KLM experimenteert met Ultimate incheckbalie

Discussie in 'Nieuws' gestart door FindingFlyer, 23 nov 2022.

  1. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    KLM experimenteert binnenkort met een balie exclusief voor Flying Blue Ultimate-deelnemers.

    De pilot begint op 29 november 2022 en eindigt op 6 januari 2023. Voor de pilot wordt gebruik gemaakt van de eerste incheckbalie van balierij 11 in Vertrekhal 2. Wie bij de SkyPriority-toegangspoort naar balierij 11 de (digitale) Flying Blue Ultimate-kaart laat zien, wordt naar de Ultimate incheckbalie doorverwezen.

    De dedicated Ultimate incheckbalie is bestemd voor alle Flying Blue Ultimate-deelnemers die woonachtig zijn in Nederland.

    Na afloop van de pilot ontvangen deelnemers een e-mail met een korte enquête. Pas dan wordt beslist of het experiment een blijvertje is.
     
    FlyingBlob, Ambtenaruh en TimH vinden dit leuk.
  2. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    1.712
    Trofeepunten:
    253
    Lekker dan, heb ik eindelijk eens een echt voordeel, voeren ze het pas in het weekend nadat ik ga vliegen :mad: /blowheartmodeoff
     
    beuse242 en Ruut vinden dit leuk.
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.917
    Trofeepunten:
    648
    Zullen de Ultimate leden woonachtig in Frankrijk blij mee zijn.

    Jokes aside, ben benieuwd hoe dit in de praktijk werkt en of ze niet alsnog andere pax gaan afhandelen als het niet druk is.
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Dat lijkt me wel, maar 1 pax per keer verwacht ik zodat als een ulti komt deze nagenoeg direct geholpen wordt, dus je kan niet in die rij aansluiten als magere platinum, maar je kan als je vooraan de priority rij staat wel naar die balie toegeroepen worden.

    Althans dit is hoe ik het graag zal zien dat al dat Platinum gepeupel netjes in een rij staat waar ik voorbij kan lopen.
     
  5. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    433
    Trofeepunten:
    63
    Hopelijk gaan ze het hele Sky Priority gebied eens opfleuren. Het viel mij gisteren weer op. Behalve een bankje staat er niets bijzonders. Bloemen? Rode lopers voor de balies (kan prima met een vloer sticker bijvoorbeeld)? Desnoods een water koeler om je familie wat te drinken te geven als jij staat in te checken. Ik noem maar wat dingen. Zelfs in Berlijn hebben ze een afgeschermde check-in voor LH first en business class. Die kleine dingetjes maken een groot verschil.
     
    arjen05, Urbanjazz, Morris en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou willen dat ze dat nu al doen met gewone skypriority check-ins. Zoveel (kleinere) luchthavens waar Sky Priority alleen een bordje aan het begin van de rij is maar voor de rest niets betekend
     
    Morris vindt dit leuk.
  7. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.587
    Trofeepunten:
    273
    Op een ander draadje las ik dat er per dag zo'n 20 Ultis vanaf schiphol reizen. Ze zullen dan echt wel anderen naar de ulti rij roepen . Ik weet niet hoeveel uur die balie open is .. maar voor één ulti per uur als hij /zij al ruimbagage heeft..
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  8. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Er staat dat er per dag 20 ulti's onderweg zijn. Dat wil niet zeggen dat die allemaal via of vanaf Schiphol vliegen. Dus 20 per dag is een theoretisch maximum. Lijkt me een zinloze actie. Beter kunnen ze dan een individuele meet en greet met die hanvol ulti's doen en ze begeleiden voor incheck en security. Goedkoper en persoonlijker op dd koop toe.
     
    ErwinLansing en MichaelNight vinden dit leuk.
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    De Ulti's komen natuurlijk ook over het algemeen tijdens de 'departure' waves van KLM waar het bij de incheckbalies ook drukker is en dan is het een waardevolle toevoeging.

    Al zal het voor mij echt niets toevoegen, ik reis nooit met ruimbagage, wel met cargo, maar dat gaat via een ander proces.

    Een persoonlijke begeleiding kan fijn zijn, hoewel ik persoonlijk graag wat liever anoniem blijf.
    Voor mij wil ik ook geen status uitdragen, ik wil alleen gebruik maken van dit soort zaken als er irrops zijn dat ik direct snel en goed geholpen wordt.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.587
    Trofeepunten:
    273
    Ik weet ook niet of er veel ulti's zijn die het fijn vinden dat hij/zij bij het boarden apart met naam en toenaam zullen worden opgeroepen.
     
    ErwinLansing en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  11. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    1.712
    Trofeepunten:
    253
    Geen probleem, ben geen Bloggert wiens (schuil)naam ivm privacy niet bekend mag worden :rolleyes:
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2022
    Tim82, beuse242, Ruut en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.587
    Trofeepunten:
    273
    Nou ben ik net platinum geworden ..en dan blijk ik nog steeds een nobody te zijn met al die Ulti's hier...:confused:
     
    erlug, Ruut, Tim82 en 11 anderen vinden dit leuk.
  13. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Je kan nu echter wel neerkijken op 4 levels : non-FB member, Explorer, Silver, Gold..
    .
    (Oeps : Blowhard topic:eek:)
     
    michiel1, ErwinLansing, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    De persoonlijke oproep tot boarden van een Ulti moet natuurlijk gepaard gaan met veel tromgeroffel en trompetgeschal. Niet alleen in de boarding area maar ook hoorbaar over de hele luchthaven tot aann de P3 garage toe. Zij/hij kan immers overal zitten...:p

    De gemiddelde Ulti-ReisBloggert kan niet wachten om het filmpje van zijn ...of haar oproep online te zetten:D
     
    Menno, Mark020, FlyingBlob en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    In lounge 52 komen er rond de 40 per dag voorbij. De lounge is bijna 18 uur per dag open. Ik begrijp volledig dat daar nog geen actie is ondernomen om een speciale ulti ruimte te maken.
     
    ErwinLansing, Urbanjazz, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.587
    Trofeepunten:
    273
    Ja als je de Niet-FB leden meetelt dan kan ik neerkijken op een kleine 8 miljard mensen,,:rolleyes:
     
    LordH, ErwinLansing en MollyMoon vinden dit leuk.
  17. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Ook net platinum geworden. Maar hoe moet je nu de show stelen nu je tegenwoordig niet eens meer zo'n flitsend luggage label ontvangt en er geen platinum balie is? Gelukkig hebben we onze insideflyer handtekening nog.
     
    Urbanjazz, MichaelNight, michiel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.587
    Trofeepunten:
    273
    Ik dacht er nog over om in de wachtruimte bij de gate iedereen langs te lopen en mijn digitale pas op mijn telefoon te laten zien.
     
    mitchelldejong en FlyingBlob vinden dit leuk.
  19. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    #blowhardtopic :rolleyes::D:p
     
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Werd ik even op mijn nummer gezet op Dusseldorf of ik weer in de normale rij kon aansluiten, de rij waar ik in stond was voor statushouders…
    Want ondanks gratis stoelkeuze, priority logo op de online boarding pass zat het fqtv nummer niet in het systeem… en inderdaad bij nadere inspectie bleek op de boarding pass null te staan…

    Bijzonder allemaal, en het is dat mijn documenten gecheckt moeten worden anders had ik het nooit geweten…
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina