Kleding tijdens het vliegen/reizen

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Edwin, 13 jun 2016.

  1. Edwin

    Edwin Newbie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Wie vindt niet leuk om mensen te kijken? Wat mijn dan bij een gate opvalt, behalve ontzettend ongeduldige mensen (blijf toch zitten), is ieders kleding. En ik probeer mij dan voor te stellen wat iemand vanwege de vlucht / het reizen anders aan heeft dan normaal. Ik zie veel trainingsbroeken/joggingsbroeken en lossere shirts met lange mouwen en eventueel een capuchon.

    Zelf heb ik gewoon aan wat ik standaard in mijn vrije tijd ook aan heb, dus niet een wijdere broek (training/jogging).
    Het enige wat ik wel speciaal voor het vliegen aan doen zijn zogenaamde compressiesokken van Sockwell.

    Mijn vraag aan jullie: Wat doen jullie anders aan dan een normale vrije dag?
    En voor de Business Class- en First Class-passagiers: Passen jullie vanwege de reisklasse je kleding nog enigszins aan (geen trainings/joggingsbroek bijvoorbeeld)?
     
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Vooral heel veel laagjes. Meestal een hemd, overhemd en een jasje. Meestal heb ik schoenen aan die makkelijk aan en uit kunnen zodat ik ze tijdens de vlucht uit kan doen. Broek heb ik de voorkeur voor een chino, geen jeans of pantalon. Als ik een premium klasse vlucht verandert er eigenlijk niets.
     
  3. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Wat @Edwin zegt; gewoon normale kleding die makkelijk zit. Valt mij wel op dat je soms anders behandeld wordt als je een overhemd of polo/t-shirt aan hebt.
     
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik draag meestal een jasje en een polo shirt. Eerder heb ik nog wel eens een trui aangehad in het vliegtuig, maar daar ben ik inmiddels mee opgehouden (veel te warm). Vaak draag ik wel een broek die ietwat soepel is.

    In tegenstelling tot sommigen hou ik mijn schoenen aan tot in ieder geval na de takeoff. Op shorthaul vluchten hou ik mijn schoenen sowieso aan.

    Mijn kleding pas ik niet aan op het type cabine. Maar aangezien ik ook niet met een joggingsbroek naar de supermarkt zou gaan sluit ik dit voor een vlucht ook uit. Korte broek en slippers zie ik mezelf eigenlijk ook niet doen.

    Heb je nog een specifieke reden voor die compressiesokken @Edwin ?
     
  5. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Een lange broek (geen jogging- of trainingsboek, maar nette jeans of andere broek), verder T-shirt en dunne trui voor als het koud is. Ik doe graag mijn schoenen uit :) Ook in premium :) Helaas geen slippers in het tasje van KLM, waar ik meestal mee vlieg. Alleen maar van die vreselijk zittende sokken. Dus hotelslippers neem ik altijd mee :)
     
  6. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Binnen Europa heb ik of een pak of alledaagse kleding aan. Maar het is vaak t-shirt, hoodie en jeans, niets bijzonders. Op intercontinentale vluchten doe ik net als @Flying doc aan laagjes. Verder is een joggingbroek comfortable en heb ik schoenen die makkelijk uit kunnen.
     
  7. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Lol,

    @Flying doc Chino's zijn inderdaad fijn.

    Europese vluchten:
    Chino met of een trui of polo/hoody combinatie
    Alternatief voor werk meestal in pak

    Intercontinentaal (kort <8 uur):
    Chino met een polo/tshirt en een hoody

    Intercontinentaal (langer dan >8 uur)
    Joggingsbroek met een polo/tshirt en hoody

    Ik ga mij niet anders kleden voor de class. De veel lagen tip van Flying Doc is wel erg goed!
     
  8. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Jeans, overhemd en colbert of jasje. Ik word vaak door onze locale partner van het vliegtuig opgepikt en dan vind ik het wel zo prettig er een beetje fatsoenlijk uit te zien.
     
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik las ergens tips over reiskleding:

    Merino wollen trui: warm en luchtig te gelijk.
    Chelsea boots, makkelijk aan en uit te doen in het vliegtuig en bij de tassen controle
     
  10. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Zeker bij intra-EU vluchten met zakelijke doeleinden houd ik het bij 'netjes maar praktisch'. D.w.z. nette schoenen, nette maar goed zittende spijkerbroek, overhemd met jasje of nette trui. Bij langere vluchten ga ik dan als eerste voor makkelijkere schoenen.
     
  11. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ja Merino wol is top voor het vliegen. Pluist namelijk niet zo erg als andere wol soorten als je lang tegen een stoffen stoel aan schuurt.
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Nette spijkerbroek (Gant, Hilfiger) en overhemd. De kleding waar ik altijd in loop.
     
  13. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Ik sluit me bij bovenstaande reacties aan. Ik draag meestal een polo en een makkelijk zittende Chino. Het liefst heb ik mijn sneakers aan op een vlucht. Meestal doe ik op lange vluchten wel mijn schoenen uit. Ook de laagjes strategie van @Flying doc pas ik graag toe. Mensen die in een joggingsbroek in het vliegtuig zitten.. Tja prima voor de Gym maar niet in het vliegtuig.
     
  14. Edwin

    Edwin Newbie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb ze aangeschaft begin vorig jaar toen ik voor mijn doen een aantal keer buiten Europa ging vliegen. Ik had niet per se last van dikkere voeten/benen. Maar vond het een fijn idee idee om door die sokken er sowieso geen last van te kunnen krijgen,
     
    jongesander vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina