Airhelp doet het ook niet gratis dus blijf er wel wat aan de strijkstok hangen. Ik heb in het verleden vanwege een vertraging naar KLM Customer Care gebeld en de feiten waren zo duidelijk dat het telefonisch was afgehandeld. TCV-code gelijk via de mail ontvangen. En anders via de mail alle gegevens invullen, is niet heel veel werk. Als je vaak vliegt met KLM dan zou ik voor de niet-inwisselbare TCV als compensatie gaan dan is de vergoeding iets hoger. Zie hieronder uit de folder van KLM "Assistentie en Compensatie"
Op terugvlucht met KLM van HKG naar AMS voor 399eu p.p. geupgrade van ECO naar BSC. IFE werkte zeer slecht, mijn oude tv uit 1988 had nog een betere resolutie. Geklaagd bij KLM: mijn vriendin en ik kregen samen 40K awardmiles.
Dat is best een mooie compensatie! Ik wacht inmiddels al meer dan 2 weken op een reactie van KLM op een klacht..
Ik heb nog geen reactie gehad dus morgen maar eens bellen met KLM. Lastig, want ik woon in Pacific Time en in de VS dus het kost altijd veel tijd, geld en moeite.
Als elite+ heb ik net een meal voucher gekregen van 170 Mexicaanse peso's a 8,50 euro's want de piloot van de ochtendvlucht was ziek. Mijn vertraging is meer dan 7 uur met aeromexico. Het zijn award tickets waarop wij vliegen. Bij wie moet ik nu mijn beklag doen? En heb ik überhaupt rechten? Ik kom er bij flying blue noch aeromexico online uit..
Indien een AM ticket geld gewoon AM. Ongeacht of het een award is. Helaas gelden er geen EU-richtlijnen voor dit soort situaties.
Ik heb ondertussen voor mijn EC261 compensatieverzoek maar een aangetekende brief naar KLM NL gestuurd. Ik denk dat ze een policy hebben van 'als we hem negeren hoeven we ook niets te betalen'... Ik hoop dat ik wat van ze terug hoor, anders dan laat ik het verder over aan AirHelp.
Ik ben normaal helemaal niet zo van het klagen en stuur ook vaak een complimentje na een prima uitgevoerde vlucht. Ongeveer een maand of twee geleden vloog ik echter met Alitalia naar Tirana (via Rome en geboekt via KLM). Nu bleek dat ze die dag aan het staken waren. Ik merkte het doordat mijn vlucht naar Rome als geannuleerd stond in mijn KLM-profiel. Daarover was ik niet gewaarschuwd. Dus ik moest zelf contact opnemen met KLM om omgeboekt te worden. Dat werd een veel vroegere vlucht op de dag waardoor ik mijn werkschema wat moest omgooien. Na aankomst in Rome bleek ook de vlucht naar Tirana uit Rome met 2 1//2 uur vertraagd. Daarover werd ons helemaal niets verteld op het vliegveld, qua omroepen dan. Dat zorgde ervoor dat ik wat kosten moest maken om de persoon die mij zou ophalen op de te te houden van de nieuwe aankomsttijd. Er waren nog wat onhandigheden, het niet vooraf bagage kunnen bijkopen voor deze vlucht en het niet kunnen reserveren van een stoel op de terugvlucht (Sofia - CDG met AF). Dus toch maar een klacht via de internetpagina van KLM ingediend. Zo enorm groot was mijn ongemak nu ook niet maar ik werd toch binnen een dag of drie gebeld met de mededeling dat ze mij voor mijn ongemak een voucher van EUR 250 wilden aanbieden. Vond ik een redelijk ruime vergoeding, temeer daar het een hoger bedrag is dan de kosten van de tickets zelf. Overigens is de voucher al ingezet
Als ik jullie berichten specifiek over KLM zo lees moet ik denk ik echt iets hogere eisen gaan stellen en ook eens gaan klagen .
Hebben jullie overigens het idee/ervaring dat wanneer je klaagt, dit in je FB file staat of je volgende klacht 'minder telt'? Ik heb afgelopen jaar een aantal keer gehad (vertraging, downgrade, IFE werkt niet goed etc) waarbij ik meende dat een klacht wel op zijn plek was (maar niet gedaan).
nee, ik klaag redelijk vaak (terecht) en wordt altijd super snel en vorstelijk gecompenseerd. Denk wel dat het helpt dat je en geschiedenis bij de maatschappij hebt en dus een goed track record (qua vlieguren/uitgaven etc)
Mee eens met @high_class. Ik vind zelf dat ik niet vaak klaag maar als ik dat doe word ik goed gecompenseerd. Dit jaar had ik terecht geklaagd over o.a. bagage te laat/weg, onvriendelijk behandeld door personeel, vertragingen, kapotte IFE, onjuiste info verstrekt, etc. Wordt altijd heel goed gecompenseerd en in redelijk tijdspanne. Daarom ben ik zo loyaal aan KLM. Als er wat gebeurt, is er heel snel een oplossing. Bij QR en EY duurde dat maanden, en dat wordt het bij mij een principekwestie.
Ik weet nog niet of het heeft gewerkt maar ik hoop toch dat ze er iets mee gaan doen: Op een vlucht vanochtend van SVO-CDG betrapte ik een bemanningslid die een elektronische sigaret zat te roken... Niets tegen hem gezegd, maar dit moet toch niet kunnen. Vooral omdat het nog specifiek 2x wordt opgeroepen dat het niet is toegestaan en dat het bewezen is dat deze dingen spontaan kunnen ontploffen. Ben benieuwd wat KLM hier mee gaat doen.
de service was helemaal shit (1x drankje en vis met rijst voor ontbijt na 1.5 uur op een vlucht van bijna 5 uur) en het was een 737
Gisteren gebeld door Delta over mijn vlucht van YVR naar SFO; "door een operational error is uw ticket geannuleerd, maar geen paniek want ik kan hem nu onmiddellijk opnieuw boeken voor u maar heb wel eerst uw CC gegevens opnieuw nodig" Dus ik dacht ho eens even dit ruikt naar een scam. Wel bood ze gelijk voor t ongemak een voucher van 100 USD aan. Ik heb haar bedankt en gezegd later terug te bellen. Vanmorgen gebeld en CC gegevens gegeven, gevraagd wat voor vergoeding ze hiervoor dachten te geven en meneer kon mij een 25 USD voucher aanbieden haha (blijkbaar registreren ze uitgegeven vouchers dus niet in een boeking). Dus uiteindelijk 125USD aan vouchers op een 450CAD boeking voor een half uurtje bellen totaal +1 voor Delta (enige status is FB Petroleum maar dat kunnen ze niet eens zien denk ik)
Ik irriter me mateloos al weken aan KLM sociale media. Claimen van miles die nog steeds niet lukt, ieder keer andere smoesjes te horen. Bovendien een antwoord die heel lang opzich liet wachten. Het lijkt er op of een stuk minder mensen zijn van KLM op sociale media. Wat is er aan de hand met KLM? Vraag me af waar ik het beste mijn klacht hierover neer kan leggen. Heeft Iemand iets dergelijk ervaring gehad?