KLM BUS ARNHEM

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door flykoen, 31 jul 2016.

  1. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Beste Allen,

    Wanneer je een KL vlucht boekt en je begint in Arnhem met de KLM Bus deze heeft een vluchtnummer.
    Krijg je hiervoor dan ook een segment?

    Alvast bedankt!
     
  2. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt voor de snelle reactie. Dat had ik gelezen.
    • Flying Blue leden verdienen alleen Award Miles en/of Level Miles en kwalificerende vluchten op een KLM-vlucht. De KLM Busservice Maastricht/Eindhoven – Schiphol (en retour) is een uitzondering op deze regel.
    Je zou kunnen lezen dat ze je juist wel een segment geven, Een uitzondering?
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Het is inderdaad verschrikkelijk krom opgeschreven. Ik las in een andere thread dat iemand wel een segment had gekregen.
     
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Bij een boeking zie je de Miles verdubbelen zodra je Eindhoven als vertrekplaats neemt. Bij Arnhem gebeurt dat niet. Je zou denken dat het dus niet krom geschreven is maar echt een uitzondering. Verwarrend is het wel o_O
     
  5. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Betekent dit dat Eindhoven/Maastricht wel een extra segment opleverd? Iemand die dit kan confirmen?
     
  6. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Momenteel een mooie run met 8 segmenten kunnen boeken voor 165 euro!
    Dat is incl 2x bus einfhoven schiphol. Nu is mijn vraag, wordt er bijgehouden of je het eerste segment met de bus reist? Op de KLM site staat dat je de bus mag missen en op eigen gelegenheid naar spl mag reizen zolang je maar op tijd bent ingecheckt.
    Ik ben niet van plan om rond 0600 uur de bus te nemen op ein en dan naar spl te reizen aangezien ik pas om 11 uur vlieg.

    Kortom krijg je toch je segment met de bus als je hem niet gebruikt?

    De terugweg ben ik wel van plan de bus te nemen. Ik kom om 1800 uur aan op spl en om 2030 gaat de bus naar ein. Mag ik in de tussentijd in de lounge met mijn gold card?
    Het wordt gezien als overstap.

    Alvast bedankt voor jullie reacties!
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    In principe mag je de lounge in, maar kom je van een 'clean' bestemming? Anders moet je de transfer security overtuigen je door te laten zonder vlucht.
     
  8. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Hi Ralph ,

    Ik kom uit Frankrijk dus zo schoon als wat :) .
    Kan jij mij de vraag beantwoorden of je een segment krijgt als je de bus niet gebruikt?

    Gr Koen
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ik heb zelf nog nooit de bus genomen, dus weet niet of ze bijhouden wie wel en niet meerijdt. Ze doen zo te zien niet zo moeilijk als met de trein, als je er geen gebruik van maakt.
    Ik verwacht dat je wel segmenten krijgt maar ze kunnen dit natuurlijk altijd afschaffen als ze zien dat het niet werkt zoals bedoeld.
     
  10. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ben al een paar keer met de heel vroege bus uit Arnhem geweest. De chauffeur heeft een lijst van passagiers en checkt die bij het instappen. Je kan als je de bus mist gewoon op Schiphol inchecken, alleen levert de bus sowieso geen segmenten op (voor zover ik weet).
     
  11. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt voor je reactie. De bus uit Arnhem niet. Maar Eindhoven wel. Iemand ervaring?
     
  12. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Zou het niet kunnen zijn dat Eindhoven als vliegveld word gezien en Arnhem niet, waardoor je dus daadwerkelijk een airport to airport transfer hebt? Als ik Eindhoven in de KLM app invul krijg ik hem terug als Eindhoven Airport. Bij Arnhem staat busstation.
     
  13. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Mooi, als dat betekent dat je "gratis" segmenten krijgt! Jammer voor mij in Arnhem....
     
  14. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Ja klopt! Eindhoven en Maa is airport. Extra miles en segmenten. Maaaaaaar... krijg je een segment als je de bus niet neemt.... dat is de vraag...
     
  15. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb ze gewoon gekregen, middels een metroclaim weliswaar. Nog voor de Arnhem bus route.
     

Deel Deze Pagina