KL 747 upper of lower deck

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door jeroen100, 7 feb 2017.

  1. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Heb voor een mooi bedrag FB punten kunnen kopen van mijn directeur en heb daarvoor 2 retourtickets BC gekocht van AMS naar JFK, heen in de 787 en terug in de 747.

    Nu zit ik erg te twijfelen over de stoelen die ik zal selecteren in de 747. Voorlopig heb ik 1J en 1K geselecteerd (krijgt op seatguru een goede waardering). Op het bovendek is vrijwel alles nog beschikbaar.

    Voor diegenen die boven en beneden hebben gevlogen: wat heeft je voorkeur ? Lees op de diverse fora verschillende verhalen maar specifiek over de KL 747 kan ik weinig recente informatie vinden.

    Alvast dank!
     
    BIndair vindt dit leuk.
  2. Bart_FF

    Bart_FF Guest

    Het bovendek natuurlijk! 747 gaat de vloot van KLM verlaten, over 10 jaar is een herinnering aan het bovendek veel leuker dan aan het benedendek.
     
    FlyingFonz en jeroen100 vinden dit leuk.
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Korean?
     
  4. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Toch is het benedendek ook wel een bijzondere ervaring, als je kans krijgt om op de eerste rij te zitten. In geen enkel ander toestel heb je door het raam zoveel zicht naar voren als op die plek.

    En: rustiger wordt het niet, want je hebt hier écht niemand voor je. Geen piloot, geen galley, geen bunk, geen uitgang en geen toilet.
     
    jeroen100 vindt dit leuk.
  5. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Maindeck for sure! Heb 2 x main gezeten en 1 x upper, maar zoals @Krabnov aangeeft heb je vrijwel niets of niemand die je stoort. Hoewel piloten mij altijd wel mogen storen haha ;) Ik voelde mij zo afgesloten van de rest van het vliegtuig toen ik op het upperdeck zat
     
    jeroen100 vindt dit leuk.
  6. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor jullie meningen!
    Ik ga toch voor het upperdeck denk ik. Het argument dat het straks misschien niet meer kan speelt daar in mee. Ik weet ook niet of en wanneer ik weer BC zal vliegen.
    Het is een nacht vlucht dus voor het mooie uitzicht van 1J/K hoef je er ook niet te zitten denk ik.
     
  7. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Ik ga ook altijd voor het upperdeck, rustig en soms kan je op Schiphol nog even in de cockpit kijken. 1A was altijd al bezet bij mijn stoelkeuze. Als het kan vlieg ik ooit nog een keer 1A.
     
    jeroen100 vindt dit leuk.
  8. andalus

    andalus Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Upperdeck! Binnenkort history, alleen daarom al. De bagagebakken naast je stoel (boek windowseat!), de aparte bagageruimte naast de kleine pantry, het gevoel of je in een private jet zit, de rustige cabin.....wij zaten altijd rij 77, heel veel beenruimte. En inderdaad, dat trapje....Veel plezier!
     
    Arjan69, MilesHunter en jeroen100 vinden dit leuk.
  9. Bartholomeus

    Bartholomeus Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Voor beide wat te zeggen, maar zoveel al aangaven zijn de 747 dagen bij de KLM geteld dus... upperdeck!
     
    jeroen100 vindt dit leuk.
  10. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ik zou ook voor upper deck gaan. Met dat trapje naar boven, is toch wel een heel aparte ervaring. Voelt 'rustiger' als maindeck. En straks kan het idd niet meer..

    Maar, 1A is ook de moeite waard. Je zit alleen, en je voorste raam zit 'in de bolling' van de neus van het toestel. Daardoor kun je bijna vooruit kijken, is toch wel heel gaaf tijdens landen en stijgen.

    Tsja, keuzes keuzes... :)
     
    jeroen100 vindt dit leuk.
  11. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Zoals ik al zei tegen een vriend van mij vanochtend... ik heb het ook niet makkelijk ;)
     
    BIndair vindt dit leuk.
  12. Bento

    Bento Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Zat vorige week voor 't eerst op 1A. Ideale stoel, helemaal home alone en bijna geen verkeer. Als eerste geholpen met drankjes enz.
     
    jeroen100 vindt dit leuk.
  13. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Upper is volgens mij ook een stukje rustiger. Ik zou zolang het nog kan altijd nog upper kiezen. Zoals @WorldTraveller ook zei: dat trapje is fantastisch!
     
    jeroen100 en BIndair vinden dit leuk.
  14. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Als je maar één keer op de 747 vliegt, upper deck. Daarna absoluut de 1-row - ook echt een ervaring. Hopelijk kun je allebei doen :)
     
    jeroen100 en BIndair vinden dit leuk.
  15. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    Net terug uit LAX met de 747, upperdeck rij 77. Nu diverse keren gedaan en bijzonder prettige ervaring. Zolang het er is, zou ik altijd voor upperdeck gaan. Je hebt niet het gevoel dat er nog een paar honderd man beneden zitten :). Lekker rustig en idd afgezonderd van de rest..
     
    jeroen100, FlyingFonz en BIndair vinden dit leuk.
  16. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Zowel main deck als upper deck gevlogen. Ik vond upper ook een leukere ervaring. Je zit in je eigen (kleine) prive vliegtuig vond ik.
    Veel plezier op deze leuke vluchten, en vergeet vooral niet te genieten @jeroen100
    want dat blijft het toch wel !!
     
    jeroen100 vindt dit leuk.
  17. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Upperdeck, natuurlijk!

    Trapje omhoog en je waant je in een andere wereld. Captain komt vaak langs voor een praatje. 77k, mijn favoriete plek.

    Aanmerkelijk rustiger en iedereen natuurlijk naar je kijken als je de trap omgaat en afgaat. Allemaal blikken van "wie is die snotaap en waar doet ie het van?!"
     
    MilesHunter, FlyingFonz en jeroen100 vinden dit leuk.
  18. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Ladies and gentlemen, geen paniek om de 747 en haar upperdeck!

    Weet niet waar de geruchtenstroom vandaan komt, maar uit zeer betrouwbare bronnen blijkt dat de 747 qua planning in 2020 eruit gaat ;-).
    Dus komende jaren kan je nog lang genoeg ervan genieten, KLM is al in 2016 begonnen met het uitfaseren van diverse toestellen.
     
    jeroen100 vindt dit leuk.
  19. JeeDee

    JeeDee Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Na lang wikken en wegen toch maar gekozen voor 77K richting BKK.
    1A is niet meer beschikbaar en ik wil dat trapje nogmaals ervaren na 5 jaar ;-)
    Bewust gekozen voor een vlucht met de 747 maar vraag me toch af of dit sentiment voldoende compensatie geeft voor een moderner vliegtuig.
    We zullen het zien/beleven.
     
  20. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    787 gehad, 777 gehad en nu nog de 747 proberen :) Ik las ergens dat ze in de zomer de gehele BC cabine nog gaan vernieuwen. Kan mij haast niet voorstellen voor 2/3 jaar, maar ik weet zo 123 ook niet meer waar ik dat gelezen heb o_O
     
    jeroen100 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina