KLM 747

Discussie in 'Nieuws' gestart door petercs, 11 mei 2017.

  1. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    Op pagina 83 van Holland Herald zijn er twee 747s te zien, met de volgende tekst:

    "This is the back of one of the four engines of a Boeing 747-400. This aircraft is, to date, the best sold model of the Boeing jet airliners. In 1989, KLM was the first European airline to add it to its fleet. But now, it's time to say goodbye to this faithful companion as KLM will replace it twin-engine airliners in the forthcoming three and a half years."

    Weten jullie meer over de timeline? En de network? Hebben jullie leuke stories en ervaringen met de blauwe Jumbo?
     
    TheFlyingDutchboy vindt dit leuk.
  2. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Mijn moeder werkt toevallig bij de KLM maar voorzover zij weet is er niet heel veel bekend over de uitfasering, ik geloof dat ze in 2020/2021 allemaal weg zouden moeten zijn.
     
    petercs vindt dit leuk.
  3. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Aah de 747

    Mijn allereerste vlucht met KLM was met de 747 (ams - pbm). Nu veeeeeele jaren later en ik zelf KLM medewerker ben heb ik veel goede herrinderingen aan haar en probeer nog zeker een aantal keer 747 te vliegen :)

    Tijdens mijn afstudeerstage bij KLM's Product Development afdeling, richtte ik mij op een route die uitsluitend met de 747 gevlogen wordt. Ik ben een aantal keer aan boord mee geweest op de route en heb toen o.a uren in de cockpit gezet en gezellig gebabbeld met captain's, first officers en second officers. Het spotten van het Noorderlicht vanuit de cockpit was geweldig!
     
    jongesander, petercs, FlyingFonz en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. rezag

    rezag Newbie

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Zo jammer dat zo een icoon vertrekt bij de KLM net zoals mijn favorite de DC10/MD11. En wat hebben we nu? een vreselijk saaie 777, vast een goed werkpaard maar een sfeervol toestel is het niet.
     
    Rutger vindt dit leuk.
  5. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad bijzonder jammer. Ik vind het steeds weer een bijzondere ervaring op het upperdeck. Je zit daar in BC met 20 hooguit, bij de cockpit. Piloten komen praatje maken etc. Zelf een aantal keer mogen beleven en in augustus nog eens 2 keer (AMS-LAX en LAX-AMS). Natuurlijk weer op upperdeck.
    Kijk er nu al weer naar uit! :)
     
  6. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Volgens mij vliegt de 747 nog op deze routes (kan aangevuld worden) :
    DEL, SFO, ICN, MEX, HKG, CUR, PBM, NBO, PEK, JFK, IAH, LAX en ORD.
    Verschilt natuurlijk met winter/zomerdienst, minder bestemmingen door minder kisten en sommige bestemmingen hebben een mixed fleet operation.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2017
  7. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Onlangs nog mee naar Peking gevlogen. Leuk zo'n upper deck, maar ik kies altijd voor "de begane grond" in business class.
     
  8. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    mijn eerste intercontinentale vlucht (AMS-PVG) was met de blauwe Jumbo, het was een echte WOW! ervaring. Ik zat naast een Chinese man, die een restaurant heeft in Rotterdam, en hij heeft me les gegeven hoe ik met chopsticks eten moet :). Twee jaar geleden weer nar China, PEK, check in business class offer voor 450EUR, ik kon niet "nee" zeggen, 77K (upper deck) gekozen. Op de weg terug ik was in de eerste rij (9) van economy comfort. In november vlieg in naar MEX, hopelijk krijg ik weer een mooie offer bij de check in.

    @Innersoul vliegt KLM niet met de 777 naar ICN?
     
  9. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Nee met een 747, na 7 maanden onderzoek naar die route zou ik het wel moeten weten haha
     
  10. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Preliminary winter 2017/18 schedule for Boeing 747-400PAX (744) and -400COMBI (74E) as follow:
    Amsterdam – Chicago O’Hare 5 weekly 74E
    Amsterdam – Curacao 7 weekly 744
    Amsterdam – Delhi 7 weekly 744 (Except 29OCT17 – 16DEC17)
    Amsterdam – Hong Kong 4 weekly 74E
    Amsterdam – Houston 1 daily 74E
    Amsterdam – Los Angeles 1 daily 74E until 02DEC17, 4 weekly 744 / 3 weekly 74E from 03DEC17
    Amsterdam – Mexico City 1 daily 74E
    Amsterdam – Nairobi 2 weekly 74E / 5 weekly 744 until 30NOV17, 1 daily 744 from 01DEC17
    Amsterdam – New York JFK 3 weekly 74E
    Amsterdam – Paramaribo 4 weekly 744
    Amsterdam – Seoul Incheon 3 weekly 74E
    Amsterdam – Toronto 5 weekly 744 / 2 weekly 74E

    Bron
     
    Flying doc, MilesHunter en petercs vinden dit leuk.
  11. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Vlieg een aantal keer per jaar naar Houston (IAH) met de 747. In het heerlijke rustige (ook qua geluid) upperdeck. Krijg je toch wel een soort "prive jet" gevoel van vind ik altijd. En die trap omhoog, die blijft gewoon leuk :)
    Afgelopen keer was op de terugweg een vriend van mij de co-piloot. Met speciaal pasje de cockpit in tijdens de hele voorbereiding en take off. half uur voor landing op Schiphol kwam de stewardess mij ophalen, "of ik ook bij de landing weer in de cockpit wilde?" ... Uiteraard - geweldige ervaring !!!
     
  12. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Met welke type wordt voor de rest van de week gevlogen van AMS-HKG? 3 keer 744? KLM vliegt namelijk dagelijks naar HKG...

    Ik weet bijna zeker dat ze alleen met 747's die kant opgaan.
     
  13. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Dit schema is het winterseizoen 2017/2018. Tot dan vliegen ze inderdaad dagelijks met de 747, daarna een combinatie van 777 en 747.
     
  14. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb al een paar keer met de KLM 747 meegevlogen, maar mijn beste trip was de vlucht uit Curacao twee jaar geleden. Een dagvlucht op het upper deck met de nieuwe stoelen en een fantastische crew. Genieten!
     
    dvddvd vindt dit leuk.
  15. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
  16. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Tis gebeurd met de 747 op de route AMS-HKG.

    Afgelopen week tickets geboekt naar HKG, heen met de 747-combi en terug met 777.
     
  17. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Toen ik nog een kleine jongen was, mijn allereerste vlucht in een 747 "Megatop" van SQ gehad van AMS naar SIN, toen nog me een 'technical stop' in BOM (huidige Mumbai, toen nog Bombay).

    Kan me er niet heel veel meer van herinneren, maar er zitten nog wel stukjes goede herinneringen in mijn hoofd van die vlucht...

    Mooie herinneringen aan de 747. Die van SQ vliegt al een paar jaar niet meer als passagiersvlucht, maar hopelijk nog een paar keer genieten van dit toestel bij KLM...
     
    petercs vindt dit leuk.
  18. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Ook hier de eerste transatlantische vlucht in een 747 met KLM naar LA. Na anderhalf uur vliegen boven Aberdeen een u-bocht gemaakt en terug naar AMS met een losse pakking die olie verloor. Op nieuwe crew wachten en uiteindelijk 7 uur vertraagd. Dat was voor EU 261 :)
    Zaten ergens achterin, maar de bediening was top. Als een van de stewards langs liep, hoefden we maar te knikken en er kwamen weer twee Baileys. Toen hij op een gegeven moment vroeg wat we wilden drinken. Huh? Tjah, er was geen Baileys meer aan boord! Een verschrikkelijke Jan Wandelaar Red label verder, dan toch maar proberen te slapen :(
    Met bijna 30 uur zonder slaap, daarna weinig herinneringen van de allereerste avond in USA...
     
    petercs vindt dit leuk.
  19. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    lloydje33 en jvz vinden dit leuk.
  20. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    petercs en lloydje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina