Heb voor een mooi bedrag FB punten kunnen kopen van mijn directeur en heb daarvoor 2 retourtickets BC gekocht van AMS naar JFK, heen in de 787 en terug in de 747. Nu zit ik erg te twijfelen over de stoelen die ik zal selecteren in de 747. Voorlopig heb ik 1J en 1K geselecteerd (krijgt op seatguru een goede waardering). Op het bovendek is vrijwel alles nog beschikbaar. Voor diegenen die boven en beneden hebben gevlogen: wat heeft je voorkeur ? Lees op de diverse fora verschillende verhalen maar specifiek over de KL 747 kan ik weinig recente informatie vinden. Alvast dank!
Het bovendek natuurlijk! 747 gaat de vloot van KLM verlaten, over 10 jaar is een herinnering aan het bovendek veel leuker dan aan het benedendek.
Toch is het benedendek ook wel een bijzondere ervaring, als je kans krijgt om op de eerste rij te zitten. In geen enkel ander toestel heb je door het raam zoveel zicht naar voren als op die plek. En: rustiger wordt het niet, want je hebt hier écht niemand voor je. Geen piloot, geen galley, geen bunk, geen uitgang en geen toilet.
Maindeck for sure! Heb 2 x main gezeten en 1 x upper, maar zoals @Krabnov aangeeft heb je vrijwel niets of niemand die je stoort. Hoewel piloten mij altijd wel mogen storen haha Ik voelde mij zo afgesloten van de rest van het vliegtuig toen ik op het upperdeck zat
Dank voor jullie meningen! Ik ga toch voor het upperdeck denk ik. Het argument dat het straks misschien niet meer kan speelt daar in mee. Ik weet ook niet of en wanneer ik weer BC zal vliegen. Het is een nacht vlucht dus voor het mooie uitzicht van 1J/K hoef je er ook niet te zitten denk ik.
Ik ga ook altijd voor het upperdeck, rustig en soms kan je op Schiphol nog even in de cockpit kijken. 1A was altijd al bezet bij mijn stoelkeuze. Als het kan vlieg ik ooit nog een keer 1A.
Upperdeck! Binnenkort history, alleen daarom al. De bagagebakken naast je stoel (boek windowseat!), de aparte bagageruimte naast de kleine pantry, het gevoel of je in een private jet zit, de rustige cabin.....wij zaten altijd rij 77, heel veel beenruimte. En inderdaad, dat trapje....Veel plezier!
Voor beide wat te zeggen, maar zoveel al aangaven zijn de 747 dagen bij de KLM geteld dus... upperdeck!
Ik zou ook voor upper deck gaan. Met dat trapje naar boven, is toch wel een heel aparte ervaring. Voelt 'rustiger' als maindeck. En straks kan het idd niet meer.. Maar, 1A is ook de moeite waard. Je zit alleen, en je voorste raam zit 'in de bolling' van de neus van het toestel. Daardoor kun je bijna vooruit kijken, is toch wel heel gaaf tijdens landen en stijgen. Tsja, keuzes keuzes...
Zat vorige week voor 't eerst op 1A. Ideale stoel, helemaal home alone en bijna geen verkeer. Als eerste geholpen met drankjes enz.
Upper is volgens mij ook een stukje rustiger. Ik zou zolang het nog kan altijd nog upper kiezen. Zoals @WorldTraveller ook zei: dat trapje is fantastisch!
Als je maar één keer op de 747 vliegt, upper deck. Daarna absoluut de 1-row - ook echt een ervaring. Hopelijk kun je allebei doen
Net terug uit LAX met de 747, upperdeck rij 77. Nu diverse keren gedaan en bijzonder prettige ervaring. Zolang het er is, zou ik altijd voor upperdeck gaan. Je hebt niet het gevoel dat er nog een paar honderd man beneden zitten . Lekker rustig en idd afgezonderd van de rest..
Zowel main deck als upper deck gevlogen. Ik vond upper ook een leukere ervaring. Je zit in je eigen (kleine) prive vliegtuig vond ik. Veel plezier op deze leuke vluchten, en vergeet vooral niet te genieten @jeroen100 want dat blijft het toch wel !!
Upperdeck, natuurlijk! Trapje omhoog en je waant je in een andere wereld. Captain komt vaak langs voor een praatje. 77k, mijn favoriete plek. Aanmerkelijk rustiger en iedereen natuurlijk naar je kijken als je de trap omgaat en afgaat. Allemaal blikken van "wie is die snotaap en waar doet ie het van?!"
Ladies and gentlemen, geen paniek om de 747 en haar upperdeck! Weet niet waar de geruchtenstroom vandaan komt, maar uit zeer betrouwbare bronnen blijkt dat de 747 qua planning in 2020 eruit gaat ;-). Dus komende jaren kan je nog lang genoeg ervan genieten, KLM is al in 2016 begonnen met het uitfaseren van diverse toestellen.
Na lang wikken en wegen toch maar gekozen voor 77K richting BKK. 1A is niet meer beschikbaar en ik wil dat trapje nogmaals ervaren na 5 jaar ;-) Bewust gekozen voor een vlucht met de 747 maar vraag me toch af of dit sentiment voldoende compensatie geeft voor een moderner vliegtuig. We zullen het zien/beleven.
787 gehad, 777 gehad en nu nog de 747 proberen Ik las ergens dat ze in de zomer de gehele BC cabine nog gaan vernieuwen. Kan mij haast niet voorstellen voor 2/3 jaar, maar ik weet zo 123 ook niet meer waar ik dat gelezen heb