KLM en Air France passen toeslag aan voor creditcardbetalingen

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door high_class, 13 jan 2016.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Met ingang van 28 januari 2016 passen KLM en Air France de toeslag voor creditcardbetalingen aan. Op dit moment brengen de luchtvaartmaatschappijen een vaste toeslag per ticket in rekening voor deze betalingen. Per bovengenoemde ingangsdatum datum wordt de creditcardtoeslag een percentage over de totale reissom met een bepaald maximum. Met deze aanpassing brengen KLM en Air France hun toeslagenbeleid in overeenstemming met de geldende Europese wet- en regelgeving over creditcardbetalingen.

    Voor Nederland bedraagt de creditcardtoeslag 1,75% over de totale reissom (tarieven en belastingen) met een maximum van €20,- per ticket.
     
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    kleine verbetering
     
  3. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Waarom extra betalen voor een creditcard? Dat blijf ik niet snappen.
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Omdat de verwerkingskosten erg hoog zijn. Hoe denk je anders dat al de voordelen en acties bij een creditcard betaald worden?
     
  5. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Laat ik het anders zeggen. Bij tanken bij een benzinepomp en een pak eierkoeken bij de jumbo kost het me niets extra.

    Dat bedoelde ik dus een betaling voor een laag bedrag geen probleem, maar tickets......
     
  6. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Boekingen Ex DUB hebben maar 2 euro toeslag dus dat gaat niet helemaal op.
     
  7. Reinoud

    Reinoud Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Credit card betalingen kosten inderdaad wat voor de partij die het bedrag ontvangt, maar ik neem aan dat KLM/AF als grootafnemer wel een flinke korting krijgt. Ik kan me wel voorstellen dat zo'n betaling handmatig geverifieerd moet worden door iemand bij KLM en dat dit de reden is van de toeslag.
     
  8. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Blijf het ook raar vinden. Bijvoorbeeld AMEX die het betalen met deze kaart stimuleert, maar je betaald wel extra..
     
  9. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Sorry, doel je erop dat je denkt dat je ticket aanschaf bij een airline handmatig wordt gecontroleerd?o_O
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Het blijft merkwaardig. Voor betalen van een vlucht met AMEX betaal je een toeslag, voor een latere upgrade naar EC betaal je geen toeslag.
     
    Flying doc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina