Ik vlieg binnenkort met de A330 naar Abu Dhabi. Nu is dit mijn eerste A330 vlucht met KLM en ben ik nog nooit in Abu Dhabi aangekomen. Ik zie 2-4-2 indeling en vraag me af of het de 2x€60 (na 25% korting) waard is voor 2 personen. Door de voorkeursstoelen kom ik al gauw vrij ver achterin te zitten. In Dubai betekent dit 30 min langer in de rij staan bij de paspoortcontrole. Nu ervaar ik in de KLM EC dat meer mensen de stole vol naar achter knallen. Is het het waard, met 1,88m of is Abu Dhabi wel wat efficienter?
De situatie op AUH is gelukkig beter dan DXB. In de praktijk ben ik altijd ruim (15-30 min) voor de bagage wordt afgeleverd door immigration. Daar mist vooral de efficiëntie. Ik zit altijd EC vanwege PLAT status, maar ik vind het in de A330 echt een slecht product met oncomfortabele stoelen, zeker in de stand volledig naar achteren. Je glijdt er gewoon uit na een tijdje, de ergonomie is ver te zoeken. Ik zou er het geld persoonlijk niet voor over hebben.
Eens met @Laurens . AUH is wat overzichtelijker, maar wat betreft immigratie is het een hit or miss wanneer je aankomt met de KLM vlucht. Voor een dagvlucht van ongeveer 6.5uur naar AUH is Economy in de A330 (die ruimer oogt dan Economy in de Dreamliner) nog wel te doen naar mijn mening.
Niet dat die veel sneller is maar FA's komen gewoonlijk langs met fast track cards voor de WBC en pax with FF status. Weet niet of je FF status hebt? En wat de andere ook al zeiden: nadat je door immigratie bent gegaan is het vaak nog 10-15 minuten wachten op je koffers. Als er inventory is zit je voor 22.5K SM in WBC kan misschien ook een optie zijn.
Ik deel de meningen hier van anderen eigenlijk niet, met 1,88 zou ik de EC als een must noemen. Ik vlieg regelmatig naar KWI met tegenwoordig de A330-200. Ik boek altijd EC. Met mijn 1,83 heb je gewoon al bar weinig beenruimte in de a330. De 10cm maakt voor mij in ieder geval echt een duidelijk verschil. Ik kan me voorstellen dat voor mensen met 1,88 het ook wel handig is.
Sorry weet niet of het ook voor FB Silver geldt. Zag dat de inflight leader de ipad gebruikt om te bepalen wie er een krijgt. Toen ik zag dat ze een FB gold er een gaf heb ik achteraf als Delta DM er ook een gevraagd. Zou gewoon netjes vragen of het misschien mogelijk om ook zo'n fast track card te krijgen. nee heb je, ja kun je krijgenn Voor een dagvlucht zou ik voor een EER gaan: niemand voor je en die extra 50% van EC naar achteren mis je niet echt.
Ook een keuze. Ik ben liever zsm het vliegtuig weer uit. Op dagvluchten probeer ik ook rij 10 te scoren.
@Grouchy overigens nu ik eraan denk er wel aan dat de stoelen toch wel een stukje krapper zijn en ook wel zo kunnen aanvallen!
Laatst zowel klm economy comfort als delta comfort+ gevlogen. KLM vond ik tegenvallen. Harde stoelen en de ruimte viel me tegen. Recline was volgens mij gelijk aan gewone economy stoelen. Delta comfort+ vond ik heel goed. Zeer comfortabele stoelen en veel recline. Zeker het geld waard! Zowel KLM als delta bieden priority boarding (na business).
Zal wel iets met de breedte te maken hebben. Iedereen focust altijd zo op de beenruimte maar 'vergeet' de breedte van de stoel. Precies daarom geen 17" Economy/EC stoelen meer bij KLM voor mij zodra de bestemming buiten de EU ligt. Iemand met de maat L heeft een schouder span van 20". Als je een vrouw naast je hebt gaat het nog maar zodra er een man naast je zit past het al niet meer. Als ie dan ook nog een beetje overgewicht heeft wordt je tegenwoordig gewoon 7 uur of meer echt geplet.
Voor alleen EC heb ik het ook niet gezien. Als je Delta Comfort+ vliegt heb je weer wel SkyPriority boarding.