik het echt bizar dat de wachttijd voor een douche bijna 3 uur bedroeg en dat laksheid van het personeel in het indrukken van een knopje na de schoonmaak daar dus een grote rol in speelt.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Fantastische analyse van de wachttijd
\
Ik heb op schiphol geen ervaring, wel laatst in de United Club op LHR, en was daar direct aan de beurt. Ook op IST gaat het vaak snel. Probleem bij de CL is gewoonweg capaciteit. komen in de ochtend zoveel vluchten binnen waardoor op het piekmoment de wachttijden flink oplopen. Je zou op dat soort tijden wellicht een maximumtijd van 30 minuten per cabine kunnen instellen en dat je bij overschrijding kosten berekenen. Ik zeg maar iets geks. Ze zouden ook prioriteren op vertrektijden van de vervolgvlucht zodat mensen waarvan de vlucht het snelst vertrekt hoogste prio krijgen. Gevolg is dan dat mensen wellicht sneller douchen omdat ze anders hun vlucht missen..?
Bekijk bijlage 3189
Bekijk bijlage 3190
Klik om te vergroten...