KLM Economy Comfort

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Dutchie, 16 nov 2016.

  1. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Ik vlieg binnenkort met de A330 naar Abu Dhabi. Nu is dit mijn eerste A330 vlucht met KLM en ben ik nog nooit in Abu Dhabi aangekomen. Ik zie 2-4-2 indeling en vraag me af of het de 2x€60 (na 25% korting) waard is voor 2 personen. Door de voorkeursstoelen kom ik al gauw vrij ver achterin te zitten. In Dubai betekent dit 30 min langer in de rij staan bij de paspoortcontrole. Nu ervaar ik in de KLM EC dat meer mensen de stole vol naar achter knallen. Is het het waard, met 1,88m of is Abu Dhabi wel wat efficienter?
     
  2. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    De situatie op AUH is gelukkig beter dan DXB. In de praktijk ben ik altijd ruim (15-30 min) voor de bagage wordt afgeleverd door immigration. Daar mist vooral de efficiëntie.

    Ik zit altijd EC vanwege PLAT status, maar ik vind het in de A330 echt een slecht product met oncomfortabele stoelen, zeker in de stand volledig naar achteren. Je glijdt er gewoon uit na een tijdje, de ergonomie is ver te zoeken. Ik zou er het geld persoonlijk niet voor over hebben.
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  3. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Eens met @Laurens . AUH is wat overzichtelijker, maar wat betreft immigratie is het een hit or miss wanneer je aankomt met de KLM vlucht. Voor een dagvlucht van ongeveer 6.5uur naar AUH is Economy in de A330 (die ruimer oogt dan Economy in de Dreamliner) nog wel te doen naar mijn mening.
     
    Grouchy, Dutchie en Laurens vinden dit leuk.
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Niet dat die veel sneller is maar FA's komen gewoonlijk langs met fast track cards voor de WBC en pax with FF status.
    Weet niet of je FF status hebt?

    En wat de andere ook al zeiden: nadat je door immigratie bent gegaan is het vaak nog 10-15 minuten wachten op je koffers.

    Als er inventory is zit je voor 22.5K SM in WBC kan misschien ook een optie zijn.
     
    Dutchie vindt dit leuk.
  5. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Helaas geldt dit niet voor FB Silver, of? Ik ga waarschijnlijk dan voor de gewone economy.
     
  6. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik deel de meningen hier van anderen eigenlijk niet, met 1,88 zou ik de EC als een must noemen.

    Ik vlieg regelmatig naar KWI met tegenwoordig de A330-200. Ik boek altijd EC. Met mijn 1,83 heb je gewoon al bar weinig beenruimte in de a330. De 10cm maakt voor mij in ieder geval echt een duidelijk verschil. Ik kan me voorstellen dat voor mensen met 1,88 het ook wel handig is.
     
    Dutchie en Grouchy vinden dit leuk.
  7. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Sorry weet niet of het ook voor FB Silver geldt. Zag dat de inflight leader de ipad gebruikt om te bepalen wie er een krijgt. Toen ik zag dat ze een FB gold er een gaf heb ik achteraf als Delta DM er ook een gevraagd. Zou gewoon netjes vragen of het misschien mogelijk om ook zo'n fast track card te krijgen. nee heb je, ja kun je krijgenn

    Voor een dagvlucht zou ik voor een EER gaan: niemand voor je en die extra 50% van EC naar achteren mis je niet echt.
     
    Dutchie vindt dit leuk.
  8. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ook een keuze. Ik ben liever zsm het vliegtuig weer uit.

    Op dagvluchten probeer ik ook rij 10 te scoren.
     
    Dutchie vindt dit leuk.
  9. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    @Grouchy overigens nu ik eraan denk er wel aan dat de stoelen toch wel een stukje krapper zijn en ook wel zo kunnen aanvallen!
     
  10. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Laatst zowel klm economy comfort als delta comfort+ gevlogen.

    KLM vond ik tegenvallen. Harde stoelen en de ruimte viel me tegen. Recline was volgens mij gelijk aan gewone economy stoelen.

    Delta comfort+ vond ik heel goed. Zeer comfortabele stoelen en veel recline. Zeker het geld waard!

    Zowel KLM als delta bieden priority boarding (na business).
     
  11. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Zal wel iets met de breedte te maken hebben. Iedereen focust altijd zo op de beenruimte maar 'vergeet' de breedte van de stoel.
    Precies daarom geen 17" Economy/EC stoelen meer bij KLM voor mij zodra de bestemming buiten de EU ligt. Iemand met de maat L heeft een schouder span van 20". Als je een vrouw naast je hebt gaat het nog maar zodra er een man naast je zit past het al niet meer. Als ie dan ook nog een beetje overgewicht heeft wordt je tegenwoordig gewoon 7 uur of meer echt geplet.
     
    FlyingFonz en high_class vinden dit leuk.
  12. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Priority boarding voor EC heb ik nog nooit meegemaakt. Wanneer was dit?
     
  13. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Voor alleen EC heb ik het ook niet gezien. Als je Delta Comfort+ vliegt heb je weer wel SkyPriority boarding.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2016
  14. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Vorige week. Na business werd EC omgeroepen. Economy mocht daarna boarden. Werd er ook door verrast.
     

Deel Deze Pagina