Met ingang van 28 januari 2016 passen KLM en Air France de toeslag voor creditcardbetalingen aan. Op dit moment brengen de luchtvaartmaatschappijen een vaste toeslag per ticket in rekening voor deze betalingen. Per bovengenoemde ingangsdatum datum wordt de creditcardtoeslag een percentage over de totale reissom met een bepaald maximum. Met deze aanpassing brengen KLM en Air France hun toeslagenbeleid in overeenstemming met de geldende Europese wet- en regelgeving over creditcardbetalingen. Voor Nederland bedraagt de creditcardtoeslag 1,75% over de totale reissom (tarieven en belastingen) met een maximum van €20,- per ticket.
Omdat de verwerkingskosten erg hoog zijn. Hoe denk je anders dat al de voordelen en acties bij een creditcard betaald worden?
Laat ik het anders zeggen. Bij tanken bij een benzinepomp en een pak eierkoeken bij de jumbo kost het me niets extra. Dat bedoelde ik dus een betaling voor een laag bedrag geen probleem, maar tickets......
Credit card betalingen kosten inderdaad wat voor de partij die het bedrag ontvangt, maar ik neem aan dat KLM/AF als grootafnemer wel een flinke korting krijgt. Ik kan me wel voorstellen dat zo'n betaling handmatig geverifieerd moet worden door iemand bij KLM en dat dit de reden is van de toeslag.
Blijf het ook raar vinden. Bijvoorbeeld AMEX die het betalen met deze kaart stimuleert, maar je betaald wel extra..
Sorry, doel je erop dat je denkt dat je ticket aanschaf bij een airline handmatig wordt gecontroleerd?
Het blijft merkwaardig. Voor betalen van een vlucht met AMEX betaal je een toeslag, voor een latere upgrade naar EC betaal je geen toeslag.